Wel of geen box?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Emmaxkus, 21 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emmaxkus

Emmaxkus Actief lid

11 dec 2015
    371
    0
    0
    Hallo dames,

Ik zat zo eens te kijken op verschillende webshops naar boxen. Allemaal leuke boxen, maar bedacht me toen ineens dat we nog amper plek hebben in de woonkamer voor een box. Nu dus mijn vraag: Is een box echt nodig? We wonen vrij klein (1 slaapkamer die nu de babykamer is) en we slapen zelf in de woonkamer op een slaapbank. Dus als ik bij de baby wil ben ik er binnen 20 seconden. Het liefst wil ik een box, maar waar ga ik die plaatsen?

Ik hoop dat jullie me uit de brand kunnen helpen.

Groetjes Emma

2. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    als je zo klein woont zou ik het niet doen mss een campingbedje ipv een box dan.

3. Veera

Veera Niet meer actief

Hebben jullie huisdieren? Wij hebben vooral een box zodat onze hond er niet bij kon toen ze nog klein was. Lag ze lekker hoog maar anders kunnen ze ook op een kleed op de grond natuurlijk. Nu ze rondkruipt/loopt en overal aanzit gebruiken we hem voor als we bijv naar de wc moeten ofzo :) ik kan dus echt niet zonder maar kan me goed voorstellen dat t met zo weinig ruimte lastig is

4. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Ik zie veel voordelen aan een box. In jet begin kun je de kleine in de wandelwagen leggen maar als die daar uitgroeit heb je nooit echt je handen vrij als je naar de wc moet of moet koken. In de box liggen ze hoog en ook meer uit de tocht. De grond trekt toch koud op en m de hele dag dragen is, voor mij, ook geen optie. Qua ontwikkeling leren ze snel en doen zich minder snel pijn, denk aan optrekken. Kan natuurlijk ook aan een tafel maar als het niet ziet kan die zich zo pijn doen aan de punt. De box is beter beschermd. Maar dit is mijn gevoel bij een box. Snap wel dat het een lastige situatie voor jullie is. Hoop dat jullie snel een ander huisje kunnen krijgen waar je meer ruimte hebt.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Als je geen huisdieren of rondlopende peuters hebt, zou ik zelf geen reden zien voor een box. Met een lekker kleed kan je kindje toch veilig op de grond spelen en de eerste maanden kan je het in een wiegje in de woonkamer, of in de wagen leggen als je je handen vrij moet. En op schoot of op de grond.

6. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Je kunt prima zonder, wij hebben de eerste 2,5 maand ook zonder gedaan en dat beviel goed. De reden dat ik m uiteindelijk toch wilde is dat ik de baby ivm reflux niet plat wil neerleggen en een box kun je mooi schuin zetten, de vloer niet ;) Ik zou dus gewoon zonder box beginnen. En als je 'm mist kun je er alsnog een aanschaffen of een campingbedje neerzetten.

7. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Is het huis gelijkvloers? Anders kan je het bedje evt als box gebruiken. Mocht je echt even je handen vrij moeten kunnen hebben zonder op te hoeven letten.

8. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht

Dit dus. Een kleed en/ of goede wipper kom je ook een eind mee.

9. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Wij hebben hetzelfde dilemma, alleen wij hebben wel honden en peuter in huis...... ik vond bij dochter de box echt een vervelend ding. Maar peuter wordt denk wel de doorslag om toch weer box te kopen

10. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.338
    113
    Vrouw
    De eerste 5/6 maanden hebben wij de box zo goed als niet gebruikt, maar vanaf het moment dat ze mobiel werd, vond ik dat ding toch wel handig! Koken, plassen, stofzuigen etc... Maar een campingbedje zou ook kunnen en je hebt ook opvouwbare boxen, die je weg kan zetten, of achter de bank schuiven.

