ervaringen met Wake Up Light

Discussie in 'De lounge' gestart door TriCo77, 18 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    Mijn wekker heeft het begeven, op zich wel lekker, voortaan altijd uitslapen:D

Maar ik moet dus een nieuwe, ik heb gister snel eentje gekocht bij de action.
    dat is een gewone wekker-radio.
    Ik had liever een wake up light, maar ik ben benieuwd of iemand hier hem heeft, en zo ja, hoe bevalt ie?
    Ik schrik altijd zo wakker van geluid. Dus met licht leek me fijner en rustiger wakker worden.

2. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik heb hem en vind hem fijn. Ik denk wel dat hij vooral goed werkt als je hem elke dag op hetzelfde tijdstip zet. Dan wordt het namelijk je natuurlijke ritme om op dat moment op te staan. Ik word op die manier altijd al wakker vlak voor de tijd waarop ik hem heb gezet. (Hij begint een half uur voor die tijd steeds feller te branden.) Als ik hem op wisselende tijden zet, word ik er ook wel wakker van hoor, maar toch iets minder makkelijk dan wanneer ik gewoon een vaste tijd aanhou.

3. Yvon1893

Yvon1893 Fanatiek lid

24 jun 2011
    2.177
    0
    0
    De kempen
    Ik heb hem ook, ik zet m op wisselende tijden. En vind het echt heerlijk wakker worden.
    Hij is ook makkelijk te snoozen en je kan er een geluidje of de radio bij af laten spelen wanneer je er daadwerkelijk uit zou moeten.
    voor mij een aanrader.

4. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Wij hebben hem nu een jaar en het is zo fijn wakker worden. Zodra hij begint te schijnen word je langzaam wakker. Sinds ik hem heb word ik beter wakker en daardoor heb ik tijd over. Vroeger had ik 45 minuten nodig om mn ogen uberhaupt open te krijgen. Nu heb ik tijd om voor het werk bijv te douchen.

5. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

i love it. langzaam licht aan en je hebt allerlei vriendelijke geluiden (waterval of vogeltjes) om mee wakker te worden. geluid begint zachtjes n wordt met sterkte van het lichtn ook steeds wat luider.
    In de zomer gebruik ik m niet maar ideaal voor de winter n de lamp is ook handig als snel nachtlampje indien nodig.

6. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

koop wel n echte en geen nepperd. Die van mij is na een paar jaar stuk gegaan en heb eerst andere merken geprobeerd, die van 30-50e maar allemaal nix. Lamp werkte niet of juist geluid niet of het ging na een paar maanden kapot. Eentje spookte zelfs n ging s nachts gwn aan n bleek x bij thuiskomst ook al heel lang fel gebrand te hebben. Niets anders dan de echte Philips hier.

7. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Ik heb hem al een paar jaar en vind het erg prettig wakker worden. Zeker nu het 's morgens met wakker worden nog donker is buiten.

8. biancs

biancs Fanatiek lid

12 dec 2011
    1.197
    0
    0
    Echt heerlijk! Bij mijn vorige baan moest ik in de winter om 4u sochtends op. Zoooo relaxter wakker worden dan door een luchtalarm gewekt te moeten worden. Nu gebruikt manlief hem aan zijn kant van het bed.. Ik word er nu niet meer wakker van.

9. potjesoep

potjesoep Bekend lid

13 apr 2014
    713
    0
    0
    wij hebben deze ook zeer blij mee al jaren , ik kan slecht tegen harde plotse geluiden in de ochtend en door het licht wordt ik beter wakker en kan mijn man van te voren al wakker voordat het geluid af gaat :D

ben zelf geen ochtend mens maar hierdoor is het ietjes beter ihihi

10. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Rotding.

Mij man had er 1. Hij werd er niet wakker van. Ik wel. En dan val je niet meer in slaap als de hele slaapkamer verlicht is als een landingsbaan van Schiphol.

Rotding.

11. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.917
    1.809
    113
    Leerkracht
    België
    wij hebben er ook 1, maar als ik echt moe ben, slaap ik er gewoon doorheen. Meestal word ik ook pas wakker van het geluid en niet van het licht... :) Maar als ik wel echt op tijd ben gaan slapen, vind ik het wel leuk te merken als ik wakker word of het al bijna tijd is... Snap je?

12. Ballie

Ballie Niet meer actief

Erg fijn, je word rustiger wakker. Alleen het licht is volgens mij niet genoeg om je echt wakker te krijgen tenzij je al helemaal uitgerust bent maar het zorgt er wel voor dat als het geluid eenmaal gaat je een stuk makkelijker je bed uitkomt :)

13. nic25

nic25 Actief lid

15 okt 2012
    431
    0
    16
    invalleerkracht basisonderwijs
    Limburg
    Die van mij is ook een Philips en die zoemde als ik de stekker er in stak. Ik hoor wel heel goed! Maja mijn moeder heeft uhm nu hahha. Suc6 met kiezen!

