voel me zoooo schuldig dat ik zo dom heb kunnen zijn! ik was mijn zoontje aan t verschonen en wilde hem temperaturen omdat die nogal warm aan voelde en zweette.tijdens t temperaturen kletste ik een beetje met mijn moeder en ineens .. huppa plast meneer buiten zijn luier dus mijn reactie was... snel luier ervoor houden zodat die alsnog in de luier plast. ineens begint die te huilen en ik zie ineens dat ik de thermometer nog tussen zijn billetjes zat en doordat ik die luier over zijn plasser trok kwam waarschijnlijk de thermometer te diep. hij heeft echt lang gehuild daarna. en ik voel me zooooo schuldig! hoe heb ik dat npi kunnen doen... dacht ik steeds. terwijl t niet bewust was en ik zO reageerde uit schrik. nu vraag ik me af.. heeft iemand ooit een soortgelijke situatie gehad rn had de baby klachten. ik lees op t internet van alles over letsels etc. maar is t echt zo gevoelig en kwetsbaar dat een thermometer een letsel kan veroorzaken
Dat ligt er een beetje aan, is het een thermometer met een flexibele buigzame punt? Dan zal het niet zo'n kwaad kunnen, is het een harde thermometer met een vaste punt (die dus niet kan meebuigen) dan zou ik toch voor de zekerheid eventjes de huisarts bellen om te vragen of het kwaad kan en waar je op moet letten.
Vooral ook even opletten of je bloed in de ontlasting ziet zitten. Ik zou ook voor de zekerheid even bellen.
ja eentje die niet buigzaam is ik en mijn moeder hebben zo lamg met hem gelopen maar hij bleef huilen. vandaag werd die wel weer lachend wakker en heeft ook gwn goede ontlasting gehad. maar ik ga voor de zekerheid toch ook de huisarts bellen! wil echt zeker weten dat alles in orde is en ik ga ook een andere thermometer halen (zo n buigzame)
Oei ja, voor die kleintjes kun je echt beter een buigzame halen, geloof dat ze 1 Euro kosten bij de Action. Gewoon goed in de gaten houden, zo lang hij zichzelf is en geen bloed bij de ontlasting heeft zal het wel goed zijn, dan heeft hij gewoon geluk gehad.
heb net de dokter gebeld en gezegd dat ik graag wil langs komen en of ze ernaar kan kijken. maar de ass. vroeg van alles of t van buiten beschadigd was etc. en dat is t niet. dus ze gaat even overleggen en dan bellen ze trg. omg nu weet ik pas wat ze bedoelen met moeder gevoel! dit is mijn eerste kindje en gister voelde ik me zooooooo schuldig !! nu nog! arm klein poppetje en dan zo n moeder die door de schrik zo n fout maakt hoop dus echt dat t gwn in orde is
Iedereen kan wel eens een foutje maken, het is een leerproces. Dit is ook mijn eerste kindje dus moet nog veel leren. Ik pakte F. laatst uit de box en was aan het klooien om hem langs die mobiel te manoeuvreren en toen botste zijn hoofd tegen de spijlen van de box op, hij kreeg direct een buil en hij begon te krijsen Ik voelde me ram schuldig, gelukkig was het na een paar uurtjes alweer over dus je ziet, je bent niet de enige die eventjes iets per ongeluk doet.
Kan gebeuren meid! Wat heeft de dokter nog gezegd? Ik wou even reagere/tip geven op de thermometers van de action. Die hadden wij ook en die scheelt zich veel in temperatuur Dus die is absoluut niet goed. Niet om drieka aan te vallen natuurlijk. Mijn zoontje had altijd een goede temperatuur in t ziekenhuis en heeft geen kruik nodig gehad, was wel warm vorig jaar rond deze tijd. Maar eenmaal thuis zat die telkens rond de 36.4/36.5 dus reden voor een kruik of zelfs ziekenhuis zoals de kraamzorg zegt. Maar die thermometer zat er dus 0.5 graden langs en voor die kleintjes kan dat dus veel betekenen. We hebben die van de kruidvat. Niet buigzaam maar is binnen 10 sec klaar dus super fijn.
de dokter had gebld en zei dat ik niet langs hoef te komen omdat ik al aangaf dat er geen schade te zien was en ook geen bloed in zn ontlasting. hij heeft ook geen harde buikjes en is ook rustig en zijn ontlasting is goed dus hou t gwn ng even in de gaten. action was trouwens een tijd besproken in y programma "kassa' en daar zeiden ze ook dat t idd niet de juiste temperatuur aangeeft. en er was ng iets van de action wat een foute uitslag gaf weet niet meer wat t was. maar kga m gwn biu de kruidvat halen. iedereen bedankt voor de tips en reacties xx
Toch vreemd want ik heb er eentje van de Action voor de baby met flexibele punt en nog eentje die ik voor mezelf gekocht had bij Kruidvat (die niet flexibel was) en beiden geven toch bijna dezelfde temperatuur aan (heb bij lichte koorts na de prikjes beiden eens geprobeerd voor de zekerheid) en er zat misschien net 0,1 graden verschil in dus niet noemenswaardig