Ervaringen met vacuüm opbergen dekbedden, kussens e.d.

Discussie in 'De lounge' gestart door TanjaK, 2 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TanjaK

    TanjaK Bekend lid

    29 mei 2019
    853
    656
    93
    Vrouw
    Nadat ik voor de zoveelste keer mijn dekbedden voor logees weer een keer extra heb gewassen (ze lagen schoon in de kast, maar als ze een lange tijd niet gebruikt worden ruiken ze toch een beetje muf), dacht ik de ideale oplossing gevonden te hebben door ze na het drogen in een vacuüm zak op te bergen. De kussens meteen even meegenomen. Stof- en vochtvrij (hoop ik) en ze nemen nog maar een kwart van de ruimte in.
    Maar nu las ik dat je kussens, slaapzakken en dekbedden eigenlijk niet zo mag opslaan, omdat ze dan nooit meer de originele dikte (en warmte) krijgen. Wie heeft er ervaring mee?
     
  2. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.127
    32.351
    113
    ik doe al jaren niet anders met dekbedden en kussens voor logees en dekbedden die we altijd mee op vakantie nemen. Heb geen donsen dekbedden maar dat gaat super goed. Hier bewaar ik ze in vacuüm in de vakantiekoffers.
     
  3. miepje77

    miepje77 Fanatiek lid

    25 mei 2008
    1.861
    434
    83
    Je kan er ook nog van die robijn deurzakjes bij doen.
     
    TanjaK vindt dit leuk.
  4. TanjaK

    TanjaK Bekend lid

    29 mei 2019
    853
    656
    93
    Vrouw
    Dat is een opluchting! Bedankt!
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  5. Loesje1988

    Loesje1988 Fanatiek lid

    24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Wij doen het elk jaar. We hebben op ons bed en logeerbed een 4 seizoenen dekbed en in het voorjaar gaat de extra deken in een vacuümzak in de kast. Was ze daarna nog steeds hoor maar goed,ik heb ook een wastik:roflmao:

    Zijn gewoon bij de action te krijgen.
     
    TanjaK vindt dit leuk.
  6. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    14.002
    1.831
    113
    Provincie Groningen
    Ben benieuwd of het ook werkt met donzen dekbedden.
    Wij hebben allemaal 4 seizoenen dekbedden van dons. En het zou ideaal zijn om het deel wat je niet gebruikt zo te kunnen opbergen.
     
    TanjaK vindt dit leuk.
  7. TanjaK

    TanjaK Bekend lid

    29 mei 2019
    853
    656
    93
    Vrouw
    Met donzen dekbedden en wollen dekens zou ik oppassen, die moeten toch "ademen" en misschien dat de veertjes beschadigd worden als die helemaal plat worden? Niet dat ik dit echt weet, het lijkt me alleen logisch.
     
  8. miepje77

    miepje77 Fanatiek lid

    25 mei 2008
    1.861
    434
    83
    In de winkel koop je donzen kussens en dekbedden ook vaak in vacuum. Ik denk dat het weinig kwaad kan.
     
  9. TanjaK

    TanjaK Bekend lid

    29 mei 2019
    853
    656
    93
    Vrouw
    Ok, dat wist ik niet (heb nog nooit iets "dons" gekocht)
     

Deel Deze Pagina