Ervaringen met zwanger worden na spiraaltje

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MissRedDragon, 5 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissRedDragon

MissRedDragon Fanatiek lid

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    Hallo allemaal,

Ik heb na 4,5 jaar mijn spiraaltje laten verwijderen en wacht nog steeds op mijn menstruatie. Ik heb al wel symptomen gehad zoals ik vroeger had voordat ik ongesteld zou worden, zoals pijnlijke en harde borsten, misselijkheid, pijn in onderrug/buik maar het komt maar niet. Ook heb ik zwangerschapstesten gedaan maar deze blijven allemaal negatief. Ook de ovulatie testen die ik vanaf dat het spiraaltje verwijdert is gedaan heb blijkt dat ik nog geen ovulatie gehad heb.

Ook lees ik verontrustende berichten op internet over vrouwen die een spiraaltje gehad hebben en na 8 maanden nog steeds geen periode hebben gehad en ook niet zwanger zijn geworden. Ik weet ook helemaal niet meer hoe mijn periode loopt of hoeveel dagen deze vroeger was omdat ik een spiraaltje kreeg vanwege afwijkende menstruatie cyclus. Omdat ik na gebruik van de pil ineens een cyclus had van 3 weken bloedingen en 1 week niet.

Dus ik ben eigenlijk benieuwd of er dames hier hetzelfde probleem hebben gehad of dat men gewoon na het verwijderen direct zwanger werden of hun periode normaal kregen. De huisarts verteld mij dat ik gewoon moet wachten tot ik mijn periode krijg of over een paar weken weer een test moet gaan doen. Ik wordt er helaas alleen maar nerveuzer van en depressiever. p.s. ik heb een kl***zak van een dokter. Probeer mij altijd door te laten verwijzen naar de gynaecoloog maar dat lukt helaas niet altijd :(

2. Groot

Groot Actief lid

15 dec 2011
    231
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi,
    helaas kan ik je er niet veel over vertellen, heb nl mn spiraal pas 3 weken geleden late verwijderen (na 1 jaar), ik verwacht mn menstruatie dinsdag...
    (ik was ook met mirena spiraal iedere 4 wkn ongesteld, en een paar dgn voor mn spiraal eruit ging had ik mn menstruatie)

ik denk dat ik wel een eisprong heb gehad (vorige week dinsdag, maar dat weet ik niet zeker...)

3. MissRedDragon

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    Ik ben na het plaatsen van het spiraaltje niet meer ongesteld geweest. Ik heb dus ook helemaal geen idee met Hoe lang mijn cyclus is.

4. pffffff

pffffff Actief lid

21 mei 2008
    339
    0
    0
    Ik lees even mee! Heb gisteren mijn spiraal eruit laten halen. Ik dacht dat je dan weer gelijk een cyclus zou krijgen maar de arts zei dat het bij sommigen ook maanden kon duren...slik had ik niet verwacht! Dus ben heel benieuwd naar andere verhalen

5. Hondagirl25

Hondagirl25 Fanatiek lid

23 jul 2014
    3.018
    64
    48
    Vrouw
    Hilversum
    ik heb een koper spiraaltje gehad en me cyclus was eerst goed toen heb ik een maand over geslagen en nu is die netjes 28-30 dagen...

6. girlwithredhair

girlwithredhair Actief lid

9 mrt 2013
    260
    0
    0
    013
    Ik heb mijn spiraaltje er 24 maart uit laten halen, een Mirena. Werd diezelfde week nog ongesteld. Eisprong had ik op 12 april, en direct zwanger geworden. Het kan dus heel snel gaan! :)

7. mltje

mltje Actief lid

13 mrt 2013
    336
    3
    18
    Vrouw
    NULL
    Ik had een Mirena spiraal. Nadat het eruit was gehaald ben ik 2 weken erna ongesteld geworden en daarna 9 maanden niet meer, want was meteen zwanger!

8. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Bij mij was mijn cyclus na het verwijderen van de spiraal gelijk weer tussen de 28 en 34 dagen.. de eerste x werd ik na 24 dagen ongesteld. Ha had mij ook verteld dat het soms wel een paar maanden kan duren eer je weer een normale cyclus heb

9. MamaVanNuNog2

MamaVanNuNog2 Bekend lid

19 jun 2014
    540
    1
    0
    30 juni dit jaar verwijderd na 3,5 jaar. Eigenlijk direct daarna een nette cyclus van 26.
    Waar ik wel even van schrok is dat ik ovulatiebloedingen kreeg. Ervoor nooit gehad maar wel handig bij het zwanger worden.
    En dat lijkt nu gelukt ( zie banner :D) nog pril maar hopen dat het blijft plakken!
    Succes ik hoop dat het snel gaat lopen voor je!

