Baby komt snachts al na 2,5 uur

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Baibey, 3 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baibey

Baibey Actief lid

29 sep 2012
    420
    0
    0
    Mijn meisje krijgt nu elke 4 uur voeding. 5 flessen van 150 en sochtends meestal 1 van 80 cc. Ze heeft net om 23.00 uur haar laatste voeding gehad en kwam net om 1.40 weer! Ze was echt ontroostbaar dus heb haar een fles gegeven. Ze heeft 130 cc op. Dit gebeurt wel vaker en dan drinkt ze sochtends bijna niks want om 5 uur komt ze dan weer. Hoe kan dit? Normaal is het 23.00 en dan kont ze pas tussen 3.00 en 4.30?? Moet ik haar forte voor de nacht gaan geven? Deze mama is na HELLP en al ruim 3 maanden amper slaap volledig de weg kwijt!

2. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Hoe is haar schema overdag?
    Het kan zijn dat ze een sprong maakt en nu dus een "voorraadje" aanlegt voor de nacht.

3. Baibey

Baibey Actief lid

29 sep 2012
    420
    0
    0
    En ja hoor, 5.15 de tweede! Ze weegt meer dan 5,5 kilo, 2 nachtvoedingen is echt onzin. Wat moet ik nou doen?

4. Baibey

Baibey Actief lid

29 sep 2012
    420
    0
    0
    Het schema is :

23.00 150 cc
    4.00 150 cc
    8.00 150 cc (laat meestal 70 cc over)
    12.00 150 cc
    16.00 150 cc
    19.00 150 cc

Nu is het dus
    23.00 120 cc
    2.00 130 cc
    5.00 150 cc

Als ik 180 cc aanbiedt drinkt ze het niet. Ik word er echt doodziek van, ik ben zo ongelooflijk moe dat ik bang ben dat ik opgenomen moet worden ivm uitputting.

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Misschien is het inderdaad een goed idee om op forte over te stappen misschien maakt ze in de nacht dan ook wat meer uurtjes.
    Ik snap dat je dit niet lang vol kunt houden.
    Zou je het aandurven om je meisje misschien een nachtje bij opa en oma te laten logeren zodat jij uren kan maken?

6. kwebbel86

Het spijt me, ik wil niet hard zijn maar nachtvoeding = echt normaal nog op deze leeftijd. Forte voeding is ook geen garantie dat ze door zal slapen maar het is te proberen waard.
    Wellicht is bijtanken voor jou ook een goed idee, hoe meer je maalt in je hoofd, hoe vermoeider jij wordt wat ook negatief uitpakt voor je kindje.

6x150 is de max aan voeding wat je mag geven, als ze 180 niet opdrinkt heeft het ook geen zin om de fles op te hogen want dat pakt ze dan toch niet.

Zijn er geen andere signalen? Overstrekken, oververmoeid, krampjes, zuur ruiken, etc etc?

7. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Zo'n onzin is dat niet hoor. Mijn dochter had ook zo'n hongerige fases. Ze was pas met 7 maand van de nachtvoedingen (om 3u dus) af. Veel moed!

8. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    Slaapt ze bij jou op de kamer? Kan je anders een nachtje (of 2) in een andere kamer slapen en papa de nacht laten doen?

9. Baibey

Baibey Actief lid

29 sep 2012
    420
    0
    0
    Ik weet dat 1 nachtvoeding normaal is maar 2 en dan ook nog daarna door blijven huilen (maar niet meer willen drinken) niet. Zelfs het CB zegt dat ze het op 1 nachtvoeding moet doen en de arts zei zelfs dat ze eigenlijk al door zou moeten slapen. Ik ga de forte proberen ik heb 2 uur geslapen. Morgen gaan we naar de osteopaat. Ik ben echt zo verdrietig.

10. Baibey

Baibey Actief lid

29 sep 2012
    420
    0
    0
    Opa en oma hebben we al geprobeerd. Toen is ze een week van slag geweest dus dat wordt hem ook niet. Mijn vriend kan de nachtvoeding niet doen omdat hij elke dag om 5.00 van huis gaat en tot 19.00 aan het werk is om ons hoofd boven water te houden ivm die rot crisis. Als hij thuis komt ga ik werken en doet hij de avond. Het is gewoon echt verrot dat F. dan 2 keer per nacht wilt eten. Ik heb 2 vriendinnen met babies die even oud zijn en die slapen beide van 22.00 tot 7.00. Ik vind het zo oneerlijk dat na alle ellende dit dan zo is. Voor F. is het rot want ik loop als een zombie rond, kan niet eens meer lachen.

11. Baibey

Baibey Actief lid

29 sep 2012
    420
    0
    0
    En nu in de ochtend wil ze niks drinken *zucht*

12. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik zou ook je meisje op haar eigen kamertje leggen en papa de nacht laten doen of ten minste de voeding van 23u zodat jij lekker kan gaan slapen om 20u en wat meer uurtjes rust hebt.
    Wss zal je al veel geprobeerd hebben qua truukjes om haar te laten doorslapen. Bij ons hielp het om hem het speentje te geven. We maakten hem niet wakker, geen licht aan, gewoon speentje in de mond. Moest wel 5x terug opstaan maar uiteindelijk werkte het.

13. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Misschien komt het nu heel hard over wat ik zeg, maar ik bedoel het goed.

Cb kan zeggen wat ze willen, met deze leeftijd 2 nachtvoeding is geen onzin!
    Dat de kindjes van jouw vriendinnen nu doorslapen wil niets zeggen voor de toekomst!

En oneerlijk dat je dochter snachts honger heeft? Sorry hoor maar lees hier eens topics door, over kindjes die niet doorslapen. Heel veel dingen zijn oneerlijk, maar dit valt onder 'helaas pindakaas'.
    Op het moment dat jij denkt, ach het komt vanzelf valt het veel minder zwaar en dan zul je merken; het komt ook vanzelf.
    Slaap bij zodra je kunt.

Je komt echt heel negatief over, je dochter voelt dit. Hierdoor komen jullie beide in een negatieve spiraal.

Zijn er andere dingen die spelen? Is er iets waar wij jou advies in kunnen geven?

14. Baibey

Baibey Actief lid

29 sep 2012
    420
    0
    0
    Graag slotje

15. zonnestraaltje1981

zonnestraaltje1981 Actief lid

28 apr 2009
    431
    0
    0
    Groepsleidster intensieve behandelgroep
    Overijssel
    Sterkte baibey! Kan me voorstellen dat het pittig is! Hopelijk slaapt je kindje gauw iets langer! Hiero ook een meisje die 's nachts nog voor 3 voedingen komt. Snap dat je er doodop van word! Wat mij heeft geholpen om zelf ff x bij te tanken is zelf uit logeren gaan... Vond mn dochtertje nog te jong om bij opa en oma te logeren dus ben ik zelf ff uit logeren gegaan en heeft mijn man de nacht gedaan. Misschien dat je dit een x kan doen in een weekend? Succes verder!

16. baby01

baby01 Actief lid

6 dec 2009
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het kan misschien te maken hebben met een 3 maanden sprong..en dan is het maar van korte duur.

Wat je misschien zou kunnen doen is overdag geen 4 uur er tussen te laten maar 3 of 3.5 uur voed je op verzoek overdag ?

Zo doe ik dat hier ook ik voed op verzoek en mijn zoontje wil echt om de 3 uur een flesje 5 x 150 cc meestal is het om 07.00-10.30-13.30-17.00-20.30 en dan slaapt hij van 21.00-07.00. Mijn zoontje kwam met 9 weken al niet meer om een nachtfles. Alle kindjes zijn natuurlijk anders.

En geef je 5 x 150 of 6 x 150 ?

Als je overdag de flesjes wat korter op elkaar doet krijgt ze genoeg overdag..en zou het misschien zo kunnen zijn dat ze in de nacht 1 keer komt voor een voeding. En dat is fijner dan 2 x. Kindjes bepalen een eigen ritme je kan daar proberen iets in te sturen maar meestal doen ze wat ze zelf willen.

17. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Rond de drie maanden zijn veel baby s onrustig. En het cb kan 100 dingen zeggen, ieder kindje is anders. Ga jezelf niet vergelijken met andere baby's en moeders, dat werkt alleen maar frustrerend.
    Zorg voor ontspanning en rust. Uit ervaring weet ik hoe belangrijk dat is. Het voordeel van flesvoeding is dat je de zorg kan delen; doe dat dan ook.

Wat je kan proberen is haar iedere drie uur te voeden. Zo zorg je ervoor dat ze overdag voldoende krijgt. Bijv. 8.00 - 11.00 - 14.00 - 17.00 en 20.00 als laatste fles (alleen als je haar wakker maakt voor de 23.00 uur fles)
    Mijn kinderen slapen langer als ik ze toelaat in hun diepe slaap te komen. Maak ik ze wakker dan slapen ze daarna onrustiger.

Succes!

18. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Oh, het is eigenlijk hetzelfde advies als baby01.
    Proberen waard lijkt mij :) .

19. Baibey

Baibey Actief lid

29 sep 2012
    420
    0
    0
    Nou ik heb het geprobeerd elke 3 uur haha. Dat wordt niks want dan drinkt ze maar 80 cc. Ik ben gisteren met haar naar de osteopaat gegaan en vanacht heeft ze een stuk rustiger geslapen! Mijn vriend was eindelijk een dag vrij vandaag dus hij heeft de ochtend gedaan. Ik heb het klokje rond geslapen en voel me als herboren. Nu kan ik er weer even tegen aan. Bedankt voor de lieve reacties. Ik zat er gister echt doorheen!

20. kwebbel86

Dus geen honger? Osteopaat heeft dus goed geholpen. Hoe gaat het nu?

Deel Deze Pagina