Ik weet niet of ik het hier geod plaats maa rik heb begrepen dat je de flessen niet meer hoeft uit te koken/ sterileseren. Maar nu is mijn vraag hoe zit dat met de spenen van de fles en de fopspenen. Die ook niet meer? weet iemand dat?
Onze dochter is nu 2 en ik kook alles nog steeds 1x in de week uit! Tussendoor gaan de spenen van dr fles in de vaatwasser.
Nou meid ik doe het ook nog gewoon hoor iederen week in een grote pan. Tussendoor was ik de flessenspenen onder de kraan met een sopje en dan goed afspoelen. Vind het schoner om het wel te doen en het is een kleine moeite vind ik zelf
de flessen en spenen gaan elke dag mee in de vaatwasser, en die spoel ik daarna goed af. 1x in de week gaan alle flessen, spenen en fopspenen in een grote pan om uit te koken. misschien niet nodig, maar ik vind het wel een fris idee!
we hebben van die medela zakjes waarin je het in de magnetron uit kan koken zeg maar. die zijn eigenlijk voor de kolf, maar voor de speentjes en lepeltjes werkt het ook prima. doe ik trouwens nog wel elke dag. maar kan idd ook in de vaatwasser gewoon meewassen. en 1x per week uitkoken. als ze ouder zijn is dat voldoende.
De flessen en spenen gaan hier in de afwasmachine. De fopspenen spoel ik af en gooi ik gewoon in de waterkoker, dan koken ze vanzelf elke dag een keer mee, daarna leg ik ze op een theedoek hier te drogen. Gemak dient de mens.
Flessen doe ik samen met de kolf en de fopspeen in de magnetronsterilisator. Flessen elke keer nog (zo vaak krijgt hij geen fles) en de fopseen een keer in de week ofzo, tussendoor spoel ik em steeds goed af onder de kraan.
tot en met 6 maanden moet alles nog in keer per 24 uur worden uitgekookt. maakt niet uit of je het in een pannetje doet (3 min.koken) of in een magne sterilisator. daarna kan alles gewoon in een normaal sopje,en als ze gaan kruipen gaan handjes ook op de vloer en in de mond,ze krijgen al genoeg bacterien binnen hoor,1 keer in de week uitkoken is echt onzin. (vind ik hè,geen offense)
ik kook ze nog elke dag uit.. soms sla ik wel eens een dagje over.. maar elke dag gaan de flessen, flesspenen en tutjes in de magnetron sterelisator
Ik vroeg me al af tot wanneer de flessen en spenen elke dag uitgekookt moeten worden. Hier gebeurt het nog steeds elke dag en dan gaan de fopspenen en plastic lepeltjes van de bijvoeding ook mee. Maar wat ik me afvraag: als ik soms een dag niet toekom aan het uitkoken (in een pan), dan stop ik de spenen van de flessen, fopspenen en lepeltjes in een glazen kom in de magnetron en kook ze zo uit. Ik gebruik dus geen sterilizator. Is het slecht om spul in een open schaal in magnetron uit te koken? Ik ben op het idee gekomen toen mijn kindjes nog in het zkh lagen (in de couveuse). Daar deden ze tepelhoedjes ook na gebruik uitkoken in de magnetron. Toen dacht ik, als zij het doen voor zulke kleine kindjes zal het vast niet slecht zijn...
Volgens mij kun je alles gewoon in de vaatwasser doen hoor, je hoeft het echt niet meer uit te koken.gewoon goed afwassen is genoeg. Ik kookte het zo nu en dan uit. Maar een vaatwasser wordt ook heet genoeg. Maar ik kan me voorstellen dat je met te vroeg geboren kinderen toch voorzichtiger bent.