Even update over de verloskundige vanmorgen... Alles gaat goed. De kleine groeit alleen een beetje heel erg hard nu. Zit waarschijnlijk al aan de 8 pond dus om die nou te laten groeien tot 10 pond dat zien we niet zo zitten. Donderdag ochtend gaan we naar de gynocoloog en die gaat dan de baby nog eens opmeten. Als het echt een 8 ponder is nu al wordt ik volgende week ingeleid en dus volgende week al mama... Echt MEGA SPANNEND!
Sorry dat ik dat zeg, maar waarom inleiden Is er medisch dan een reden voor ? Ik moet zeggen, heb zelf een 9 pondje gebaard en weet dat deze ook weer een flinkerdje wordt. Maak me er zelfs zorgen om en dat week de VK bij mij wel. Want ik heb met een 30 weken echo zelfs te horen gekregen dat mijn kleine 2 weken verder qua groei en gewicht is, dus eigenlijk was ik 'al verder'. Maar dat bekijken we met de 36 weken echo weer. VK heeft wel gezegd, wij zouden als het weer een grote wordt wel willen helpen, maar de vraag is dan of de gyn in het ziekenhuis daar wel mee accoord gaat, ze vinden vaak dat inleiden niet nodig is, pas als je over tijd bent. Dus ik was gewoon even nieuwsgierig waarom bij jou wel ...
Ze vinden het niet verantwoord om mij zowiezo verder te laten gaan dan de 40 weken. Dan zou het kind echt TE groot worden. Dus als het nu al 8 pond is wil de VK kijken of het met 38,5 a 39 weken "gehaald" kan worden. Dan zou het 9 pond zijn... 10 pond wil ze me echt niet aan doen! Maar het hangt er helemaal vanaf wat de gyn gaat zeggen donderdag. Misschien vind hij het onzin... Spannend dus. van mij mag de kleine best komen volgende week!
Spannend hoor! wel lekker aan de ene kant om te weten wanneer je mama word, zit hier maar te hopen dat het gerommel nou es doorzet....
Ik snap het wel ... Zo zou ik het ook willen. Mijn eerste was met de geboorte 4510 gram, dus best een flinkerdje. Nu wordt ik goed in gaten gehouden, heb al 2x moeten prikken op suiker. Met 30 weken al een echo en ja die geef 2 weken verder en nu een giga buikje dus ja ... Maar zou ook niet willen dat ik met 40 weken eigenlijk al 42 weken ben ... Succes in elke geval !
Dat zou dus niet lang wachten meer zijn. Kan me voorstellen dat je niet op een vijfkilo baby zit te wachten. Maar dat inleiden, bleeh, lijkt je dat niet heel akelig, dat je aan die draden vastzit en geen kant meer op kunt tijdens de bevalling? Zelf moet ik misschien of waarschijnlijk ook ingeleid worden vanwege m'n diabetes, maar eerlijk gezegd krijg ik het er nu al benauwd van!
Mij klinkt het ook wat vreemd dat je om die reden wordt ingeleid. Mijn eerste was 4,7 kilo en 10 dagen overtijd. Maar goed, toen had mijn VK niet door dat het zo'n grote meid ging worden. Deze zwangerschap lig ik ook weer voor op het gemiddelde, maar daar doen ze verder niets mee. Ben wel geprikt op suiker enzo, maar dat is goed. Dus laten ze het verder zo. Daarom ben ik wel benieuwd wat de gyn. zegt, of die ook het laat begaan of niet...Hou je ons op de hoogte?
Tuurlijk hou ik jullie op de hoogte... Mijn VK wil me niet verder dan 40 weken laten komen dus ben benieuwd... Tja inleiden is niet fijn maar ja als ik geen keuze heb... Ik zie er niet tegen op. Kan er dan toch niks aan veranderen...
