Wij denken erover om de zorgverzekering in 1 keer te gaan betalen. We hebben het bedrag op de spaarrekening staan en kunnen dan nog een jaarsalaris opvangen dus dat is prima. We 'verdienen' er ruim 80 euro mee. Dat redden we niet met de rente van jawel 1%. Maar ik ben even benieuwd of andere mensen dat hebben gedaan en hoe dat is bevallen. We gaan dan wel elke keer het bedrag weer aan sparen.
Hier betaal ik het al een aantal jaar in 1 keer en dat bevalt me eigenlijk heel erg goed. Zou het niet anders willen. Krijg 3% korting daardoor en dat lijkt niet veel, maar is toch weer een paar tientjes.
Muis87: spaar je het dan ook gewoon elke maand weer aan? En krijg je van te voren een datum wanneer het wordt afgeschreven (is namelijk voor 2 personen een hoop geld wat ik niet altijd op de betaalrekening heb staan. Zal misschien ook wel per zorgverzekering verschillen.
Ik ben bang dat je het geld dat je dan elke maand minder aan vaste lasten hebt gewon alsnog uitgeeft. Maar ik denk er wel over na, dus ik lees even mee.
Ik denk niet dat dat hier gebeurt. En als je elke eerste van de maand gewoon automatisch 200 zoveel euro spaart kan dat ook helemaal niet toch?
Wij betalen per jaar, vorig jaar werd het op 30 december geïncasseerd. Is rond de 1900 euro. Wij hebben het maximale eigen risico. Wij sparen 250 euro per maand, dit gaat automatisch en ook op een aparte rekening waar we niet aan komen. Als het meezit hebben we straks dus zo'n 1000 over en dat gaat dan naar onze normale spaarrekening
Dat is ook wel een goede Snoopy. wij moeten eerst even kijken hoe het op mijn man zijn werk allemaal verloopt, maar het is inderdaad een goed idee als dat positief uitpakt.
Wij doen dat al jaren zo. Ik haat maandelijkse betalingen, dus ik probeer altijd zoveel mogelijk per jaar te betalen. Ook leuk dat je dan korting krijgt natuurlijk. Het wordt hier inderdaad ook eind december afgeschreven.
Mijn werkgever betaalt hier voor mij jaarlijks. Hierdoor heb ik wel 1% korting. Vervolgens gaat het maandelijks van mijn salaris af.
Mijn vriend doet het elk jaar. Hij legt elke maand een bedrag opzij wat naar een andere rekening gaat. Hij heeft de maximale eigen risico. Dus dat bedrag deelt hij door 12 en gaat dus sowieso naar die rekening toe en hij legt nog een bedrag opzij maar weet niet precies hoe hij dat berekend heeft. Hij heeft altijd alles in Excel staan en laat er hele formules op los . Bemoei me daar ook nooit mee.
Wij betalen het halfjaarlijks: 2% korting ipv 3%. Ik neem me iedere keer weer voor om daar dan weer maandelijks voor te sparen, maar dat lukt niet zo goed. Dus betaal ik de premie van de eindejaarsuitkering en de terugave van de belastingen. Omdat ik het bedrag te groot vind om het ineens te laten afschrijven, betalen we met een acceptgiro.
Dat lijkt mij wel handig. Wij hebben het nu wel met de uitvaart/auto/inboedelverzekeringen en daar voor houd ik elke 4 weken 200,- apart op een speciale rekening. Van die rekening worden ook andere zorgkosten/auto/huiskosten afgeschreven. Misschien als wij over een jaar 2/3 wat beter financieel zitten wij het ook zo doen.
Ik gebruik al een paar jaar een gedeelte van mijn eindejaarsuitkering en vakantiegeld ervoor. Ik vind het fijn om maar betaald te hebben. Mijn ervaring is dat die bedragen anders wegsijpelen en nu weet ik zeker dat het betaald kan worden.
Hier word het maandelijks ingehouden op mijn salaris. Hierdoor hoef ik er niet voor te sparen en ik merk het ook niet omdat het al betaald is en mijn salaris gewoon gestort word. Ik vind dat ideaal.
Wij betalen ook jaarlijks en gebruik hiervoor mijn eindejaarsuitkering. Wij sparen de maandpremie niet maandelijks, omdat wij toch wel goede spaarders zijn en er elke maand sowieso een vast bedrag gespaard wordt. Ik vind de paar tientjes korting toch weer leuk meegenomen. Wat betreft de afschrijving: ik vraag vaak even aan de verzekeraar wanneer het geïncasseerd wordt en dan zorg ik dat het bedrag dan op de rekening staat. Hebben jullie ook nog andere verzekeringen of vaste lasten die jullie in 1x betalen?
De inboedel/opstalverzekering en de reisverzekering worden hier per jaar betaald. Autoverzekering in 2 keer omdat de verzekeraar dat zo wil, ik heb liever per jaar.
Ik kreeg altijd een datum door waarop het werd afgeschreven, dus dan had ik rond die tijd voldoende erop staan. Volgend jaar andere zorgverzekering, dus ben benieuwd of die het van tevoren aangeven. We hebben een aparte rekening waarop we alle toeslagen laten storten, dus zorgtoeslag en straks alles wat we voor de kleine krijgen. Daar komen we verder niet aan, het is niet de vaste betaalrekening. Dus dat spaart daar rustig op door, iedere maand ook klein bedrag ernaartoe en dan hebben we ieder jaar ruim voldoende voor de jaarlijkse afschrijving van de zorg. Heb daarnaast natuurlijk ook nog mijn spaarrekeningen waar ook vaste bedragen naartoe gaan, dus ook daar kunnen we mocht het nodig zijn aanspraak op maken voor de jaarlijkse afschrijving zorgverzekering.