Heb een hele poos de microgynon 30 gehad, nergens last van gehad! Kreeg daarna ook de goedkopere varian, ethinylestradiol/levonorgestrel. Merkte toen alleen wel dat ik net voor m'n stopweek erg opvliegerig werd Verder geen bijzonderheden. Ben nu gestopt omdat we heel erg hopen dat we een mooi kindje mogen krijgen.... Mijn cyclus kwam wel weer meteen op gang! Heb overigens bij elkaar 9 jaar de pil geslikt (microgynon +/- 6 jaar + ethinylestradiol/levonorgestrel +/- 3 jaar)
bedankt voor de reactie's... .tot nu toe ben ik alleen maar super blij met mn overstap naar de goedkope microgynon variant ik voel me met deze pil echt stukken beter
Hier ook niets positiefs helaas.. Ik begon met microgynon 30 toen ik 15 was en stopte ermee toen ik 20 was (om zwanger te raken) in die 5 jaar ben ik voortdurend bij de huisarts geweest.. Ik was altijd moe, duizelig, had geen eetlust, had stemmingswisseling etc. Uit bloedonderzoeken kwam niets en konden ze me dus niet helpen. Toen ik stopte met de pil waren alle klachten weg! Van ontpillen heb ik ook serieus niets gemerkt.. Ik ben ervan overtuigd dat het door de pil kwam. Heb dus ook nooit een andere geprobeerd, dus kan je geen andere aanraden.. Maar ik denk dat dit per persoon verschilt. Ik zou gewoon eens gaan uitproberen.
Ik heb eerst de microgynon 30 gehad en later de goedkopere versie: ethinylestradiol/levonorgestrel. Bij beide pillen nooit ergens last van gehad. Sinds ik gestopt ben, merk ik geen verschil met de tijd dat ik nog wel de pil nam.
Van mijn 15de tot mijn 24ste de micro 30 geslikt toen begon de ellende mijn ontrekkingsbloedding werd zwart ipv rood en lag krom van de pijn dit 3 maanden aangekeken en naar de ha gegaan. Deze vertelde dat mijn lichaam niet meer goed reageerde op deze pil en kreeg is de Jasmin, nooit geen problemen meer gehad. Geen ontwenningsverschijnselen toen ik stopte om zwanger te raken en had vrij snel een goede eigen cylclus (mei gestopt november was t raak) Na de bevalling op aanraden van de ha weer de micro gaan slikken (lichaam werkt nu anders) en tot heden al ruim 3 jaar nergens last van. Oktober gaan we voor een brusje dus hopen dat het ontpillen nu ook snel gaat. Oh ja hier ook gewoon de echte versie niet de dubbelganger van de micro
Dit is heel erg herkenbaar! Ik heb dan wel geen ervaring met de microgynon 30, maar slik dus ethinylestradiol/levonorgestrel. Ik ben er helemaal depressief van... Pfffff gek word ik er van! Nu ik dit topic lees, weet ik dus zeker dat ik niet gek aan het worden ben... Dus die pil gaat de deur uit! Dan maar met CD's! Ik hoef geen pil meer
ik wordt juist helemaal gelukkig van ethinylestradiol/levonorgestrel zie mijn openingspost, ik ben gestopt met cilest omdat ik me zwaar kut voelde......sinds ik met ethinylestradiol/levonorgestrel ben begonnen voel ik me met de dag beter
Hier 4 jaar geslikt.. daarna gestopt en meteen regelmatig cyclus. Inmiddels zonder problemen kort na elkaar zwanger geraakt. Verder niks aan over gehouden.
Altijd geslikt en nooit klachten tot na mijn zwangerschap ik weer begon: alleen maar migraine. Bah bah.. Dus naar de huisarts. moest maar doorslikken in de stopweek.. nou het werd erger, ik voelde me ook niet happy. Toen maar besloten te stoppen, ook omdat we langzamerhand voor een 2de willen gaan.
Hier voor de zwangerschap jaren microgynon geslikt, tot dat ie niet meer werkte en ik zwanger raakte, ver na de zwangerschap weer begonnen, maar nu slechte ervaringen ermee..
Ik had ook de goedkope variant gekregen en stuiterde na 1 strip al behoorlijk, onredelijk, labiel en allerlei hormonale ellende. De gynaecoloog zei dat het door de microgynon kwam, ik heb nu de yaz en voel me veel beter, deze pil is veel lichter qua hormonen.
Ik heb zon 8 jaar microgynon 30 geslikt, laatste jaren de goedkope vervanger. Nooit geen problemen mee gehad eigenlijk. Alleen bij het switchen van merk naar goedkoop had ik even last van pijnlijke borsten en wat doorbraakbloedingen. Na een maandje of 2 was dat weg. Nu sinds afgelopen week gestopt vanwege kinderwens. Dus of ik dadelijk nog steeds tevreden ben over deze pil weet ik niet. Haha. Hopelijk zullen de ontpillingsverschijnselen meevallen!
Ik heb de mycrogynon 12 jaar gebruikt, met als resultaat, jawel, een lever vol tumoren (adenomen..) gelukkig nog goedaardig... dus voor mij nooit geen pil weer...
Ik ben er sinds dit weekend helemaal klaar mee. Vrij snel na mijn bevalling weer gestart met de mycrogynon en ook eigenlijk na een week alweer dezelfde vervelende gevoelens als dat ik had voor ik zwanger probeerde te worden. Vlakke emoties, moeilijke huid, veel doorbraakbloedingen, 0,0 libido. Nu hebben we dus besloten gewoon maar condooms te gebruiken, de pil komt er voorlopig echt niet meer in. Ik was wel snel zwanger na het stoppen, eerst 2 maanden alsnog veilig gedaan en zodra we dat niet meer deden was ik zwanger. Maar wat heb ik me heerlijk gevoeld die twee maanden. Ik was blijkbaar erg snel ontpilt, had ook direct een heel nette menstruatie. Ik vind het echt een enorme opluchting dat ik dat ding niet meer hoef te slikken!