Ik moet stoppen met werken

Discussion in 'De lounge' started by Kippie71, May 9, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kippie71

Kippie71 Actief lid

Nov 9, 2006
    265
    0
    0
    De Lier
    Balen :cry:
    We zijn gisteren naar de gynaecoloog geweest, en die heeft mij gezegd dat ik accuut moet stoppen met werken :(
    Ik heb Bekkeninstabiliteit, en werkte al sinds vorige week halve dagen.
    Maar ik heb zo'n pijn en last....
    Totdat dus gisteren werd gezegd dat ik echt moest stoppen !
    Hij vind dat ik het risico niet moet nemen dat het straks nog erger wordt en dat ik na de bevalling nog heel lang de naweeen kan hebben hiervan !

Wil je geloven dat ik hier echt van baal...
    Iedereen die ik tot nu toe spreek zegt : Meid, lekker toch !
    Nou, nee dus...ik vind dit echt niet leuk :x
    Ik ben geen stilzitter, dus dit wordt heel moeilijk voor mij.
    Wat doe je met zo veel vrije tijd ?

Bah ! :cry:

( krijg nu ook vanaf morgen fisio )

2. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

Nov 10, 2005
    2,343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Ooo wat vervelend! Ik moest ook ineens 2 weken eerder met verlof en had ook zoiets van wat moet ik dan in hemelsnaam doen! Iedereen is toch aan het werk dus even kofffiedrinken met vriendinnen enzo zit er voor mij ook niet in.
    Tja, wat ik doe met al die vrije tijd: uitslapen, DVD-tjes kijken, lezen, interneten etc. Best suf, maar zo kom ik de dag tenminste door (hoewel dat langzaam gaat!).

3. Niet meer actief

Ik moest ook stoppen met werken ivm BI met 25 weken..baalde ook zo ontzettend terwijl iedereen ook zei is toch lekker..geniet ervan..nou hoezo lekker..kon amper lopen dus zoveel kon ik niet doen ook..

Maar goed dat je geluisterd hebt en gestopt bent met werken..is echt het beste voor lichaam, hoe moeilijk het ook is ;)

Succes ermee en rustig aan he ;)

4. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Ik kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt. Ik heb hetzelfde gehad. Weliswaar geen BI maar dreigende zwangerschapsvergiftiging. Al met al de laatste 3 maanden van mn zwangerschap met bed- en bankrust thuis gezeten. Wat een drama. Enorm frustrerend maar wel heel belangrijk om naar je lijf en je gyn. te luisteren. Het gaat echt voorbij! Godzijdank bestaat dit forum, dat verdrijft de tijd op een leuke manier.

Voorzichtig aan en ik hoop dat de rust helpt en je klachten niet erger worden.

5. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    Ik heb vanaf week 22 thuisgezeten en vond het ook niets.
    Ik mocht daarbij ook weinig tot niets doen en zeker na week 32 mocht ik helemaal niets meer.

sterkte meid!

6. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Oh meis, ik weet wat het is. Ik ben zelf 4 weken voor mn geplande verlof de ziektewet in gemoeten. Hierdoor is mn verlof dus ook 2 weken eerder begonnen. Het beste wat je nu kan doen is gewoon zorgen dat je voldoende rust, zodat je straks zo uitgerust mogelijk aan de bevalling kan beginnen. Ga lekker dingen doen waar je normaal de tijd niet voor hebt of neemt. Het is inderdaad zeer frustrerend vooral als je al niet echt een stil zitter bent.
    Heel veel sterkte en doe het rustig aan!

Liefs,
    Duveldraakje

7. Germpie85

Germpie85 Niet meer actief

Ja, kan me voorstellen dat je als je geen stilzitter bent, dit absoluut niet leuk is voor je.

Maar doe alsjeblieft wel echt rustig aan. Mijn schoonzusje heeft het ook. Haar dochter is nu net 2 en ze gaat nog naar de fysio! Zij heeft tijdens de zwangerschap veel te lang doorgelopen. Deed nog vanalles op het eind. Had natuurlijk wel pijn, enzo.. Maar ja, 1e keer zwanger.. Alles hoort erbij!
    Heeft ze nu spijt van!

