hallo allemaal na 7 maanden is het ons eindelijk gelukt om zwanger te worden. alles ging goed maar vergeleken met mijn vorige zwangerschap had ik nergens last van wat ik al een beetje raar vond na 8 weken zwanger kreeg ik hveige buikpijn dat na een paar uur weer verdween,ben toch maar voor de zekerheid naar de verloskundige gegaan en heb een echo laten maken waarop ze zagen dat de zwangerschap na 5 weken was gestopt. ik kon het niet geloven en bleef twijfels houden,dus heb besloten om toch nog 2 weken te wachten maar helaas was dit keer op de ceho te zien dat de zwanegrschap niet goed was. op 16 november ben ik voor de curretage gegaan. ik had verwacht dat mijn menstruatie kang zou uitblijven maar op 18 december kwam mijn menstruatie ik heb helemaal niks gebruikt na de curretage omdat we van de gynecloog gelijk mochten beginnen. ben nu al een tijdje overtijd maar vandaag getest en negtief. ik heb ook helemaal niet het gevoel dat ik zwanger ben . nu is mijn vraag heeft iemand ook zoiets meegemaakt na een curretage dat de menstruatie de tweede keer langer weg bleef en niet zwanger was???? ik hoop natuurlijk wel dat ik gewoon zwanger ben,maar aan de andere kant denk ik dat het nu wel te zien zou zijn op de test. wie kan mij helpen weet egt niet wat ik moet doen,ik ga voor de zekerheid morgen ook even bellen met de huisarts alhoewel ik weet dat die gaat zeggen wacht nog maar een week,makkelijk praten voor hun maar ik kan niet meer wachten. aub reacties begin een beetje gek te worden
Hoi! Ik heb ook 2 curretages gehad vlak na elkaar, omdat het nog niet helemaal weg was. Maar bij mij is mijn cyclus ook wat in de war geraakt daardoor. Het is zo dat je hormonen ook in de war zijn zeg maar en het kost tijd dat je lichaam weer helemaal in orde is. Bij sommige mensen lukt het wel om snel na curretage zwanger te worden, maar wees niet ongerust als je nog niet meteen zwanger bent. Geef het de tijd! Ik weet heel goed dat dat heel moeilijk is! Succes!
Hoi, Bij mij was de cyclus inderdaad ook extra onregelmatig na de curretage. Wil je geen valse hoop geven, maar toen mijn cyclus erg lang leek te duren en ik keer op keer negatief testte, bleek ik na een tijdje toch zwanger te zijn! Ik had de moed al opgegeven en lekker wat alcohol gedronken... Toen ik ging testen om even 'uit te sluiten' dat ik zwanger was voordat ik de gyn zou bellen (dacht dat ongesteldheid niet doorzette, bleek innestelingsbloeding te zijn), bleek ik ineens hartstikke zwanger! Hoop dus erg voor je dat het raak is! Maar... vrees dat je idd nog even geduld zal moeten hebben. Als je je lichaam helemaal niet vertrouwt misschien even gyn bellen??!! Weten iets meer dan HA op dit gebied. Assistentes kunnen je misschien ook al meer vertellen. Bij HA kun je natuurlijk wel je bloed even laten prikken... Succes in elk geval!
Hai Chulla, Ik leef met je mee. Wat kan het vreselijk moeilijk zijn om geduldig af- te wachten zonder er al- te veel over te denken. Dat lukt mij niet goed... Ik heb vorige zomer een miskraam gehad, met bloedingen en uiteindelijk ook een curettage (het was een tweeling). We hebben toen een kleine pauze genomen en in november zijn we weer begonnen. Mijn cyclus is helemaal in de war, nu 23 dagen ipv 28 dagen, wel al maanden stabiel. Ik wil héél graag zwanger raken en ben enorm oplettend op symptomen. Ik zit nu op dag 26 en nog niet ongesteld. De testen zijn negatief dus ik voel me superonzeker...weet niet of ik wel een goed ei heb enz....ik kan zoveel scenario's bedenken.. Ik kan er eigenlijk weinig duidelijks over zeggen, maar ik denk wel dat het heel goed mogelijk is dat het lichaam een tijdje moet herstellen van een ingreep als een curettage. Waarschijnlijk komt de balans na korte of langere tijd weer vanzelf terug. Het kan geen kwaad om professionals je verhaal voor- te leggen als dat meer rust geeft. Ik wens je sterkte en vertrouwen!! Hoop natuurlijk dat je tóch zwanger bent... Veel liefs van Eye
Ik lees even mee, ook een curettage gehad eind dec., na 31 dagen ongesteld geworden (voorheen altijd 28-30 dagen). Kan het dus zijn dat de cyclussen hierna nog onregelmatig gaan komen?? Ik dacht dat dat wel mee zou gaan vallen, omdat de eerste ook zo netjes was... Ik blijf het even volgen. Hopelijk blijkt zeer binnenkort dmv een positieve test dat je toch zwanger bent. Groetjes, MVL
hey hey allereerst bedankt voor jullie reacties ik ben helaas na 16 dagen overtijd toch ongesteld geworden de maand na mijn curretage kwam mijn menstrautie na 32 dagen ik had toen verwacht dat het langer zou duren. maar de tweede maand dacht ik dat het wel op tijd zou komen omdat ik de maand na de curretage ook snel weer ongesteld werd. maar helaas geen zwangerschap ik hoop dat het maar snel goedkomt want ik zit met van alles in mijn hoofd dat ik er gewoon bijna gek van word als ik dat niet al ben haha. maar het probleem bij mij is dat ik sinds het stoppen met de pil in maart 2009 ik elke maand tijdens mijn eisprong een cyste krijg waar ik nooit eerder last van heb gehad. volgens de gynecoloog gaat er iest mij tijdens mijn eisprong waardoor het eitje verandert in een cyste die er tijdens de menstruatie weer uitkomt. en volgens hem kan het geen kwaad en kan ik gewoon zwanger worden,en er is ook helemaal niks aan te doen . en dat is nou zo erg er spookt van alles in me hoofd maar het enige wat ik kan doen is afwachten we hebben zelf al 2 kinderen een meisje van 8 en een jongen van 5 en bij die 2 zwangerschappen was het de eerste keer al raak en nu zijn we al een tijdje bezig maar het wil niet echt lukken. sorry voor dit lange verhaal maar zo begrijpen jullie wat er precies aan de hand is. dikke knuffel aan iedereen en bedankt voor jullie reacties
effe een vraagje is iemand van jullie bekent met utrogestan 200mg dat zij capsules die je vaginaal in moet brengen. volgens mensen helpt dat om zwanger te worden. ik ben zo wanhopig dat ik alles wel wil proberen
Hoe was jullie eerste menstruatie naar de curretage? Ik ben 30 dagen terug gecurreteerd ( MA 14 weken ). Heb een nega zwangerschapstest maar heel weinig wel helder rood bloedverlies. is dit normaal of nog maar " voorwerk" Deze vraag in verband met starten Femara.
@ chulla deze heb ik gebruikt omdat mijn baarmoederslijmvlies te dun was maar echter zonder resultaat. Wel op aanraden van de gyn.
@lin71 het is goed dat ik dat weet ik wou ze bijna ook gaan proberen ik heb van veel vrouwen gehoord dat ze daardoor zwanger zijn geraakt. effe over je bloedverlies ik had dat de eerste paar dagen naar de curretage,dat ik weinig maar rood bloedverlies had maar een maand later kwam gwn mijn menstruatie,niet zoals jij dat beschrijft. heb je dat pas een maand na de curretage of gelijk na de curretage??