14. spinnie1978

spinnie1978 Actief lid

17 feb 2009
    358
    22
    18
    Heb er al jaren een en vind het een heerlijke wekker! Mocht er iets mee gebeuren komt er weer een nieuwe! Hij zoemt wel een beetje maar slaap altijd met oordoppen ivm gesnurk van manlief en heb daar weinig last van.

15. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Idem! Wou dat ik hem nooit gekocht had voor manlief. Komt er nooit nog een in als deze stuk is.

16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.910
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    De een is gevoeliger voor licht dan de ander. Die dames die het een rotding vinden, zijn waarschijnlijk gevoeliger voor licht dan hun partners. En als hij er dan eerder uit moet dat jij, kan ik me voorstellen dat je het een rotding vind! Ik zou haast zeggen: zet hem op mp, je krijgt er nog best wat voor terug, en koop weer een gewone wekker.

Wij waren hier ook wel een beetje bang voor toen ik mijn eerste wake-up light kocht. Nou ja, ik maakte mij niet zo'n zorgen, mijn man wordt niet zo makkelijk wakker ;) Hij was er wel een beetje bang voor. Maar hij slaapt er gewoon doorheen. Zelfs van het geluid wordt hij niet wakker. Dat heb ik namelijk echt maar heel zacht staan. Vaak ben ik door het licht al wakker of bijna wakker. Ik vind het heel fijn rustig wakker worden. Doordat ik niet meer wakker schrik, heb ik veel minder snooze nodig.

Mijn eerste wake-up light heeft het na een paar jaar begeven. In de zomer zonder gedaan en dan ging prima. Ook omdat ik niet werkte, haha. Maar toen de dagen weer korter werden en ik weer aan het werk ging, wilde ik wel een nieuwe. Eerst een 'neppe' geleend van schoonmoeder. Zij vond het een rotding. Ik die van haar ook. Het licht van de cijfers was al zo fel dat ik daar de halve nacht wakker van lag. En die idiote cijfers waren nog blauw ook. Wie verzint er nu een lamp met fel blauw licht voor mensen die blijkbaar gevoelig zijn voor licht en wakker worden. ;)
    Toch maar weer een Philips genomen. Een heel andere versie dan ik hiervoor had. Veel mooier. De cijfers zijn weer te dimmen en de geluidskwaliteit van de radio is heel behoorlijk voor een wekkerradio. Fijn ook dat ook de radio langzaam aanzwelt en niet in 1 keer op het ingestelde volume begint. Je hebt een soort fade-in.

Ik merk wel dat ik nu met de nieuwe lamp weer even een tijdje bezig ben met instellen wat de beste lichtintensiteit is. Je moet namelijk instellen hoe fel de lamp moet worden. Ik weet nog van de vorige (die had 20 stappen) dat als ik hem op zijn felst instelde dat ik dan te vroeg en met hoofdpijn wakker werd. Die stond ook maar op 6 ofzo. Deze heeft 10 stappen dus was ik op 3 begonnen, maar dat was weer niet fel genoeg en dan was ik nog niet wakker genoeg. Steeds na een paar ochtenden proberen een beetje feller gezet en nu staat hij op 5 en dat is volgens mij wel prima. Ik ga 6 ook nog proberen.

Maar als je dus zo'n ding koopt, houd er dan rekening mee dat het misschien niet gelijk de eerste ochtend(en) al geweldig is, maar dat je even moet uitvinden hoe je de lamp moet instellen zodat jij er goed wakker van wordt. (en bij voorkeur je partner niet natuurlijk.)

17. potjesoep

potjesoep Bekend lid

13 apr 2014
    713
    0
    0
    hahah :D duidelijk ook geen ochtend mens ;)

18. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    wil toch zoń wake up light.
    valt me best op dat ik uit mezelf (in weekend oid) wel uitgerust wakker word.
    en van wekkerradio schrik ik zo naar wakker.
    ben benieuwd of ik van het licht wel wakker ga worden, mijn man zou er wel wakker van worden, maar die is bijna 2 uur eerder op vanwege zijn werk.

19. NiHeJa

NiHeJa Bekend lid

30 jun 2014
    845
    85
    28
    Ik heb er ook 1! Als je dan om 5 uur op moet, vind ik m echt heel prettig. Hij bouwt 't licht op, net als dat je met een gordijn open zou slapen zeg maar. Langzaam wordt het licht. Als ik nu wakker ben hoef ik niet mn ogen dicht te knijpen voor de lamp die aan is (met het risico dat ik weer in slaap val :p ). Je bent al gewend aan het licht. Dat het geluid langzaam opbouwt is voor mij niet zo handig, want dan val ik in slaap. Maar ik vind dit wel fijner wakker worden dan mijn eerdere methode.. een gewone radio op standje disco.... Had ik nodig, maar nu word ik dus gewoon iets relaxter wakker :D

20. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.910
    113
    Vrouw
    Heel fijn! Niet meer het wakker schrikken van een alarm, maar van fluitende vogeltjes en een verlichte kamer. Zeker nu het weer donker is 's morgens heel fijn.
    Ik word dus niet echt wakker van het licht, maar vind het wel fijn dat het licht is als de wakker gaat.

Deel Deze Pagina