8. Kippie71

Kippie71 Actief lid

Nov 9, 2006
    265
    0
    0
    De Lier
    Bedankt voor jullie lieve reactie's ;)

Ik zit nu al helemaal zielig te wezen in mijn eentje...
    idd iedereen werkt, en ik heb nu zelfs geen zin / puf in dingen....gewoon uit frustratie :cry:
    Maarja, het zal uiteindelijk wel goed komen, het is nou eenmaal niet anders.
    Weet je wat het ergste is, ik lees nooit ( geen geduld voor ) film kijken vind ik wel leuk...maar geen 3 op een dag, hobby ? nee, ook niet dus !
    Kan je nagaan wat je normaal op een dag doet allemaal...en hoeveel tijd dat in beslag neemt :( Dat vind je normaal dus vanzelfsprekend !

Ik ga gewoon maar proberen om dingen te doen, die ik normaal nooit doe.
    Wie weet, hou ik er een leuke hobby aan over :(:

Ik heb net wel een was gedraaid, en ga die nu maar ff lekker buiten hangen...voor zolang het droog blijft.
    En dan zet ik wel ff een filmpje op ;)

:) Wat doe ik zielig he ? Is niet zo bedoeld hoor ;)
    Maar kan hier idd wel lekker m'n ei kwijt :p

9. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Tuurlijk mag je hier zielig doen! Dit is toch niet wat je eigenlijk wilt? Ik hoop dat je een hele leuke hobby gaat vinden!

10. Fibi

Fibi Bekend lid

Mar 9, 2007
    762
    0
    0
    Telefoniste / Receptioniste
    Drenthe
    Nou, ik herken het ook helemaal hoor! Ik zit sinds twee weken ook helemaal thuis (daarvoor ook halve dagen) vanwege BI En ik ben ook niet zo'n hobbymens. En daar komt nog bij dat heel veel dingen me gewoon teveel zijn. Ik kan dus ook niet zo heel erg veel meer. Kan echt maar korte tijden achtereen staan en lopen....

Vandaag ben ik met mams de stad in geweest (in de rolstoel die ik sinds vorige week heb) want anders kom ik er gewoon niet meer. Ik moest nog zoveel babyuitzet hebben, heb dan ook gelijk vandaag voor 360 euries gescoord. :confused: :oops:

Verder heb ik ook één en ander op internet besteld (misschien ook een tip voor je? Beetje internetshopping). En verder.... tja, lezen houdt ook een keer op (en films kijken), ik vermaak me nog wel eens op mijn Nintendo DS (Sudoku en Tetris). Met het mooie weer natuurlijk lekker veel buiten zitten onder het parasolletje. Misschien zelf wat hobby-en voor de babykamer? Ik ga zelf nog wat schilderijtjes maken.

Het is inderdaad vervelend wanneer mensen zeggen van: lekker genieten joh, van die vrije tijd nu. Ik was liever zonder klachten aan het werk geweest hoor. Maar ja, ze bedoelen het natuurlijk meestal wel goed, alleen het is voor jezelf zo frustrerend..... ;)

11. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Ik herken het ook! Ik moest thuis blijven omdat mijn bloeddruk enorm steeg. Dat is nu 4 weken geleden. Ik heb de eerste week alleen maar gehuild; ik voelde me zo'n slappeling. Ik kan niet eens werken en zwanger zijn tegelijk! Terwijl duizenden andere vrouwen dat wel kunnen.. Ik kon mijn werk die eerste week ook niet loslaten, had het gevoel allerlei dingen af te moeten maken of over te dragen - wat allemaal voor me geregeld is gelukkig.

Toen ik bij de bedrijfsarts was geweest was ik opeens rustig. Toen zij mij (en de VK) gelijk gaf dat ik aan mezelf en de baby moest denken, was het opeens weg, het schuldgevoel en het gehuil. Heel raar.

Ik vond thuis in de tuin zitten met het mooie weer van de afgelopen weken niet zo erg, maar merk wel dat ik nu het regent me begin te vervelen. Schoonmaken ofzo wil ook niet echt lekker: dan kan ik de dag erop helemaal niets meer van de pijn in mijn buik. Dus voor de tv hangen, beetje lezen, beetje hier surfen. Hobby heb ik verder ook niet echt. Meubeltjes zijn er nog niet, dus inrichten van de babykamer kan ook nog niet.

En wat ik echt super jammer vind is dat mijn verlof eerder ingaat, en ik dus 2 weken korter heb NA de bevalling. Maar ik denk dat ik dat maar met vakantiedagen op ga vangen. Die moeten tenslotte ook op dit jaar!

