wie o wie is naar mallorca/menorca of ibiza met kindje geweest wat gedaan daar? zijn er wat attracties/bezienswaardigheden of iets te doen met zo'n kleine houd niet erg van strandvakanties! ik ben benieuwd
Ben op Mallorca geweest, niet met kindje, maar kan het me wel met kind voorstellen. Wij zijn ook niet van die strandmensen, maar op Mallorca kun je heerlijk het eiland overcrossen met een huurauto. Het binnenland, de bergen (met plaatsjes die daar liggen) enzo zijn echt schitterend. Ibiza/Menorca geen ervaring mee, al staat die laatste bekend als buggy-eiland.
Wij zijn vorig jaar met onze zoon geweest die was toen 1,5 naar Menorca ook geen strandmensen maar erg genoten! Het is een relatief klein eiland met wat stadjes, een dierentuintje etc. Wij hadden een super hotel met veel te doen voor en met de kids hotel royal son bou echt zo'n gaaf hotel!
Als je niet erg van de standvakanties bent, zou ik een heel andere bestemming kiezen. Die eilanden zijn zo klein, daar heb je binnen een dag zo'n beetje alles wel van gezien als je een auto huurt. Wij zijn nog naar vissersdorpjes geweest en kwamen nog op een heel mooi punt waar het heel rustig was en je een geweldig uitzicht had, maar meer...nee. Vond het overigens wel heel leuk hoor, maar ik houd op zijn tijd wel van een strandvakantie. Misschien is een vakantie Andalusië meer iets voor jullie. Dat heeft veel meer te bieden aan bezienswaardigheden en echt vanalles was, Sierra Nevada is heel mooi met de bergen en het water, mooie steden of dingen als het Alhambra in Granada, wijn/sherrygebieden, maar ook strand. Zou alleen niet in juli/aug gaan, want dan brand je daar gewoon weg.
Ben erg vaak op Mallorca geweest, afgelopen jaar met de jongens ze waren toen 22 maanden. Hebben zich prima vermaakt dit jaar gaan we weer. Menorca lijkt me echt helemaal niks aan. Het lijkt me daar zo rustig. Ibiza is ook leuk maar hangt er wel vanaf waar je heen gaat en wanneer.
hoi inmiddels hebben we een vakantie geboekt om naar mallorca te gaan. We gaan in juni bedankt voor de reacties
Wij zijn tijdens een ruime week Mallorca slechts één dag op het strand geweest en hebben ons prima op het eiland kunnen vermaken met onze huurauto. Er waren ook nog genoeg dingen waar we niet geweest zijn en die nog op ons verlanglijstje staan. Mallorca is echt geen klein eiland, dat red je niet in een dag (3640 km2, de provincie Utrecht is 1385 km2!). Goede keus TO! Fijne vakantie toegewenst! Tips om te doen/te bezoeken: Valldemossa (gewoon 'n leuk plekje), Port de Sóller (kun je met een treintje en een boottocht maken), natuurlijk de hoofdstad Palma, Port de Pollenca (leuk plaatsje), Cap de Formentor (schitterend uitkijkpunt, schiereiland aan de noordelijkste punt van Mallorca)... Leuk!
fijn om dit te lezen, goede keuze gemaakt, wij gaan namelijk ook in juni naar Mallorca met twee kleintjes. vind het vooral fijn dat het niet zo lang vliegen is.
hoi wij gaan 14 juni naar alcudia, in het noorden en huren vanaf het vliegveld een auto voor 10 dagen.
wij gaan in de meivakantie naar mallorca naar cala millor. onze dochter die is dan net 1 jaar. aparthotel mar blau zitten we dan. iemand ervaring met dit hotel??