cerazette iemand hetzelfde.

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door panda86, 24 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Ik gebruik nu 4 jaar lang de cerazette pil. Ik vind het een geweldige pil geen menstruatie heerlijk. Heb wel 1 keer een doorbraakbloeding gehad maar dit kwam omdat ik antibiotica gebruikte. Had er verder geen last van.

Nu na 4 jaar heb ik dus weer een doorbraakbloeding gekregen. Kreeg vorige week zaterdag 13-08 kramp en dacht oke. Volgende dag was de "visite" er dus. Was behoorlijk verbaasd geen antibiotica of pil vergeten. Het is voornamelijk oud bloed wat ik verloor en ook niet de hele dag door. dan weer wel ff dan weer niet. Ook heb ik wat slijm verloren. En nu heb ik behoorlijk hevige buikkrampen erbij wat totaal niet prettig is. Afgelopen 1,5 dag geen bloed verloren. Toch gisteren gyneacoloog gebeld en die zei 10 dagen stoppen en weer beginnen. Gisteren dus gelijk niet meer ingenomen. Nu vraag ik me af of er meer vrouwen zijn die hetzelfde/vergelijkbaar hebben gehad en of het ook effect heeft gehad om enkele dagen te stoppen.

Ook ben ik nieuwsgierig naar de ervaring van anderen met deze pil als ze gestopt zijn. Hoe lang duurde het voor je cyclus weer op gang was om zwanger te worden. Ik heb zelf nog geen kinderen en ben ook nog niet zwanger geweest.

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.792
    18.980
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb niet dezelfde ervaring als jij, geen kramp of doorbraakbloeding gehad in de 9 maanden dat ik hem slikt. Nu geef ik daarnaast ook borstvoeding, dus dan is de kans op een menstruatie toch al wat kleiner.
    Ik ben net met deze pil gestopt, dus daar kan ik je wel wat over vertellen. Ik heb hem 9 maanden geslikt. Ik was na een week of 6 weer ongesteld. Dat was een week geleden, dus ik weet nog niet of ik gelijk weer in een ritme kom. Het viel me wel op dat de tijd tussen eisprong en menstruatie vrij kort was. Maar misschien dat dat komt omdat het pas weer de eerste keer is sinds de zwangerschap dat ik ongesteld werd.

3. Roos36

Roos36 Bekend lid

1 feb 2010
    581
    0
    0
    Ik heb hem ook geslikt. Op zich redelijk tevreden. Alleen kreeg ik best veel migraine extra want ben migraine patient. En daarnaast hoofdpijn.

Jullie niet? Ik had in het begin wat bloedverlies maar dat ging over.

Alleen daarna kreeg ik een koperspiraal en nu al heel lang niet meer ongesteld. (maanden na verwijderen koperspiraal nog niet)

Ik weet niet of dat te wijten is aan de Cerazette hoor. Dat hoeft natuurlijk niet.

Ik mocht geen oestrogenen vandaar.

4. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    heey roos wat vervelend dat je geen oestrogenen mag. dan blijft er als anticonceptie weinig voor je over denk ik. ik heb wel last van hoofdpijn maar of dit van de cerazette komt heb ik nooit bij stil gestaan. ik ben ook diabetes patient en daar heeft hoofdpijn ook op bepaalde moment mee te maken. daarnaast heb ik ook last van de spieren in me nek die vast zitten wat ook hoofdpijn kan veroorzaken. Ik heb niet dagelijks last van hoofdpijn.

Deel Deze Pagina