Kinderen en buiten spelen

Discussie in 'De lounge' gestart door lovewinnie, 2 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik zie hier op het moment gewoon kindjes buiten spelen. Oke wel een muts en handschoenen en een dikke jas maar zijn nu al ruim een uur buiten en dat icm met dit weer. Mijn kinderen gaan naar school en terug en dan moet mijn dochter zelfs op der eigen fiets omdat ze dan en beweging is. Ben ik nou voorzichtig? Is toch echt niet verantwoord in je kinderen met een Gevoelstemp van min 18 buiten te laten spelen ? Ik vind het gewoon levensgevaarlijk

2. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik vind het ook moeilijk....op zich is het heerlijk weer (zonnetje, droog) maar wel superkoud...
    Misschien ene half uurtje? Maar echt de hele middag zou ik ook niet doen.

3. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Maar als ze buiten spelen, dan lopen en bewegen ze toch?
    Maar je hebt wel ergens een punt: hele kleintjes (zo tot een jaar of 3) zou ik ook niet buiten laten. Die beseffen nog niet dat ze eigenlijk aan t onderkoelen zijn.
    Mijn zoontje wil zelf niet buiten nu want het is veel te koud volgens hem. Dus 4-jarigen kunnen het wel al zelf bepalen denk ik

4. All Mine

All Mine Bekend lid

22 feb 2009
    913
    0
    0
    NOP
    Nou, als ze goed ingepakt zijn en lekker bewegen lijkt het me niet ongezond hoor!
    Net ook een flink stuk gewandeld, dan is het echt wel lekker buiten!

5. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Och ik vind dat de grotere kinderen vanaf 4 jaar best wel een uurtje buiten kunnen spelen.
    Ze zijn in beweging dus zullen het minder koud hebben dan wij stil zittende mensen.
    En na het buiten spelen lekker een warm kopje chocolademelk doet een kind en mens goed.

6. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik zie niet in wat er verkeerd aan is. gewoon goed aankleden. muts op wantjes aan. juist gezond. en kinderen spelen zichzelf wel warm.
    wij zijn hier echt niets gewend. kinderen in lapland spelen ook buiten.
    en iemand die buiten werkt dan???

7. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ik vind het zelfs te koud om na buiten te gaan
    mijn zoontje krijg als we na buiten gaan echt de skipak aan
    maar dat komt omdat hij van 2 stoffen te weinig in zijn bloed heb en erg snel ziek is en dus elke dag ab kuur krijg van ziekenhuis

dus nee laat hem echter niet buiten spelen zolang

8. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoon is ook buiten hoor! heerlijk gezond weer. Dikke jas aan, skibroek over de broek heen, muts op, sjaal om en handschoenen aan en naar buiten toe! hij vind het heerlijk :) heb achterhuis een beetje water neergegooid wat nu dus ijs is en dit vind hij reuze intresant ;) kapot maken, voelen en glijden e.d. Nee hier zijn de kinderen ook buiten, niks aan de hand. Wij waren vroeger ook buiten met dit weer toen wij kinderen waren. en als het ijs straks houdt gaan we het ijs op :) en als hij het koud heeft komt hij wel binnen, even opwarmen bij de verwarming en weg is meneer weer, weer achterhuis bezig met zijn ijs ;) en warme chocolademelk gaat er ook prima in nu.

9. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik kan zelf niet naar buiten met die kou, dus de kinderen komen met deze kou ook minder buiten,

maar het is zo super gezond met dit weer naar buiten gaan als je gewoon goed en warm ingepakt bent.

10. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Ik neem de kleine man (bijna 2) echt wel lekker mee als ik met de hond ga wandelen hoor.. Van een half uurtje buiten met dit weer gaan ze echt niet dood.. Lekker frisse neus halen is goed voor m :)

11. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Zie niet in wat er erg aan is hoor...
    In et zonnetje is het heeeelijk weer en echt geen gevoel van -18 anders zou ik nu niet op mn balkon zitten roken :p
    (zonder muts e.d:p)
    Maar gewoon goed aankleden....niks mis mee hoor

12. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Goed das wat anders he ;)
    Ik zou dan ook mijn kind niet makkelijk naar buiten laten gaan maar das voor zijn/haar eigen gezondheid.

13. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik zie het probleem niet.. Mijn zoontje is 2 en speelt elke dag buiten, ook met dit weer.. Heerlijk toch.. En ook nog hartstikke gezond.. Dikke trui aan, jas aan, sjaal om, wanten aan en gaan.. Hij heeft laarsjes die gewatteerd zijn van binnen en dat i.c.m. met een dikke broek is genoeg om hem buiten te laten spelen..

14. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Nou opzich is het best lekker weer. Het is droog, zonnetje schijnt :). Misschien wel koud, maar als ze gewoon lekker dik ingepakt zijn, zie ik het kwaad er niet van in. Er zijn hier ook genoeg kinderen buiten aan het spelen.

15. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    denk van een uurtje buiten zijn gaan ze ook niet dood ;) :D idd frisse neus halen is gezonder dan een hele dag binnen zitten met dit mooie zonnige weer :)

16. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Onze dochter is nu bijna 3 en die gaat zo weer lekker mee naar buiten in de tuin, snowboots aan, dikke winterjas, wanten, das en muts op.
    Wij hebben dan ook een echte buitenmensje, ook met dit weer. Wij hebben veel beesten buiten zitten, en die moeten nu iedere dag vers water hebben, en dan helpt ze gewoon mee. Ze zegt ook echt wel als ze het koud heeft en naar binnen wil, maar ze blijft makkelijk een uur buiten in de tuin spelen en helpen.

Het enige wat ik niet doe met zo'n kou is fietsen, dat doe ik ze niet aan, want dat voelt pijnlijk koud aan voor die kleintjes. beetje vriezen ok, maar zo erg als nu, nee dan lopen we wel

17. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Het voelt natuurlijk erger dan het is door de wind maar in feite is het gewoon lekker wintersport weer, we zijn het gewoon niet gewend...maar desondanks is het ook niet voor mij hoor ;).

Wij zijn na school ook gewoon binnen maar als het morgen gesneeuwd heeft zal het wel anders zijn. Lekker een maillot aan onder de broek en hup naar buiten. Ze hebben er volgens mij minder last van dan wij moeders!

Charlie

18. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    mee eens, dit doe ik ook niet echt momenteel het fietsen. we wandelen lekker samen zodat hij en ik beiden in beweging zijn.

19. woezeltje1

woezeltje1 Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.031
    0
    36

mee eens!
    Gister ook ander half uur in de speeltuin gespeeld met de kids lekker gezond.Daarna lekker naar binnen kopje thee er bij.:D
    Me schoonvader zit nu ook met ze gereedschap op de snel weg verkeers borden er op schroeven.en met handschoenen aan lukt het echt niet met die kleine schroefjes

20. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    Die van mij gaat ook gewoon lekker buiten spelen. Ze komen uit zichzelf naar binnen als ze het te koud vinden. En wat betreft de leeftijd mijn jongste is 2 maar die komt sneller naar binnen gerent MAMMA KOUDDDDDDD dan de oudste.

Deel Deze Pagina