Hoi dames! Ik weet even niet waar ik dit topic moet plaatsen.. Maar ik heb even een vraagje of iemand hier mij mee kan helpen.. Ik ben 22 februari bevallen van m'n zoontje dmv een keizersnede 20 april werd ik voor het eerst ongesteld weer.. 2 weken later ongeveer.. weer.. En daarna dus niet meer.. Dus al bijna 2 maanden .. Zou het komen door m'n zwangerschap of keizersnede dat het allemaal nog "geregeld" moet worden? Ik heb vorige week wel al een zwangerschaps testje gedaan voor de zekerheid.. Maar die gaf negatief aan.. Ik wil graag een spiraal maar die moet worden gezet tijdens me menstruatie.. Dus ik gebruik soms een condoom als voorbehoeds middel maar vaak ook niet.. Maar dat gaat hij Zeg maar voor t zingen de kerk uit.. Stom ik weet het.. Maar zou iemand mij kunnen antwoorden op me vraag of het door m'n zwangerschap of keizersnede wat moeilijk op gang komt m'n menstruatie ? Liefs Belle
Door zwangerschap en door als je bv geeft. Is gewoom ontregelt bij sommige duurt het maanden tot cyclus ok is en bij andere 6 weken en is gelijk goede. Gewoon afwachten Je kan beter gewoon condom gebruiken Zo snel zwanger raken na keizersnede is echt niet goed
Bij de eerste pas na 6 maanden ongesteld maar wel meteen een nette cyclus vanaf toen en bij de jongste ben ik vanaf haar geboorte (dec '13) tot ik erachter kwam zwanger te wezen van dit kindje maar 4x ongesteld geweest.. Helemaal door de war dus. Ben benieuwd na de bevalling .. Kan dus best wel even ontregeld zijn hoor bij twijfels je dokter bellen
Met de keizersnede kan het niets te maken hebben. Maar met hormonen natuurlijk des te meer. Geef je borstvoeding? Ik heb 11 maanden borstvoeding gegeven en werd pas 7 maanden na de bevalling (ook een keizersnee trouwens) weer ongesteld. Ik ben de eerste keer met ivf zwanger geworden, dus de kans op spontaan zwanger worden was heel klein; wij hebben dan ook niets gebruikt qua anticonceptie. Maar pas jij wel een beetje op? Na een keizersnede wordt zwanger worden het eerste jaar afgeraden.
Bedankt voor de reactie dames.. Klopt ik geef borstvoeding dus het zal daar wel aan liggen ja.. Ik ga nu extra opletten want zou echt niet goed zijn om nu alweer zwanger te raken na m'n keizersnede helaas
Heb zelf 4,5 maand geleden een keizersnee gehad. Toen het bloedverlies over was ging het binnen een week over op ongestelheid. Sindsdien gelijk weer dezelfde cyclus als voor mn zwangerschap. Geef wel flesvoeding
Bij borstvoeding kan je menstruatie ook makkelijk een jaar wegblijven. Een spiraaltje zetten hoeft niet persé tijdens de menstruatie trouwens. Bij mij al 2 keer zonder menstruatie gezet, de eerste keer was zo'n 5 weken na de bevalling.
Oh een nog een jaar geen menstruatie ? Ik hoop het!! Heerlijk haha Maar klopt kan ook zonder ja.. Maar ik ben nogal een mietje in dat soort dingen dus ze raadde mij het aan tijdens de me menstruatie te doen want dan zou t minder pijn doen..
Hier deed het 2 keer absoluut geen pijn. Wel erg ervaren gynaecoloog en stond binnen 5 minuten weer buiten