Sterrenkijkertje

Discussie in 'De bevalling' gestart door valhalla, 15 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. valhalla

valhalla Niet meer actief

#1 valhalla, 15 nov 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 nov 2009
    Afgelopen week was ik op controle bij de VK. Ze vertelde dat de baby verkeerd om ligt, in zgn. sterrenkijker-houding. Dus, wel met zijn hoofd netjes naar beneden, maar in plaats van met zijn rug tegen mijn buik te liggen, ligt hij met zijn armpjes en beentjes tegen mijn buik. En dat kan goed kloppen, want ik zie en voel hem daar ook steeds bewegen.

Mijn dochter lag ook al in een afwijkende (aangezichts-) ligging en dat was op zijn zachtst gezegd geen fijne bevalling. Nu dus weer iets 'aparts'...

Ben dus erg benieuwd wat ik kan verwachten... Hoe ging de bevalling, wist je het van te voren of kwamen ze er pas later achter en had je kindje er last van?

Alvast bedankt :)

Oh ja: mijn dochter was ruim 8 pond, volgens de vk is dit ook 'geen kleintje'.

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik kan je niet helpen, sorry.
    Van wat ik gehoord heb, is dat met een sterrenkijkertje het wat moeilijker bevallen is.

Ik wil je wel alvast veel succes wensen met de bevalling! ;)

3. sabinu

sabinu Actief lid

4 nov 2009
    246
    0
    0
    -
    hey, mijn dochter was ook en sterrekijkertje, daar kwamen we pas achter bij de bevalling.

maar het heeft niets uitgemaakt de bevalling duurde maar 2,5 uur,de weeen duurde 1,5 uur en het persen een uur.;)

ook niet uitgescheurd en geen knip. ze woog 3640 g. bij de geboorte, op de uitgerekende datum.

ik had ook een thuisbevalling, je hoort wel eens dat je met een sterrekijkertje beter in het ziekenhuis kan bevallen en dat de bevalling heel erg lang duurt etc. maar hier heb ik er niets van gemerkt!

het scheen er ook heel grappig uit te zien toen ze werd geboren (ik had mn ogen dicht haha) ze kwam er echt uit met haar ogen open en gezichtje omhoog.:)

groetjes

4. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Hier was de eerste ook een sterrekijkertje.
    Hij zat helemaal klem (geen beweging in te krijgen ;)). Uiteindelijk de gyn erbij gehaald en heeft hij de vacuum gebruikt.
    Pas toen onze zoon eruit kwam, kwamen ze er achter dat hij niet goed lag. ;)
    Luca heeft wel last gehad van de bevalling. Hij had koorts en ademde niet. Na een paar dagen couveuse ging het veel beter met hem.
    Hij heeft daarna wel nog lang last gehad van de (voor hem) traumatische bevalling. Elke dag rond het tijdstip dat hij het benauwd had tijdens de bevalling begon hij te huilen en was dan ook niet te troosten.

Ik heb dus helaas niet zo'n goede ervaring met een sterrekijkertje. ;)

De bevalling heeft btw vanaf de eerste wee tot hij geboren was 8 uur geduurd.
    Hij was ruim 50cm lang en 3332 gram.

5. sabinu

sabinu Actief lid

4 nov 2009
    246
    0
    0
    -
    wat raar he soms kan ik het ook niet geloven dat ze een sterrekijkertje was als ik die verhalen lees, dan ben ik wel blij dta ik het niet van te voren wist anders had ik em helemaal druk gemaakt ben ik bang, maar succes met je bevalling het kan alle kanten op.

6. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    de 1e lag in een sterrenkijkers positie
    en daar kwamen ze achter toen de bevalling begon
    we hebben het 18 uur zelf geprobeerd maar uiteindelijk is ze toch gehaald met een keizersnede omdat ze vast zat in mijn bekken.
    de 2e lag ook in sterrenkijkers positie maar die was kleiner dus kon er wel doorheen

en als deze ook in sterrenkijkerspositie ligt krijg k gelijk een ks.
    ze willen nu geen risico lopen.

maar ik ken idd ook heel veel mensen die gewoon bevallen zijn ;)

7. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Vraagje: wat is nou het verschil tussen een aangezichtsligging en een sterrenkijker?
    Mijn dochter lag overigens in aangezichtsligging en dat bleek ook bij een ks niet echt een ideale houding: normaal 'vissen' ze het achterhoofdje er netjes uit maar bij mijn dochter moesten ze dus haar gezichtje pakken met die tang. Dat duurde heel lang en ging heel lastig, even was er sprake van dat ze me verder open moesten snijden maar dat was uiteindelijk gelukkig niet nodig. Maar het arme kind had wel een bont en blauw gezichtje toen ze eenmaal geboren was... En flinke hoofdpijn!

8. liebrando

liebrando Niet meer actief

ons meisje was ook een sterrekijker en daar kwamen we pas tijdens de bevalling achter, daarom zakte ze waarschijnlijk ook niet zoveel. Maar goed de vk heeft haar tijdens een wee "even" gedraaid. Voelde niet fijn maar goed ze zakte er wel door gelukkig en kwam vrij snel daarna op de wereld.

9. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik heb een hele zware bevalling gehad doordat mijn zoontje een sterrekijkertje was. Wij kwamen er ook pas tijdens de bevalling achter dat hij zo lag. Ik heb anderhalf uur vanuit mijn tenen liggen persen (met zwakke persweeën, dus moest veel op eigen kracht doen), maar hij zat gewoon helemaal klem. Zijn hoofd kon dat bochtje niet maken omdat hij andersom lag. Omdat zijn hartslag naar beneden ging en hij in het vruchtwater had gepoept, hebben ze uiteindelijk de gyn erbij gehaald en die heeft hem met de tang gehaald. De bevalling heeft in totaal 13 uur geduurd, en mijn zoontje was 6 pond.

Daarna moesten we een nacht in het ziekenhuis blijven, omdat mijn zoontje best wel een opdoffer had gekregen van de bevalling. Hij had hoofdpijn, was misselijk en had veel slijm en bloed in zijn maagje, waardoor hij geen melk binnen kon houden. De eerste nacht heeft hij in zijn eentje de hele kraamafdeling wakker gehouden. De volgende dag hebben ze zijn maagje uitgespoeld en een paracetamol gegeven, en daarna mochten we naar huis. Het ging toen al snel beter. Ik denk niet dat hij een trauma aan de bevalling heeft overgehouden, maar ik had hem graag een meer ontspannen start gegund...

10. liebrando

liebrando Niet meer actief

zo was dat hier dus ook, alleen zij heeft ons meisie gewoon letterlijk naar beneden getrokken om het bochtje heen, daarna had ik haar er zo uit.

11. mel05

mel05 Fanatiek lid

13 nov 2009
    3.253
    1
    38
    Hier ook een slechte ervaring met een sterrekijker..

We kwamen er pas tijdens de bevalling achter, heb 2 uur liggen persen, daarna vacuumpomp en twee op mijn buik te duwen. Hij kon er echt niet uit en omdat zijn hartslag wegviel werd het een spoedkeizersnede.

Mijn zoontje bleek ook nog eens 9 pond te zijn en ik ben maar heel smal.

Bij een volgende zwangerschap mag ik alleen natuurlijk proberen te bevallen als het kindje goed ligt en niet te zwaar is.

12. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    jep hier ook een sterrenkijkertje. Ik dacht het te zien tijdens het persen (ik dacht is dat geen voorhoofd) maar de vk zei van niet. De moed zonk me in de schoenen want ik dacht nou dan kan ik het niet! als ze me nou gezegd had ja inderdaad en daardoor is t wat moeilijker, dan had ik het gesnapt.