11. Joycey

Joycey Niet meer actief

Wij hadden in onze vorige woning (35m2) ook geen box staan. Het was ook een tweekamerwoning en we hadden de kleine man gewoon in de wandelwagen of in het ledikantje liggen als we even iets dringends moesten gaan doen. Ik wachtte meestal met douchen/poetsen of andere dingen tot de slaapjes of als mijn partner thuis was.

Op een gegeven moment tijdens het rollen hebben we de woonkamer zo babyproof gemaakt met traphekjes en kinderveiligheid dat de woonkamer op zichzelf al een grote box was. Dan hadden we een groot kleed in het midden en kon de baby geen kant op. Als dan bijvoorbeeld de postbode aanbelde met een pakketje of je ging even de aardappels op het vuur zetten, dan ging dat gewoon.

Nu hebben we een groter huis en hier past gelukkig wel een box. Niet dat we hem enorm gemist hebben; maar nu zie ik de halve woonkamer vol met peuterspeelgoed liggen en denk ik dat het babyproof maken niet meer te doen is ;)

12. Emmaxkus

Emmaxkus Actief lid

11 dec 2015
    371
    0
    0
    Dankjewel voor de reacties meiden! Wij hebben zelf een poes van anderhalf, maar die springt met gemak in het ledikant en dus ook in de box vrees ik. Een campingbedje kan ik wel even naar kijken, vind ze alleen niet zo mooi staan als een box.

We hopen sowieso uit de flat te zijn als de kleine begint te kruipen, dus een grotere woning (hopelijk) met ruimte voor een box. We hebben op het moment wel een wipstoel, maar hoelang mag een baby daar in liggen?

13. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Vroeger hadden ze ook van die opklapbare boxen. Mijn ma heeft er een voor hun thuis via MP gescoord. Hij is wel alleen diep maar heel handig snel op te klappen.

mijn zoontje zit elke dag nog zeker een uur lekker in de box te spelen. Heb hem ook vanaf het begin heel intensief gebruikt dus kan het je wel aanraden.

≥ Vind box opklapbaar in Kinderen en Baby's op Marktplaats.nl

14. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zou denken de hond als reden? Vloer met haren, baby veilig bij de hond vandaan leggen?

15. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Goede tip. En daarbij heeft een kleintje dan ook veel meer bewegingsruimte dan in een wipstoeltje.

16. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Dit! Je kunt later evt nog voor n box gaan als je merkt dat je er een mist..

17. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    wij hebben ook geen box vanwege kleine woonkamer. plus ik woon in Spanje en hier zijn die houten boxen megaduur en groot. hier hebben ze van die soortige reiswiegen maar dan ook in de grootte van een box.

ik heb een co-sleeper, reisuitgave, met wieltjes. dus overdag ligt mijn zoontje daarin in de woonkamer. tot een maand of zes kan dat geloof ik. tegen die tijd is het hier zomer en kan ie hopelijk inderdaad met een kleedje op de grond.
    of ik koop (of leen) alsnog zo´n opklapbaar dinge, die kun je dan ook makkelijk buiten neerzetten (wij hebben een grote buitenruimte).

ik twijfelde ook heel erg of ik er één moest kopen (want kon een nederlandse box hier van iemand overnemen) maar heb het niet gedaan. ik zou het even aankijken. je kunt altijd nog eentje kopen, of tweedehands of missch lenen.

18. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.572
    1.867
    113
    Vrouw
    Anders klosjes met vleugelmoeren maken waar de bodemplaat op kan liggen. Wij hebben ook zo'n inklapbare box gehad

19. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Wij hebben 'm vaak gebruikt! In 't begin sliep ze er veel in. In de box zelf of we zetten de draagmand erin.

We zetten de doomoo of haar wipper erin zodat ze wat kon rondkijken.

Als ze ouder werd, zette ik ze er even in als ik wou stofzuigen of even naar wc wou.

20. Gember

Gember Niet meer actief

Inderdaad alleen als je huisdieren hebt zou ik het wel doen. Anders is een kleed op de grond ook prima als je erbij zit.

Deel Deze Pagina