Maak me nogal zorgen (maak me snel zorgen, ik weet het, maar dit lijkt terecht) omdat ik het bij de fysiotherapeut zo warm kreeg tijdens de massage van vanmorgen, maar de massage wel door heb laten gaan. Lees op verschillende sites dat massage (vooral tijdens) de eerste 3 maanden afgeraden wordt omdat het een miskraam zou kunnen veroorzaken. Zeker bij ochtendmisselijkheid en gevoeligheid voor miskramen. Is het onverstandig om over 4 weken weer te gaan? De fysiotherapeute weet overigens dat ik zwanger ben, maar zei niet dat ik me dan beter niet kon laten masseren. Ook zei ze daar niks over toen ik zei dat ik het zo vreselijk warm kreeg. Ben nu erg bang voor een miskraam, als dat zo zou zijn moet ik dan bloedverlies hebben en hoe snel zou je dan bloedverlies moeten krijgen of kan het ook zonder bloedverlies misgaan? Moet nog 4 dagen wachten tot de volgende echo, lijkt wel 4 weken te duren nu... Sorry hoor dat ik jullie alweer lastig val met mijn gepieker, maar zijn al zo lang bezig (5 jaar) en hebben al zoveel meegemaakt (3 miskramen en -tig teleurstellingen), dat ik het gewoon echt niet trek als het weer misgaat.
Onze vk zegt dat massages gewoon kunnen; giftige stoffen die vrijkomen, zijn onzin! Giftige stoffen komen WEL vrij als je gaat lijnen. Niet bij een massage waarbij er geen weefselomzetting plaatsvind. Toch ken ik je probleem. Als mijn man mijn schouders masseert, word ik meteen misselijk en krijg ik het warm. Niet te verklaren; ik vermijd het dus maar.
Dan zal ik de volgende afspraak ook maar afzeggen voor alle zekerheid en pas weer gaan als ik de drie maanden voorbij ben. Wat bedoelen ze met weefselomzetting? Jij hebt dus ook niks overgehouden aan de massages ondanks de warmte en de misselijkheid? Bij duurde het denk ik een minuut of 20, is best wel lang dus.
Ik ga eens per zes weken naar de Masseur. Ze heeft mij altijd gezegd dat ik het moest zeggen als ik zwanger was, ook in een heel vroeg stadium. Dit omdat ze dan niet alles mag doen wat ze normaal wel doet. Sommige punten ontwijkt ze dan. Dus ik heb het snel verteld aan haar, en kon lekker blijven gaan! Ben er nog nooit misselijk van geweest, en ik krijg het alleen warm als ze op een pijnlijke plek bezig is!
Mijn misselijkheid bleef een minuut of 10 maar dat was dan na een massage van 2 minuten. Verder niks aan overgehouden; gezond kindje volgens de 20 weken echo. Weefselomzetting; bijvoorbeeld als je lijnt en er vetcellen worden afgebroken; dat is weefselomzetting. daarbij komen giftige stoffen vrij. Ook bepaalde voedingsstoffen die in je lijf tot schadelijke dingen kunnen worden omgezet; weefselomzetting. Bij massage gebeurt dat niet.
Dan is er vast niks aan de hand, heb ook geen last meer gehad. Nog 3 dagen dan hebben we weer een echo, hoop zo dat het hartje dan nog steeds klopt!