Ervaringen met vitamine D

Discussion in 'De lounge' started by Bri, Jun 8, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Beitsche

Beitsche Fanatiek lid

Nov 12, 2007
    1,068
    1
    38

Google maar op vitamine d forum. Dan kom je er wel.

Edit: Ik heb het al even voor je opgezocht:

Vitamine D forum - Forumindex

2. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female
    En ik had al snel een pb gestuurd.. Dus nu moet je er zeker komen;)

3. Bri

Bri Niet meer actief

Bij eerdere bloedonderzoeken (jaren geleden inmiddels) is niets gevonden. Het was nu voor het eerst dat vit. D zo laag uitkwam.
    Schildklier is ook gecheckt, hier geen afwijkende waarden. B12 is niet afzonderlijk bekeken, maar volgens HA zou je een tekort daarin ook terug zien in andere uitkomsten en die waren allemaal normaal. Er is ook een algeheel bloedbeeld gedaan, en nog een setje onderzoeken. Ik zat met Hb op 7,4. Dat is aan de lage kant, maar zeker niet zo laag dat je je daar ziek van zou kunnen voelen. Meestal is mijn Hb hoog genoeg om bloed te mogen doneren...

Ik zou inderdaad de dosis wat meer kunnen verdelen over de week, in plaats van alles ineens. Komende vrijdag neem ik wel weer 25.000 IE, dan merk ik wel of het zaterdag weer zo slecht gaat - of dat het een toevalstreffer was.

Ik kom best veel buiten en smeer me dan niet meteen in. Zeker niet als ik maar een half uurtje naar buiten ga. Blijkbaar maak ik te weinig aan, ondanks blootstelling aan zon.
    Ik consumeer volgens mij niet heel veel calcium. Drink 2-3 koppen koffie met melk per dag, en dan een of twee keer in de week een glas melk. Yoghurt ook een of twee keer in de week. Kaas eet ik wel, maar volgens mij niet heel erg veel (hoewel, af en toe kan ik me 's avonds wel te buiten gaan aan kazen...).

4. Bri

Bri Niet meer actief

#24 Bri, Jun 11, 2013
    Last edited by a moderator: Jun 11, 2013
    En bedankt voor de link naar het vit D forum. Je hebt tegenwoordig ook echt overal een forum voor he...
    Er zijn blijkbaar meer mensen die zo reageren op een stootdosis, maar die gebruiken meestal veel meer dan ik (sommigen wel 3 ml per keer, of dagelijks 1 ml).

Ik vind daar toch dingen die ik niet wist. Ontstekingsremmers zouden ook een negatief effect kunnen hebben op vitamine D? Ik gebruik al jaren iedere dag ontstekingsremmers (een neusspray en een inhaler).

Gelukkig zit ik volgende week weer bij de HA, kan ik gelijk weer een vragenlijstje meenemen.

5. Beitsche

Beitsche Fanatiek lid

Nov 12, 2007
    1,068
    1
    38
    Vraag dan ook eens om je vitamine b12 waarde. Er zijn nogal wat huisartsen die de waarde goed vinden, terwijl de waarde helemaal niet goed is. En daar kun je ook veel klachten van krijgen

6. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female
    Ja.. Dat verhaal over algeheel bloedbeeld en daaran kunnen zien dat b12 goed is slaat als een tang op een varken.. Dan zou er geen b12 bepaling hoeven te zijn..

Artsen geloven niet zo in b12.. En dat s verdrietig, de gevolgen kunnen nml best groot zijn!

Share This Page