10. MissRedDragon

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    Helaas bij mij nog steeds geen positieve ovulatie test en ook geen positieve zwangerschapstest. Ben wel nog steeds 's morgens misselijk (en 's middags niet meer) heb last van enorm zware vermoeidheid en af en toe steken in buik en rug. Mijn eetlust is niks aan veranderd maar moet wel vaker plassen als ik wat drink. En voor de rest ook nog steeds niet ongesteld geweest ook geen spot bloedingen gehad niks. Na het verwijderen van het spiraaltje heb ik wel 2 dagen een lichte bloeding gehad maar dat was normaal zei de gynaecoloog. Dat zou komen door het verwijderen van het spiraaltje. Dus we wachten nog steeds af

11. liva87

liva87 Bekend lid

17 mrt 2014
    660
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi.

ik.heb 2 juni mijn spiraaltje laten verwijderen na bijna 5 jaar, ik had nauwelijks tot.nooit bloed verlies. Nu proberen we voor een 2e kindje.
    Mijn eerste menstruatie heeft lang op zich laten wachten vond ik zelf. 12 juli kwam die eindelijk. Mijn huis arts had het wel al gezegt. Het kom gelijk op gang komen maar ook nog weken duren. Hij zei wel dat je meteen.vruchtbaar zou kunnen zijn. Wij vreeen wel onveilig en had heel veel symptomen. Ik heb meerdere testen gedaan maar mijn lichaam hield mij voor de gek. De menstruatie duurde maar 4 dagen maar wel wel heel hevig ( zeker elk uur vervangen).
    daarna met een app (cyclus kalender) alles bij gehoudn en werd netjes 27 weer.ongesteld. nu deze maand met ovulatie testen gewerkt op wat inzicht te.krijgen. nu had ik 17 dagen na eerste.menstruatie dag mijn ei sprong en 14 dagen later mijn mensteuatie (gister begonnen) nu dus een cyclus van 30 dagen.

ik ken je spanning en frustratie. Maar probeer het een beetje.los te.laten.
    en duimen dat het snel raak is.

12. MissRedDragon

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    jah het is idd best wel frustrerend. We hebben al wat langer gewacht om kinderen te krijgen zodat we alles prima op de rit zouden hebben. Een eigen woning eerst nog ff trouwen, en jah zo ben je al weer 31 jaartjes oud en dan begint de tijd toch wel een beetje te dringen. En dan lees je ook nog allerlei verhalen over vrouwen die een spiraaltje hadden en daarna gewoon niet ongesteld werden. Misschien had ik het maar beter niet kunnen gaan lezen/opzoeken dan had ik mij nu vast en zeker beter gevoeld dan hoe ik mij tot op heden voel.

Ik ga nu zelf de 7e week in dat ik niet ongesteld wordt. Hopelijk komt het een keer snel.

13. Mopke350

Mopke350 Lid

13 jul 2014
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na het verwijderen van mijn spiraaltje, 4 dgn last gehad van nabloedingen. Was met mirena niet ongi, alleen continue doorbraakbloedingen.
    Na 17 dagen de eerste keer ongesteld.
    Na 44 dagen nu de tweede keer ongi. (Altijd heel onregelmatig en lange cyclussen, met spiraaltje helemaal geen touw aan vast te knopen...)
    Je lijf heeft echt wel even nodig om te wennen zonder hormonen, wanhoop niet!
    Willen graag zwanger worden voor een 2e kindje, het heeft mij ook de eerste keer erg geholpen om mijn temperatuur bij te houden. Doe ik nu ook weer, helpt me om de signalen in mijn lijf beter te kunnen begrijpen ( en bijhouden).
    En weet niet of het echt wat doet, maar ik gebruik ook teunisbloemolie, zou de cyslus wat regelmatiger maken (deed het voorafgaand aan mijn eerste zwangerschap inderrdaad, verkorte de cyclus). Dus gebruik ik nu weer.

14. Anonima257

Anonima257 Bekend lid

6 jul 2014
    848
    284
    63
    Vrouw
    Hoi! Hier hetzelfde verhaal hoor... 3,5 maand geleden mirena laten verwijderen, maar helaas hier ook nog niks. Niet zwanger en niet ongesteld. Wel allerlei symptomen van ongesteldheid/zwangerschap zoals constant misselijk, spanning in liezen, veel plassen, pijnlijke/branderige tepels, gevoelige borsten en behoorlijk buikpijn. Omdat ik dat al sinds half juli heb, heeft de huisarts mij na een aantal onderzoeken toch doorgestuurd naar de gynaecoloog. A.s. woensdag dus een echo, ben heel benieuwd! Hoop dat alles goed zit. Heb nog nooit zo graag ongesteld willen worden!! Groetjes en succes!

15. unknowable

unknowable Niet meer actief

Ik heb begin augustus mijn koperspiraal laten verwijderen, eind augustus zwanger.

16. pffffff

pffffff Actief lid

21 mei 2008
    339
    0
    0
    Missreddragon, gebruik je ovulatietesten? ik zou dat eens een maandje proberen om te kijken of er wel een eisprong is, anders zou ik tocj een verwijzing vragen naar de gyn...

17. MissRedDragon

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    @pffffff vanaf de eerste dag dat mijn spiraaltje verwijdert is ben ik al met ovulatie testen aan het testen of ik een ovulatie krijg. Tot op heden nog geen positieve test gehad.

18. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Mijn spiraal is 25-8 verwijderd, laatste paar maanden met spiraal had ik een cyclus van 26 dagen.
    Ik voelde met de spiraal mijn eisprong heel goed, dus ik ben gaan testen of deze klopte, mijn eitje kwam 3 dagen later dan met spiraal, dus mijn cyclus is direct op gang gekomen, maar dat kan ook duren.

Tijdens het spiraaltje ben ik niet tot nauwelijks ongesteld geweest (hij heeft ruim 2 jaar gezeten)

Het kan alle kanten op gaan na een spiraal.

19. MissRedDragon

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    Ik heb net een ovulatie test gedaan, en het streep je lijkt nu eindelijk iets donkerder te zijn. Wil wel een foto uploaden maar ik krijg momenteel iedere keer een foutmelding bij het uploaden.

20. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Met je mobiel? Of via de pc?

Deel Deze Pagina