Hoe voelen voorween?

Discussion in 'De bevalling' started by farfan, Sep 11, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. farfan

farfan Actief lid

Jul 5, 2007
    324
    0
    0
    verzorgende
    deventer
    Hoi meiden,

Ik ben nu precies 36 weken zwanger en ik heb de laatste paar nachten eigenlijk steeds een menstruatiegevoel onderin mijn buik. Ook voelt mijn buik dan heel strak aan. Het doet niet echt veel pijn maar het is wel een rot gevoel waardoor ik ook niet kan slapen. Zijn dit nou voorweeen of heel iets anders?

Liefs Farfan

2. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    menstruatiepijn of rugpijn had ik (samen met mijn darmen die dan opspeelden)

3. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

Feb 19, 2008
    3,365
    0
    36
    essen
    ik heb het het de laatste dagen ook een paar x gehad. elke x maar 4 of 5 keer... echt een paar veneinige krampen en dan is het weer over? zijn dat ook voorweeën of is dit helemal iets anders? Vind het zo vervelend om onervaren te zijn!

4. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

Feb 11, 2008
    887
    0
    0
    Heb je altijd voorweeën of heeft niet iedere vrouw dat?
    Ik ben nu 37 weken, maar volgens mij nog niet gevoeld.
    Zegt dit iets over de bevalling? Ga ik dan overtijd bevallen ofzo?

5. wuppie

wuppie Bekend lid

Jul 16, 2006
    621
    0
    0
    klinkt wel als voorweeen hoor. Je moet maar zo denken dat er al wat voorwerk wordt verricht!

6. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

May 14, 2007
    9,519
    1
    36
    Female
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ik heb dit nu ook een week elke nacht weer..
    Gisteren bij de verloskundige geweest en het is bij mij daardoor al week van onderen, ben de slijmprop aan t verliezen en heb al 1cm ontsluiting.. Dus het is zeker voorwerk, maar nog geen echte weeën.

7. Syl72

Syl72 Bekend lid

Mar 14, 2008
    817
    176
    43
    Dat zijn voorweeen hoor! Mijn voorweeen worden steeds pijnlijker. Heb ze al 2 weken en zit daardoor ook al 2 weken op 2 cm. Ik heb ze echt een paar uur achter elkaar (wel onregelmatig) en dan stopt het gewoon weer :x. Heb dan ook een knalharde buik en (menstruatie)pijn tussendoor. Ook straalt het door naar mijn rug en benen...maar er gebeurt verder nog niet veel. Het stopt gewoon weer. Bij mijn 1e had ik dit helemaal niet en beviel 3 dagen eerder! Nu heb ik ze al lang en zal wel overtijd gaan lopen (ik geloof niet dat het vandaag echt zal beginnen). Wel gemeen hoor; die valse starten!

8. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

May 14, 2007
    9,519
    1
    36
    Female
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ja niet eerlijk vd natuur he haha!
    Ik bedoel.. al dat voorwerk is alleen maar beter voor de bevalling straks. Maar je word wel elke x lekker gemaakt met van het kan nu beginnen en dan zakt 't weer weg haha..
    Heb echt liever dat het vandaag nog begint dan morgen, maargoed als de beeb nog niet wilt.

@Syl72 Je hebt het dus al 2 weken, word het wel al erger en vaker of nog hetzelfde als in t begin?
    Want ik heb t nu een week en merk wel dat ze soms erger zijn dan de andere x.. En vorige week kwam t dan weer wel en dan weer een dag niet. En nu is 't wel elke nacht raak.

9. Syl72

Syl72 Bekend lid

Mar 14, 2008
    817
    176
    43
    Hoi Missy,
    Eigenlijk al 2 weken wel hetzelfde (niet veel erger en vaker). Precies hetzelfde als bij jou: soms erger dan de andere keer en de laatste 2 nachten is het vrij rustig geweest bij me met voorweeen. Maar afgelopen weekend had ik 's nachts wel 4 uur achter elkaar onregelmatige weeen (dan weer 20 min, 5, 3, 15, 8, 30 enz.; het laatste uur was aardig om de 10 en ineens stopt het!). Vanmiddag weer naar de vk en misschien vraag ik wel of ze wil kijken of ik inmiddels al meer dan 2 cm heb...Ben benieuwd of ze het wil doen. Succes ermee hoor!

10. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

May 14, 2007
    9,519
    1
    36
    Female
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ja erg he dat hopen steeds maar weer dat t doorzet. Denk dat onze beebjes het leuk vinden om gewoon nog eigenwijs te blijven zitten.
    Hopelijk vertel je hier straks nog effe hoe t is gegana bij de vk. Ben namelijk benieuwd.. Mijne wilt nog niks doen voor me namelijk, moet nog 2 weken afwachten van der!

11. Syl72

Syl72 Bekend lid

Mar 14, 2008
    817
    176
    43
    Hoi Missy,
    Mijn vk wil inderdaad ook niks doen. Ook niet kijken/voelen hoe ver ik inmiddels ben. Dan heb ik kans dat het rommelen/pijn erger wordt en ik moet gewoon wachten tot mijn lichaam klaar is voor de echte weeen. Pas met 41 weken gaan ze strippen en met 42 weken vruchtwater breken. Dus als ik nu bijv. al 6 cm zou hebben, hadden ze ook nog niks gedaan....Helaas...het enige wat we kunnen doen is geduld hebben! Haha; straks met de echte weeen zullen we nog smachten naar het gevoel van een voorwee!

12. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

May 14, 2007
    9,519
    1
    36
    Female
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Haha ja dat denk ik ookwel..
    Heb wel vandaag veel dikke slierten slijm verloren en al hele dag beetje krampen, zal t dan toch doorzetten gauw?!

13. liebrando

liebrando Niet meer actief

Ik denk dat het bij jou niet lang meer zal duren. Dikke slierten zijn de slijmprop. De een verliest de slijmprop vlak voor de bevalling en de ander duurt het nog wel weken, maar als je nu ook al krampen hebt zal er wel al wat aan de gang zijn denk ik!

14. Syl72

Syl72 Bekend lid

Mar 14, 2008
    817
    176
    43
    Hoi jongmoedertje; wel een lief antwoord van je hoor :D en Missy; ik hoop het voor je! Maar ik heb dat alles ook af en toe (je kan de slijmprop ook in delen verliezen). En dat het niet lang zal duren, dat roepen mijn vk's bij mij al 2 weken. Maar misschien ben ik een uitzondering en kan het bij jou inderdaad niet lang meer duren!

15. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

May 14, 2007
    9,519
    1
    36
    Female
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Nou hij zit er nog hoor haha..
    Hoop echt dat ie vannacht of 't weekend eruit wilt komen. Verlies nog steeds dikke gelige slierten en vaak krampjes enzo. Dus het is druk bezig van onderen.. Maar wanneer hij echt eruit wilt, weet niemand jammer genoeg haha!

16. liebrando

jullie zijn beide druk bezig van onderen, maar doorzetten wil het nog niet jammergenoeg. Hoop dat er snel maar mooie gezonde kindjes ter wereld mogen komen! dan kunne jullie heerlijk gaan genieten van jullie kindjes!

ik moet nog ffies wachten een paar weekjes.

17. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

May 14, 2007
    9,519
    1
    36
    Female
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ben nu aan de framboosbladthee, net 1 glaasje op en het begint al te rommelen van onderen.. Dus ben benieuwd hihih!

18. liebrando

als dat echt werkt ga ik het aan het einde ook maar uitproberen haha..

19. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

May 14, 2007
    9,519
    1
    36
    Female
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Hoop t.. Zal jullie op de hoogte houden haha!

20. kuzzkim

kuzzkim Actief lid

Oct 3, 2007
    167
    0
    0
    intercedent
    deventer
    MissyZuilen, en? is het gelukt met de thee?

Hag gister ook vanaf 23.00 uur (voor) weeen gehad!
    Ze kwamen direct om de 4 minuten maar na 3 uur zakte het weer weg helaas, en vandaag weer niks te bekennen.
    Dus hier maar weer even afwachten.

Liefs Kim

Share This Page