Niet uitgescheurd en geen knip, 1,5 uur geperst en geen medische ingrepen. Hoorde dus pas achteraf dat dat best 'bijzonder'is bij een sterrenkijkertje, en dat het waarschijnlijk SUPER heeft meegeholpen dat ik in bad ben bevallen en dar al een paar uur in lag te weken (van 8:00 tot 16:00 met 1 uurtje er uit geweest) Kan t iedereen sowieso aanraden, maar in mijn geval helemaal!

Succes!

13. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    hier ook een sterrekijkertje.. ze kwamen er pas achter tijdens de bevalling. na 1, 5 ur persen wilde hij echt niet komen, en is ie uiteindelijk met de vacuumpomp gehaald! de bevalling zelf was erg heftig, alleen heeft de kleine man er niet veel aan over gehouden.. hij had zelfs nauwelijks een eiop zn hoofd van de vacuum!

14. Angelina

Angelina Niet meer actief

Hier ook 1 sterrenkijker en een dramabevalling.

Pas ná de bevalling kwamen ze erachter dat mijn dochter een sterrenkijker was. De hartslag van mijn dochter dropte plots toen ik thuis persweeën kreeg. Ik moest met persweeën met spoed per ambulance naar het ZH. Daar heb ik 3 kwartier moeten persen en na een behoorlijke knip is toen mijn dochter uiteindelijk geboren van ruim 8 pond.

Echt niet voor herhaling vatbaar ;)

15. Girl81

Girl81 Lid

28 nov 2007
    61
    0
    0
    Den Haag
    Bij mij kwamen ze er ook pas achter toen ik al 2 uur persen er op had zitten. Toen vacuumpomp 2 keer geprobeerd lukte ook niet en toen kreeg ik alsnog een keizersnede. Echt niet leuk!!! Vooral omdat je er al een hele bevalling op hebt zitten en dan alsnog een keizersnee krijgt dat is echt zo'n domper!

16. Froggie

Froggie Actief lid

22 jul 2009
    284
    0
    16
    Stad van de Zon
    Mijn dochtertje was ook een sterrekijkertje...
    Kwamen ze pas achter tijdens de persweeen.
    Ze zagen het hoofdje wel maar na 4 uur persweeen waarvan er 2 uur met volledige ontsluiting met spoed naar het ziekenhuis, vanwege het lange persen.
    Uiteindelijk toch met 3 goeie persweeen uiteindelijk op de wereld gekomen, zonder knip, tang of vaccuum.

Het was wel zwaar maar zeker te doen.Voor mij geen angst voor een eventuele 2e

17. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier ook een sterrenkijkertje, ook pas bij de pers weeën kwamen ze er achter. Justin schoot iedere x terug en had een flink ei op zijn hoofdje hier door. Door het inknippen lukte het ietsje makkelijker en was hij er ook zo. Mijn ervaring was/is dat het wel een moeilijkere bevalling is, maar weet ook niet hoe het met een 'normaal' liggend kindje gaat..

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva was ook een sterrenkijkertje, daar kwamen ze pas achter toen ik mocht persen. Ik moest toen op de baarkruk, het schijnt dat kindjes dan kunnen draaien, dat gebeurde ook en toen moest ik op bed verder persen. Geen slechte ervaring hier dus met een sterrenkijkertje omdat er uiteindelijk niet als sterrenkijkertje uit is gekomen :).
    Ik vind het nog steeds gek dat ik er verder nooit over hoor dat iemand op de baarkruk moet om de baby te laten draaien. Mijn verloskundige vertelde alsof dat heel logisch is om te doen en handelde ook meteen. En met succes dus.

19. wendyp

wendyp Niet meer actief

Heej Valhalla.

Hier geen sterrekijkertje, maar ik weet nog wel je verhaal van Lena. Toch wel balen, is er nog kans dat Pietje draait?

Alvast veel succes met de bevalling in ieder geval!

KuZzzz

20. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Hier ook een sterrekijkertje, maar uiteindelijk gewoon bevallen. Het duurde even voordat ik hem de laatste "hobbel" over had, maar verder geen enkel probleem. Zou het zo weer over doen (als ik een paar uur weeën over mag slaan ;)).

Deel Deze Pagina