Meid, heel veel sterkte.. En je mag zo zielig doen als je wilt. Ben je toch ook een beetje? ;)

12. brussie

brussie Fanatiek lid

Nov 22, 2006
    1,927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Tja.. kan ik me ook wel voorstellen. Ik heb het gelukkig tot week 34 vol kunnen houden (vraag me niet hoe!) en ik was apetrots! En nu zit ik thuis met een dochter van bijna 2 die enorm veel energie heeft. Haar moeder (ja.. dat ben ik) heeft bijna geen energie meer en kan niks vanwege knieën en bekken.. Pff, heerlijk ff klagen!

13. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

Dec 11, 2006
    1,683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Ik zit al vanaf week 15 thuis, en kan je zeggen dat het idd geen pretje is...
    Boeken lezen ben je zo weer beu, de tv gaat ook vervelen, heb zelfs een moment gehad dat de pc me ook al niet meer kon boeien (is nu voorbij :p )
    Nu ben ik al enkele weken bezig met kruisjessteek, en dat gaat goed, moet ik me bij concentreren (uittellen en zo), dus ik train m'n grijze massa en verveel me er geen seconde mee (gelukkig) én ik heb voor m'n jongens ondertussen al een mooie doek van winnie the pooh en z'n vriendjes klaar (met geboortedatum, lengte, gewicht en naam) en ben nu begonnen aan een doek voor de beeb.
    Zal ze ff inscannen en posten ;)
    Het is een zalige bezigheid (voor mij toch), en het eindresultaat is zo mooi dat ik er enorm trots op ben, én m'n zoontjes zijn er dolblij mee (moet echt wel op hun kamer hangen!)
    Verder heb ik de suikertjes en geboortekaartjes zelf gemaakt, was ik ook een tijdje mee zoet.
    Dan al het gerief voor de beeb in orde brengen, de kleertjes al wassen en mooi per leeftijd in de kast leggen,...
    Scheelt veel als je toch iéts te doen hebt (vooral als je niet eens mag schoonmaken...)

dit is die van m'n oudste zoon (helemaal af):
    http://i166.photobucket.com/albums/u106/lieveprops/brecht_winnie.jpg
    deze die van m'n jongste zoon (ook helemaal af):
    http://i166.photobucket.com/albums/u106/lieveprops/Aaron_winnie.jpg
    en deze is de plattegrond zeg maar voor die van de beeb:
    http://i166.photobucket.com/albums/u106/lieveprops/vbjoran.jpg

1 gouden tip voor als je aan kruisjessteek zou willen doen:
    bij Veritas hebben ze de doek per lopende meter, alle kleuren DMC die je je maar kan wensen én allerlei boekjes met 'plattegronden' in (gaande van bloemen tot baby-tekeningen tot dieren en Egyptische toestanden, noem maar op) en dat is véél goedkoper dan die paketten die je kan kopen met de doek, het garen, de naald enz erin (in de boekjes staan trouwens de kleuren genoteerd die je voor dat bepaalde stuk nodig hebt, dus je kan echt niets verkeerd doen).

14. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

Dec 11, 2006
    1,683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
  15. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,272
    6,801
    113
    Mooi hoor, platligertje, :p

16. chiesa

chiesa Fanatiek lid

Mar 4, 2006
    2,533
    0
    0
    Geen ervaring mee, maar heel veel sterkte hoor...

17. mandy1

mandy1 VIP lid

Jan 31, 2007
    6,881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    vervelend ja! ik liep vanaf week 20 thuis wees blij dat je het nog zo lang volgehouden hebt. succes ermee!

18. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,308
    0
    0
    hoi balen voor je!

momenteel zit ik ook ziek thuis, waarschijnlijk ook bi.
    wordt vandaag eindelijk gebeld door de fysio om een afspraak te maken en te zien of het bi is of wat anders.

wat het dan ook is ik baal er goed van. iedere stap die je zet doet pijn, 's nachts slaap ik niet meer door de pijn :evil: bah bah bah! ff klagen hoor :oops: .

snap in ieder geval goed dat het aardig piep is voor je! hopelijk gaat het wel snel wat beter met je!

liefs joyce :)

19. Kippie71

Kippie71 Actief lid

Nov 9, 2006
    265
    0
    0
    De Lier
    Ik heb nu sinds gisteren fisio.
    Wat oefeningetjes meegekregen voor thuis, en volgende week weer verder !
    Hopen dat het gaat helpen, want het is idd geen pretje :(

Jullie ook suc-6 allemaal ;)

Share This Page