Wat hebben jullie daar in vast liggen mbt. de kinderen? We gaan waarschijnlijk voor een tweetraps testament (mijn zoon is uit eerdere relatie), ik begrijp dat je ook de voogdij hierin kan vastleggen mocht ons ooit iets overkomen?
Wie niet voor de kinderen mag zorgen? Bedoel je daar een expartner mee want anders zou iemand toch nooit aanspraak op de kinderen kunnen maken?
Als je niets hebt vast liggen dan kunnen ze ook bij opa en oma terecht komen etc etc etc. Hier dus 3 keuzen voogden aangesteld en mensen zoals mijn bio vader waar ik al 8 jaar geen contact mee heb uitgesloten
Een aangestelde voogd mag er altijd vanaf zien. En als je dan maar 1 persoon hebt en die ziet er van af dan moet de rechter beslissen samen met jeugdzorg . Daarom hebben we 3 keuzes zodat als de eerste keuze af valt er een anders word benaderd
Wij hebben het zo geregeld wie er voor de kinderen moet zorgen mochten wij bijde overlijden, wie de erfenis krijgt ( eerst partner als die overlijdt de kinderen) anders kunnen kinderen Bijv kindsdeel opeisen waardoor je bijv je huis zou moeten verkopen. Verder wie belangrijke spullen of bezittingen moet krijgen. Wij hebben trouwens 3 opties kwa voogd. De ideale voogd kan er tegen de tijd dat het nodig zou zijn er heel anders voorstaan. Nu goede baan, leuke woning nog geen kinderen bijv en tegen die tijd misschien wel zelf groot gezin, financieel geen ruimte of een andere rede ik er vanaf te zien. Heb je altijd nog andere optie. Je wilt het op zulke momenten echt niet via jeugdzorg laten regelen. 1 voogd vind ik dus weinig