Hoe om te gaan (enorme angst voor) huisspinnen..

Discussie in 'De lounge' gestart door Cathelijne1986, 30 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ik ben als de dood voor huisspinnen. Het ligt aan hun manier van bewegen, ze zijn zo snel en kunnen springen.. Andere spinnen, zelfs vogelspinnen heb ik geen moeite mee omdat die alleen langzaam lopen.

Gisteravond zat er een prachtexemplaar naast het bed.. Thank god was mijn man net thuis (hij moest overwerken) dus hij haalde hem gelukkig weg. Ik heb de hele nacht nauwelijks geslapen, bang dat nmr 2 over me heen zou komen wandelen ofzo, vreselijk.

Maar goed, ik moet met die beesten om leren gaan. Als ik eens thuis ben zonder man maar met kinderen moet ik zo'n beest toch echt zelf killen. Hoe moet ik dat doen?! Ik durf niet eens in dezelfde ruimte te zijn, laat staan ze op te zuigen of een beker eroverheen te doen. Als ik er niet overheen kom zal ik ervoor in therapie moeten, maar ik wil eerst zelf proberen of ik kan leren er minder hysterisch op te reageren zodat ik iig zo'n spin durf te doden en daarna weer verder kan gaan met mijn bezigheden, ipv wegrennen en hopen dat ze snel uitsterven.

Iemand tips?

2. Sempje

Sempje Niet meer actief

Zijn dat die hele grote zwarte die altijd in een setje komen?
    Daar ben ik ook als de dood voor :(
    Ik heb wel eens een glas over een spin gezet, tijdschrift eronder en hoppa, het raam uitgegooid. Ben nog steeds trots!

3. Flubje

Flubje Niet meer actief

ja brrrrrr!
    aan mij heb je ook niets. Maar volgens mij heb je de eerste stap al gezet, je wil er iets aan doen.
    Succes! En als je over je angst heen bent, laat het even weten, dan mag je hier ook komen killen :D

4. Islah

Islah Niet meer actief

Waarom zou je ze dan moeten doden?

5. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Omdat die anders weer gezellig komt binnen wandelen, en misschien zelfs gaat voortplanten in huis.. ;)

6. Islah

Islah Niet meer actief

Nee hoor, je kan ze ook gewoon naar buiten brengen. Dan gaan ze echt geen moeite nemen om weer helemaal terug naar huis te komen.

7. Cathelijne1986

Dat risico ga ik dus echt niet nemen Islah!

Flubje das goed :D

8. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Ik mep ze altijd met een slipper of tijdschrift of met vliegenmepper , succes

9. Cathelijne1986

Ja maar straks mep je niet hard genoeg en rennen ze ervandoor.. Brrrrr!!!

10. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik ben er altijd doodsbang voor geweest.
    Mijn is weleens thuisgekomen s avonds, dat hij mij zag zitten boven op de rugleuning van de bank. Omdat er een onder de bank was geschoten..ahum...

Maar mijn angst is steeds minder geworden. Hoe...tja, t is ff doorbijten, maar ik heb er op een dag voor gekozen om een vogelspin op mijn hand te laten zitten.
    Het was niet ineens over, maar het is in de loop van de jaren steeds minder geworden.
    En ik wilde de angst ook niet op mn kinderen overbrengen.
    Als ik er nu een zie, vind ik dit nog steeds niet leuk, maar ik durf er wel iets mee. Ik ga ze echt niet rustig vangen en buiten zetten, dat durf ik nog niet. Maar durf nu wel rustig de stofzuiger te pakken en ze op te zuigen of ik pak de elektrische vliegenmepper en rooster ze.

Als ik er een zie, roep ik ook vaak de kids om ze samen te bewonderen hihi

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Voor die gevallen bewaar ik dus altijd de gouden gids/telefoongids. Niet dat ik daar verder ooit iets in op zoek, aangezien ik dat op internet doe, maar daarmee sla ik ze dood.
    Mijn man mag ze vangen en buiten zetten (niet te dichtbij), maar ik durf dat echt niet.

12. Cathelijne1986

Ja vogelspin heb ik ook vastgehad. Misschien is een elektrische vliegenmepper wel iets, en dan met een handvat van 3 meter lang:D

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Volgens mij is dat met zo'n formaatje spin meer iets als een kleine bbq, zou bang zijn dat dat ding als een gek begint te sissen, te knetteren en te knallen en de vonken er vanaf vliegen.

14. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ooo jawel hoor! Mn vriend heeft eens ene buiten gezet, aan de andere kant van de tuin, de tuin is niet zo groot maar tussen de planten in en de dag erna zat hij weer op dezelfde plaats, ik herkende hem want dat was een halve misvormde.

Ik heb er ook de grootste angst voor pfff

15. Cathelijne1986

Das altijd nog beter dan wanneer ie er weer vandoor gaat.

16. Snaud

Snaud Actief lid

17 nov 2012
    432
    0
    16
    NULL
    NULL
    Een vriendin van mij had er net zo'n enorme angst voor als jij (zelfs als ze op bezoek was bij iemand, dan ging ze gewoon de woonkamer uit zodra ze een spin zag, al zat die aan de andere kant van de ruimte in een hoekje bij het plafond, en kwam ze pas weer binnen als de spin verwijderd was). Ze is toen een keer naar een museum gegaan waar ze een tijdelijke collectie van allerlei soorten spinnen hadden. Dus ook de hele harige grote of giftige soorten. Ze heeft zichzelf gedwongen al die spinnen eens goed te bekijken. In het begin vond ze het gruwelijk, maar toen ze wegging uit het museum was haar spinnenangst een stuk minder. Ze durft nu weer in een ruimte te zijn met een spin en er af en toe zelfs een glas overheen te zetten :p Dus misschien eens zoeken of bij jou in de buurt zoiets is?

17. Cathelijne1986

Ja toevallig is er een spinnen tentoonstelling hier in de buurt. Maar meestal zijn dat vogelspinnen enzo, en die vind ik dus niet eng. Maar wie weet hebben ze toch een huisspin.

18. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Nee hoor;)

19. Islah

Islah Niet meer actief

Apart. Mijn moeder maakt geen enkel dier dood, al jaren niet, dus die zet ze ook gewoon buiten in de tuin en ze komen nagenoeg niet terug bij haar. Maar dan nog snap ik niet zo wat er erg is aan een spinnetje dat terug komt. Een mug is veel vervelender.

20. Cathelijne1986

Ja Islah dat vind jij maar ik niet. Dus ik maak ze dood zodra ik dat durf.

Deel Deze Pagina