Ik heb vanochtend een echo gehad. Omdat ik wat bloedverlies had gehad. Ik zou nu 7 weken en 4 dagen moeten zijn. Het hartje klopte mooi. Ze heeft het opgemeten en het is nu ongeveer 1/2 cm klein. Dit zou meer passen bij een zwangerschap van een week korter vertelde ze. Nu is het afwachten op de termijnecho. Wie heeft er ook een vroege echo gehad ? en hoe groot was jou kindje ?
die van mij was met 7,4 week 1.34cm en dat was prima! gister liep het zelfs een paar daagjes voor bij de echo dus maak je geen zorgen!
Miss flower dat scheelt dus heel erg veel met mij. 1/2 cm is dus heel weinig. En hoort bij een zwangerschap van 6 weken...
6 wk 6 dagen niks te zien behalve vruchtzak ( uitwendig ) 7 wk 6 dagen 1,3cm met kloppend hartje ( uitwendig) 8 wk 6 dagen 2,2 cm met kloppend hartje ( uitwendig ) 10 wk 5 dagen 3,8 cm met kloppend hartje ( uitwendig) 11 wk 6 dagen 4,9 cm met klopppend hartje ( uitwendig En nuw acht ik op me pretecho! http://www.ob-ultrasound.net/crl.html Dit is een site waar ze het vruchtje meten van kop tot stuit ( zoals jou vk dat ook doet ) en staan er de lengtes bij bij de duur van de zwangerschap
nee een halve cm, nou heeft ze niet nauwkeurig gemeten (was ook geen termijnecho) Gewoon even snel het "kindje" opgemeten van boven naar beneden.
Mijn eerste echo was met 6w3d en de kleine frummel was nog maar 6.6 mm groot, maar wel met een kloppend hartje!
Zo was het bij mij: 6,0 weken = 4,3 mm kloppend hartje 8,0 weken = 1,5 cm 10,0 weken = 3,3 cm 12+2 weken = 6,1 cm
met 8 weken was het 1.4 cm met 10.2 weken was het 3,3 cm nu moet ik volgende week weer en dan ben ik 14 weken...
Ik heb een echo gehad toen ik dacht dat ik 7 weken en 1 dag was. Nou bleek het vruchtje 1.16cm te zijn en volgens de vk betekende dat 7 weken en 4 dagen en zou ik 8 weken moeten zijn. Ze zei dat dit goed is en binnen de marge valt. Owww, zie nu dat je een halve cm bedoelt. Dat hoort ongeveer bij 6 weken ja. Kan het niet zijn dat je korter zwanger bent? Als het hartje goed klopte zou ik me proberen niet te druk te maken, misschien is het kleintje de volgende keer ineens heel groot
Met 6w3d was het kindje 3,1 mm.. was ook te klein voor die termijn.. maar goed het hartje klopte.. En met 7w3d was het kindje ineens 10,4 mm.. Misschien ben je net een paar dagen korter zwanger, maar het belangrijkste is dat het hartje mooi klopte daar heb ik me ook aan vastgehouden. Wanneer is je termijnecho?
Desiree fijn om te lezen dat jou kleintje ook een inhaalslag heeft gemaakt. Het hartje klopte inderdaad goed. Ik moet me daaraan gaan vasthouden, al heeft het me wel onzeker gemaakt. Ik heb 2 juni dus over 3 weken de termijnecho. Een paar dagen korter zwanger kan ja. Maar 1 week en 4 dagen vond ik nogal een verschil. Nog meer succesverhalen ??? haha
Met 7 weken was ons kleintje 0,9 cm groot. Kan het niet zo zijn dat je idd korter zwanger bent dan verwacht? Het kan ook aan het opmeten liggen. Als daar niet goed mee om wordt gegaan, kan een kindje al gauw kleiner worden ingeschat, en dus minder oud. 1 mm scheelt al een dag en een meetfout is heel makkelijk gemaakt. Als je het niet vertrouwt, zou ik toch je vk/gyn vragen om opnieuw een echo te laten maken. Want een kindje kan deze eerste weken niet een groeiachterstand wegwerken. De eerste 12 weken groeien alle kindjes min of meer gelijk. Ik wil je niet bang maken hoor. Waarschijnlijk ligt het gewoon aan het opmeten, of ben je minder ver. Succes!
Onze meid was met 7w4d 12 mm. Met de tweede zwangerschap was het kindje met 7w6d 15 mm. Beide waarden kwamen precies overeen met de zwangerschapduur.
Het zou kunnen zijn dat ik wat minder ver zwanger ben. Maar Als ik 1 week en 4 dagen minder ver ben betekent dat dat ik 12 dagen voor mijn NOD positief getest hebt. De echo was om te kijken of het hartje klopte. Aangezien ik een beetje bloedverlies heb gehad. Ze heeft 1 keer een lijntje van boven naar beneden getrokken en zij halve cm. Dus ik gelijk is dat niet te klein. En in de curve zag je idd dat dat te klein was. Dus ben je waarschijnlijk minder ver. Weet iemand vanaf hoeveel weken ze het hoofje, lengte en bovenbeen opmeten ? Bij mijn dochtertje deden ze dit met 9 weken al.
Ik had een echo met 6 weken en 6 dagen. De ene meting was 4,8 mm en de andere 6,3 Tis maar net of het kindje goed te meten valt.
Natas je maakt me helemaal blij ! Er kan dus een groot verschil zijn als ze niet nauwkeurig meten. Ze heeft ook maar 1 keer gemeten. Nog even 1 vraagje weet iemand wat het streepje rechtonder bij de echo foto inhoud met de 1 erbij ?? Is dit 1 cm ?