Wie heeft er ook PCOS? Ik heb vrij zware PCOS. Ik heb eigenlijk nooit een eisprong en word maar 1-2x per jaar ongesteld. Geen idee of er dan een eisprong aan vooraf is gegaan, het kan ook zijn dat mn baarmoeder zich gewoon even schoonmaakt. Nu het punt: ik heb al een dochter en ik ben zwanger van een tweeling. Allemaal door mmm. De keren dat ik een goed ei had, waren we ook meteen zwanger. Stel dat we geen anticonceptie gebruiken en ik krijg heel toevallig een keer een eisprong (en regelmatig sex, hoewel ik me dat afvraag met drie kleine kinderen ) kan het zomaar weer meteen raak zijn. En daar heb ik nu zo snel echt geen zin in. Misschien wel nooit meer. Maar dat weet ik niet. Ik sluit het ook niet uit dat als onze drie kids op de basisschool zitten, het misschien nog wel heel leuk is als er een vierde en laatste komt... Manlief had het al over sterilisatie bij zichzelf, maar dat vind ik nu echt nog te voorbarig want misschien toch ooit die wens voor een vierde. Aan de pil ga ik liever niet. Liever geen hormonen...een spiraal zie ik ook niet zitten. Juist dan krijg je een onregelmatige cyclus en lees zelfs verhalen over wekenlang ongesteld zijn. Ik ben het nu zo goed als nooit en dat vind ik heerlijk. Nooit ergens last van. Of dat goed is, is een tweede. Maar what to do straks na de bevalling? Ik wil volledig borstvoeding proberen te geven. Dan ben je sowieso al verminderd vruchtbaar, maar zekerheid heb je nooit. Er blijven niet veel opties over denk ik. Ja condooms gebruiken...maar ja... daar zeg je wat. Hoe hebben jullie dit "opgelost"??
Ook ik heb pcos en ben bijna 8 maanden geleden bevallen van een mooie lieve dochter. Ook wij hebben getwijfeld, wat gaan we doen. Liever geen pil meer, even geen hormonen, maar wat dan wel. Hoewel we eigenlijk pas over een jaar of 2 graag nog een kindje zouden willen krijgen als ons dat gegund is, staan we er nu voor 1000% achter niks te gebruiken. Wij hopen op een groot wonder, hopen zo ontzettend dat we ooit een tweede kindje mogen krijgen, zonder mmm. In jou geval is het lijkt me een wat moeilijkere keuze, je hebt een kindje en nr 2 en 3 op komst. Succes met jullie keuze!
Hier de eerste twee dmv hormonen. De derde was spontaan. Ik slik nu de pil. En manlief gaat ooit voor een knoop, maar die durven we nu nog niet door te hakken Ik heb geen last van de pil. Als ik ongesteld werd was ik altijd eeeeeenorm ongesteld en uiteraard onverwachts. En nu dus niet. Ik vind het wel prima zo.
het is je gegund hoor! Om de reden die jij noemt hier na bevalling dochter ook niets gebruikt. Idd ook hopen dat er toch vanzelf iets kwam. Maar helaas nooit ongesteld geworden en na ruim een jaar de mmm maar weer in. Hoop dat het jullie wel lukt! Het liefst hier evt nr 4 ook spontaan zonder mmm want nog een tweeling zie ik niet zitten. Maar vraag me af of dat er inzit. Hoop dat t jullie wel lukt! Ik zit in n clubje met meer meiden pcos, zelfde periode bevallen toen en vier daarvan spontaan zwanger vd tweede. Het kan wel!
Wat lief, dankjewel! Ik weet dat het kan.., maar ik ga er vanuit dat we voor een tweede kindje gewoon weer in de mmm in zullen moeten, maar voorlopig genieten we volop van ons eerste kindje! (... En doen we gewoon af en toe stiekem een testje... ) Tot nu toe trouwens een erg onregelmatige cyclus.. 103-43 en nu zitten we alweer op dag 48 en nog geen menstruatiekrampjes te bekennen..
Wij zijn uiteindelijk niet aan de anticonceptie gegaan en inderdaad na 2 jaar hadden we een gelukstreffer. Vrijdags seks gehad en toevallig voelde ik die zondag erna een van mijn zeldzame spontane eisprongen. Maar de pil vind ik niet zo fijn persoonlijk, dus wij zouden na de bevalling van de tweede waarschijnlijk eerst een tijdje voor condooms kiezen. Voor de zekerheid en dan na een jaar eens iets definitievers beslissen.
misschien is een koperspiraal dan een optie, is hormoonvrij en bijvoorbeeld de T-safe kan 10 jaar blijven zitten. Maar ik moet zeggen dat ik geen verstand heb van PCOS, en ook niet weet of je die optie dan kunt gebruiken. Anders zou ik als ik jou was gewoon bij de huisarts/gynaecoloog informeren, soms zijn er oplossingen waar je in eerste instantie niet aan denkt, en waarbij zij je wel kunnen informeren. oja en wat gaaf een tweeling, wat mooi dat je ondanks alles 3 wondertjes mag krijgen! gefeliciteerd!
Super om te lezen dat jullie voor de 2de geen mmm meer nodig hebben gehad. Stiekem hopen wij daar ook op maar ga er maar niet vanuit. Geniet van je zwangerschap, en natuurlijk gefeliciteerd!
Ja gefeliciteerd zeg, wauw! Ik moet eerlijk zeggen dat wij na de bevalling bijna elke dag gesext hebben. Ik wilde heel graag heel snel weer een tweede en dat mocht meteen. Ik heb ook ovu testen gebruikt in de hoop een ei te spotten. Maar na dik een half jaar elke dag sex of om de dag om mijn ei niet te missen was ik er wel een eind klaar mee en wilde ik het ook even loslaten. Dan is de mmm toch ook wel weer een stukje makkelijker dat je precies weet wanneer je het moet doen en is de rest eromheen gewoon lekker voor je plezier. Echt geluk Annedore
Met die vraag loop ik inmiddels ook al 4 maanden rond! We willen wel een tweede maar ergens ben ik er nog niet klaar voor dus om nu een risico te nemen vind ik wel moeilijk. Hoe klein de kans op een spontane zwangerschap dan ook mag zijn. En inderdaad de pil vind ik ook niet zo een super idee. De huisarts adviseerde ookeen koperspiraal. Misschien is dat iets?
Ja dat heb ik gelezen. Daar zitten geen hormonen in. Maar juist ook gelezen dat dat je lange en onregelmatige menstruaties kunt krijgen. Ik ben het zelf nooit, dus dan zit ik ook niet te wachten dat ik opeens wel ga menstrueren...Dat is een beetje het probleem waar ik tegen aan loop.
Sjah, het was echt toeval. Vrijdag seks, gewoon omdat we dat wilden en toevallig 2 dagen later eisprong. Wij hebben niet als konijnen gewipt of zo Wel ovulatietesten gedaan, maar die werken niet bij mij. En wij hebben echt niet zo vaak seks. Met 1 x per week houdt het wel op eigenlijk. Dus wat een WONDER