Hoi hoi, Ik ben ook ingeleid dit omdat in zwangerschapssuiker had en de kleine wel erg hard door groeide. Ik ben met 38 weken ingeleid om dat ze wilde verkomen dat de kleine nog verder groeide. Ik kan me wel voorstellen dat ze het willen halen als het een flink kind is. Succes bij de gyn ben benieuwd wat hij/zij er van zegt. Groetjes jetje
Juudje : Helaas heeft je VK dan niks daarover te zeggen. Want uiteindelijk besluit de gyn of het mogelijk is of niet. Zo is het bij mij dus, mijn VK's (heb er 4) zijn allemaal heel aardig en snappen mijn gevoel helemaal, maar vaak is het dus van de gyn afhankelijk of hij vind dat het nodig is om in te leiden. Ze doen het wel als de gezondheid van moeder / kind in gevaar is, als dat niet het geval is, dan doen ze het niet gauw (mag je gerust lopen tot 40 weken en een paar dagen ). Dus ik hoop echt dat bij jou echt wel iets anders mag gebeuren, want weet zelfs heel goed hoe het is ! (want er zijn best wel vrouwen die een tien pondje er uit kunnen persen ... dus daarom doen ze het niet altijd )
Nou dat word spannend lijkt me op zich wel makkelijk dat je de datum weet alleen dat ziekenhuis en inleiden lijkt me niet alles. vanaf wanneer kan de verloskundige een inschatting maken hoe zwaar het is.
Weet je wat mij fijn lijkt aan het inleiden? Dat je zeker weet dat je niet ver overtijd zal raken. Ik ben dus 10 dagen overtijd gegaan bij de eerste en ik kan je zeggen dat ik dat echt geen pretje vond. Je bet er op een gegeven moment zo aan toe...en ik kon ook amper nog wat aan het einde behalve op de bank liggen...en iedereen belt je elke dag om te horen of er al wat gebeurt...pfff wat heb ik elke dag zitten wensen dat het op gang zou komen! Ik hoop nu dan ook écht dat ik tussen 37 en 40 weken kan gaan bevallen!
Ik weet dat de VK dat niet beslist... daarom wachten we donderdag ook af... We zien het wel. Maar mij tot 42 wkeen door laten lopen lijkt me niet slim... Dan trek ik zelf ook aan de bel hoor!
Helemaal doen, ik ga ook zeker dan aan de bel trekken. Nu al '2 weken verder lopen' met de 30 weken echo, hoe zal het met de 36 weken gaan ? Ik denk zelfs dat ik dan al ergens tussen de 38 / 39 weken zit (dus 2 / 3 weken verder), ben ook benieuwd wat ze dan gaan doen. Spannend !
Vanmorgen bij de gynaecoloog geweest. 3400 gram dus wel groter dan gemiddeld maar niet TE. Moet over 2 weekjes weer terug komen. Dan krijg ik een inwendig onderzoek. Langer dan 41 weken wil de beste man me niet laten doorlopen... Daar was ik het wel mee eens.. Ook weer een echo gehad en de baby was aan het gapen... Zoooo schattig! En ik dacht ik lig er nu toch vraag nog maar eens of het geslacht nog steeds klopt en dat deed het gelukkig . Nog zeker 2 weekjes geduld dus...
Hoi juudje, Lees nu je bericht pas. Fijn dat het nog meeviel, dan hoef je je daar niet zo'n zorgen om te maken! Heel veel succes met de bevalling alvast, je bent er al bijna!
Ben heel benieuwd naar je ervaring van het inleiden! Sterkte met de laatste loodjes hoor. Veel succes als het zover is!
Spannend maar wel raar om deze reden, vroeger waren haast alle baby's tienponders maar goed jou gezondheid is net zo belangrijk als die van de kleine hummel...en volgend weekend zit je lekker met een kleine in je arm! P.s. ik ben bevallen van mijn zoontje, hij was 2950 gr. zei toen tegen de gyneacoloog pppfff ben blij dat hij geen 4000 gr weeg Maar volgens hem maak dat niet uit qua pijn of makkelijkheid, of het babytje groot of klein is. Hij heeft 8 ponders geboren zien worden die zonder te veel persen eruit floepte, en 5 ponders waarbij de moeders echt lagen te puffen en te zweten..