Hoi, Ik ben nieuw op dit forum, maar merk dat ik behoefte heb aan ervaringen of ideeën van anderen over dit onderwerp. Ik ben zwanger van nummer drie en kreeg vorige week de uitslag van de combinatietest daaruit kwam 1:15 op een kindje met Syndroom van Down. Ik ben me kapot geschrokken. We hebben maandag een NIPT test in Antwerpen laten doen, over twee weken volgt de uitslag. Twee weken...... dat duurt echt verschrikkelijk lang, dan heb je echt té veel tijd om na te denken...... ik weet dat er nog steeds 14 kansen op een gezond kindje zijn, maar tegelijkertijd denk ik ook; iemand moet die ene zijn.... Ik hoor graag jullie reacties. Liefs September
Ik had een kans van 1:95. Ook bij de derde. Ik ben toen ook de NIPT test gaan doen in Antwerpen en omdat ik ook nog eens in een verhuizing naar het buitenland zat ben ik van de stress in 2 weken gewoon 6kg afgevallen. En dat tijdens de zwangerschap. Ik heb er spijt van dat ik die rotcombinatietest gedaan heb en niet gelijk voor de NIPT ben gegaan. Is echt ENORME geldverspilling geweest. Ik kreeg vanuit Antwerpen trouwens na 10 dagen de uitslag per mail. Het wachten is hel. Ik werd er helemaal gek van. En ondanks dat de NIPT test goed was, zal ik pas opgelucht zijn als ze eruit is en als blijkt dat alles goed is. Sterkte met wachten!!
Hoi Chebu, Dank voor je reactie. Zo herkenbaar inderdaad dat wachten...... ik ben ook niet meer de jongste (bijna 37) dus ook dat telt nog mee..... kans van 1:15 is elke nacht een terugkerend thema Wanneer ben jij uitgerekend?
Ook hier helaas ervaring... ook met de derde Wij hebben dan geen NIPT gedaan, was in 2012 en toen werd de NIPT in Duitsland volgens mij niet aangeboden. Mijn gyn adviseerde direct om een vruchtwaterpunctie te laten doen. Alleen op basis van de echo (4,5 mm nekplooi en verkort/geen neusbeentje) Bloedonderzoek was volgens hem "weggegooid geld" er zou alleen maar worden gezegd dat er een zeer grote kans was op "problemen"... dat kon hij alleen al adhv de echo zeggen , had hij geen bloedtest voor nodig. Helaas moesten we nog ongeveer 3 weken wachten op de VWP en daarna 2 dagen op de spoeduitslag. Toen op gesprek geweest bij de gyn, aansluitend een "wachtweek", alvorens de bevalling kon worden ingeleid. Ons zoontje had trisomie 18.
Jeetje Hopmarjanneke, wat een heftig verhaal....... Sterkte met dit verlies! Nekplooi van ons kleintje was 2,8, dus eigenlijk nog onder de 'gevaren'zone van 3 mm. Het enige wat ik kan doen is duimen op goed nieuws, maar het voelt gewoon niet goed (of zou dat zelfbescherming zijn...?)
Een vriendin van mij had 1:10 bij combinatie test. Vanwege haar leeftijd (40 jaar) en het feit dat het kindje hoe dan ook welkom zou zijn, wilde ze geen miskraam riskeren en hebben ze afgezien van verder onderzoek. Wel een emotioneel slopende zwangerschap, maar zij had geluk: haar zoontje bleek bij bevalling helemaal gezond. Ik wil je heel veel sterkte wensen! Ik kan me voorstellen dat de dagen nu tergend langzaam gaan. Duim op goede uitslag!
Hoi, hier een uitslag van 1;5 voor alle 3 de trisomie afwijkingen. Dit keer een vlokkentest gedaan, omdat dit meteen mocht en we ook op aanraden van de artsen niet langer moesten wachten ivm het zeer hoge risico. Gelukkig is daar helemaal niets uitgekomen, ook uit een hele uitgebreide test, waar we de keuze in kregen van de Vu, is niets gekomen. bij mijn eerste zwangerschap had ik een risico van 1;120 en ook dat bleek na VWP helemaal goed te zijn. Ik zal voor je duimen dat alles goed is, weet als geen ander wat een slopende tijd dit is......sterkte! groetjes Inge
Inge, bedankt vooe je reactie!!! Wat fijn dat bij jullie alles goed was! Inmiddels is er één week voorbij.... Nog een te gaan! X
In 2011 ook een slechte uitslag Vd combinatietest. 1:47 Toen nog geen kennis van nipt en vlokkentesr laten doen. Gelukkig was alles in orde en hebben we nu een kerngezonde peuter rondlopen! Sterkte met wachten ik weet hoe slopend dit is!
Dank voor jullie reacties! Ik krijg stiekum een beetje moed als ik jullie verhslen lees. Al durf ik bijna niet te hopen dat t goef is..., Ik voelde de baby vandaag heel licht, wat een heerlijk gevoel, maar tegelijkertijd ook eng.... Want wat als t niet goed is..?? Nog een week wachten...... X
Blijf vertrouwen hebben! De kans is nog steeds groter dat jullie kind gezond is!! Laat je weten hoe de uitslag is?!
Wij hadden 1:24 en een kerngezonde dochter, wel predysmatuur geboren maar dat was door mijn fysieke toestand.
wat fijn om jullie verhalen te lezen! Het is een rollercoaster van gevoelens, de ene dag denk ik dat we vast een van die 14 zijn, de andere dag denk ik dat er ook iemand die ene moet zijn...... Vorige week om deze tijd zaten we bij de VK om de uitslag te bespreken, ik verwacht de NIPT uitslag vrijdag of zaterdag...... Ik laat jullie zeker weten wat de uitslag is. Tot die tijd, kaarsjes branden en duimen draaien.... X
Hoi, Hier heel verdrietig nieuws! Ons kindje heeft Down..... Wat een storm van emoties zijn er de afgelopen dagen voorbij gekomen.... Verdriet is groot! Maandag wordt de bevalling met bijna16 weken ingeleid.....
Ik schrik ervan. En dat met een nekplooi van 2,8 mm hebben jullie na de uitslag van de NIPT nog een ander onderzoek gedaan? Heel veel,sterkte de komende dagen