Ervaringen met Tummy Tub?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Puck70, 25 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Hoihoi,

Wie heeft er ervaring met de Tummy Tub? Is dit echt handig? En gebruik je het ook als badje, of alleen bij krampjes/lang huilen?

Alvast bedankt!

2. Tinus

Tinus Actief lid

18 jun 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij gebruiken de tummytub, om de dag gaat Gijs hierin (gewoon als bad zeg maar) Hij vindt het heerlijk, veel lekkerder dan in een gewoon badje.

Het ene kind vindt het heerlijk, het andere kind vindt het niks. Je kunt dus niet van tevoren zeggen of het een succes wordt.

3. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    wij hebben 'n tummy tub...1x gebruikt...nooit meer!
    wat een kl@te ding!
    ik vind het helemaal niks en andere vinden 'm helemaal geweldig.

4. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    ik zou m niet gelijk kopen, je kunt gewoon in een emmer proberen of je kindje het fijn vindt. en dan evt. alsnog tot aanschaf overgaan.

Yara vond het vreselijk in de tummy, ze huilde heel hard, terwijl ze het in het badje heerlijk vond.

5. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    hier precies andersom! Julian vond het niet leuk in het gewone badje terwijl hij de tummytub heerlijk vond. pas met 4 maanden ben ik over gegaan op het gewone badje omdat hij toen te beweeglijk werd

6. AnneMica

AnneMica Bekend lid

11 jul 2007
    731
    1
    0
    Mijn jochie vindt allebei heel leuk. Maar ik zou niet alleen een tummytub aanschaffen, je kunt niet echt makkelijk de haartjes wassen dan. Dat doe ik dus ook alleen als hij in het "gewone" badje gaat.

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier vinden ze het heerlijk, maar ben af en toe te lui om naar boven te lopen voor de tummy dus doe het beneden in een emmer, vinden ze ook prima. Dus ik zou het eerst proberen met een (nieuwe/schone) emmer, en dan kan je later als nog een tummy kopen.

8. GL013

GL013 Bekend lid

27 sep 2007
    676
    0
    0
    Tilburg
    Simon vond het ook heerlijk! We hebben er erg veel plezier van gehad. Zou idd eerst testen met een emmer, want als-ie niet gebruikt wordt is het wel erg zonde.

9. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    hier ook een tummy tub jason wilde alleen maar in de tummytub vond het heerlijk als hij in het gewone badje moest ging hij huilen

nu weer een tummytub gekocht maar weet nog niet of me meisie het lekker vind

we hebben ook een gewoon badje nog erbij

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik zie dat ik met bovenstaand antwoord je vraag niet helemaal beantwoord heb. Sorry, hier nog een aanvulling.

- Is het handig?
    je moet er wat handigheid in krijgen, de eerste keer is het wat klungelen, maar daarna leer je het heel snel.
    - Gebruik je het ook als badje of alleen bij lang huilen/krampjes?
    Hier gebruiken we het als badje, maar we hebben ook een gewoon badje. Haartjes wassen bijv vind ik gemakkelijker in het gewone badje. We doen de ene keer de tummy en de andere keer het badje.

11. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    wij hadden alleen een groot badje gekocht (en nog een dure ook :() met alles erop en eraan, en juist die hebben we maar hooguit 4x gebruikt!
    hij wilde absoluut niet in een groot badje, we hebben eerst een heel klein huishoudemmertje gekocht omdat hij dat het fijnste vond, daarna kregen we een 5dehands tummytub te leen van vrienden om uit te proberen(want hij wilde nogsteeds niet in een groot badje) en die hebben we zo'n 5,5maand gebruikt! daarna wilde hij alsnog niet in het gewone badje, en ging dus mee in het grote bad met papa of mama.
    wij vonden zde tummytub na ff oefenen echt heel makkelijk, het is ff wennen hoe je ze eruit haalt en vasthoud tijdens het badderen. (ik vond het juist heel onhandig om in een groot badje m'n kindje vast te houden, kreeg vreselijke rugklachten ondanks een hoge standaard, de tummytub hebben we een poosje in de gootsteen neergezet (was in de winter dus woonkamer en keuken waren warmer dan rest van het huis), dat was een fijne hoogte.
    wij gebruikten het dus als badje, net zo lang tot hij er echt niet meer in pastte.

12. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    ik vind juist de tummytub onhandig met hoe je je kleine het beste kunt vasthouden.. En onze uk wil alleen maar staan en zet zich steeds heel hard af tegen de onderkant hihi ;)
    Omdat ie te vroeg geboren is heeft hij ruim 4 weken in het ziekenhuis gelegen, waar de verpleging ons heeft geleerd hoe je je kind het beste kunt vasthouden in een gewoon badje... Dus wij zijn niet anders gewend!

Wat trouwens ook leuk is (als je dat hebt natuurlijk): met je ukkie in het grote bad! Wij gaan regelmatig met zn drietjes in bad! Hardstikke leuk!

13. anouk31

anouk31 Bekend lid

22 nov 2006
    590
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Zuid Limburg
    Milou vond de tummytub ook veel fijner dan het badje. Ze lag in stuit en ik merkte dat ze meteen in diezelfde houding ging liggen in de tummytub. Ik heb een keizersnede gehad en dan is die tummytub veel makkelijker tillen dan het badje. In de tummytub hoeft maar 1 emmer water.
    Ik heb haar tot 9 maanden nog in de tummytub gedaan. Nu wordt het toch te krap.

Maar de meningen zijn echt verdeeld. De een vindt het geweldig, de ander vindt het verschrikkelijke ondingen.

14. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Ok, bedankt voor jullie reacties! De meningen zijn inderdaad heel erg verdeeld. Ik denk dat ik het advies van de emmer opvolg, na de bevalling eerst een keertje een emmer proberen en als ze dat prettig vindt, koop ik er een.

15. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik heb een shantala met standaard. Deze is iets breder als de orginele tummy tub. Werk zelf in de kraamzorg en vind het nu thuis ook super. Wij hebben ook geen gewoon badje gekocht. Ze zit er de komende maanden nog wel in !

Deel Deze Pagina