Weet iemand of er ziekenhuizen zijn waar je in het water kunt bevallen en welke dan of hoe ik daarachter kan komen?
Als je op medische indicatie moet bevallen in het ziekenhuis is een waterbevalling uitgesloten (helaas...). Als je graag in bad wilt bevallen, moet je eens bij ziekenhuizen in de buurt informeren of het daar mogelijk is. Ik geloof dat het in Belgiƫ vaker kan dan in Nederland.
Hier in het Twee Steden ziekenhuis (tilburg) kun je wel in bad bevallen echter alleen wanneer er geen complicaties zijn zoals bijvoorbeeld een groeiachterstand, meconiumhoudend vruchtwater, inleiding, te veel bloedverlies bij een vorige bevalling etc... Eigenlijk dus alleen als je een perfecte zwangerschap hebt en een bevalling die spontaan begonnen is.
Ik weet wel dat ze hier in het ziekenhuis een bad (een groot ligbad) hebben bij de verloskamer...maar heb er geen gebruik van kunnen maken dus weet niet hoe en wat...
hier hebben ze een kraamhotel in de haag geloof ik ... maar daar bestaat ook altijd een kans dat het bad al bezet is ik weet niet waar je woond?,,,
Bedankt allemaal al voor de reacties. Ik woon in de buurt van Hoorn, N-H Ik heb het ziekenhuis alvast een email gestuurd om het te vragen.