Baby kan niet in slaap vallen, HELP!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ikzelf, 16 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikzelf

Ikzelf Bekend lid

1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn zoon is nu 5 en een halve week en hij kan niet uit zichzelf in slaap vallen. Dwz dat hij alleen in slaap valt als hij bij iemand is. Dus wanneer hij bij je op de arm ligt is slapen geen probleem of als hij bij ons in bed ligt.
    Maar hij moet zijn middagslaapje in zijn eigen bed doen en s'nachts moet hij natuurlijk ook in zijn eigen bedje slapen.

Zodra wij hem wakker in bed leggen gaat hij huilen en dit huilen gaat al heel snel ( binnen 1 min. ) over in overstuur huilen waarbij hij wild met zijn armen en benen zwaait. Binnen de kortste keren ligt hij dan ook helemaal boven de dekens.
    Op advies bakeren we hem nu in maar dit doet helaas niks aan het probleem. Wel slaapt meneer de gehele nacht door als hij eenmaal slaapt dus dat hebben we er wel mee bereikt wat natuurlijk fijn is.

Maar het lijkt mij dat hij ook "alleen" in zijn bed in slaap moet kunnen vallen. Maar wat we ook doen, hij valt pas in slaap als we hem oppakken.
    Wat kunnen we nog meer doen???

Groetjes

2. adi

adi Niet meer actief

Hij is nog zo klein, dat komt vanzelf wel.

Ik zou er voorlopig gewoon aan toegeven, hij 'moet' nog helemaal niks, hij is net uit je buik gekropen.

Na een tijdje kun je hem steeds eerder in bedje leggen, als hij bijv al bijna slaapt. En dan niet vanaf een afstand neerleggen, maar hem tegen je aan houden, en als die bijna slaapt zelf ook helemaal naar zijn bedje toe buigen - hem neerleggen en instoppen - en dan heel even zelf tegen hem aan liggen, bijv wang-tegen-wang, en zijn handjes vasthouden voor de geborgenheid. Als die slaapt kun je dan gewoon weglopen.

Op deze manier maak je de overgang tussen warme, zachte mama en het koude afstandelijke bed makkelijker.
    Er zijn weinig pasgeboren babys die klaarwakker in hun bedje gelegd kunnen worden en dan vanzelf in slaap vallen, Die zelfregulatie hebben ze nog niet. Hij heeft jou gewoon nog nodig daarvoor.

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Van wie moet hij in zijn eigen bed liggen?
    Hij is nog heel klein, hou hem lekker bij je als hij dan wel slaapt :)

4. Ikzelf

Ikzelf Bekend lid

1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    begrijp me niet verkeerd hoor...niks moet!
    ik vraag me alleen af of ik niks "over het hoofd zie".
    want voor hetzelfde geld zeggen jullie....als je dit of dat probeert kan het heel goed zijn dat hij goed in slaap valt....

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.134
    8.867
    113
    Ik zou afbouwen. :) Niet perse nu al, kan ook over een tijdje. Dan eerst half in slaap in bed leggen en als hij dan goed zelf verder in slaap valt hem iets eerder in bed leggen, als dat goed gaat nog iets eerder, enz. Tot je hem wakker weg kunt leggen. Werkte bij onze oudste goed. :)

6. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Heeft jouw zoontje met 5,5 week al een vast middagslaapje en dus al een vast ritme??
    Mijn dochter is 6,5 week nu maar dat wisselt nog per dag...
    heel vaak valt ze na de voeding tegen mij aan in slaap, lekker op haar zij. Als ik haar dan wegleg (ze slaapt overdag in de kinderwagen) wordt ze heel vaak weer wakker en dat herhaalt zich dan een tijdje zo en soms valt ze na een tijdje jengelen ook zelf wel in slaap. Maar als ze weer wakker wordt dan is ze in mijn ogen ook gewoon niet moe genoeg voor een lang slaapje..

's Avonds leggen we haar in het ledikantje en dan licht uit, meestal geeft ze zich dan snel neer en valt in slaap. Heel soms niet, dan is nog even een extra knuffel (of slokje) nodig. Maar dat werkt overdag niet altijd..

7. Noukie1805

Noukie1805 Bekend lid

4 feb 2009
    665
    0
    0
    Komt idd vanzelf. Gewoon elke x even proberen en wel op tijd erin leggen. De 1 doet er wat langer over dan de ander (dochter 15mnd, zoon nu net 2dgn met 3mnd dus) maar uiteindelijk leren ze het allemaal ;)!

8. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Mijn zoontje heeft er ook heel veel moeite mee gehad om zelf in slaap te vallen. Hij heeft de eerste 2,5 maand letterlijk in mijn armen gewoond. Alleen 's nachts wilden hij wel in de wieg liggen naast ons bed.
    Ik verwarmden zijn bedje steeds voor met een kruik (nog steeds) en liet hem niet meteen los als hij in bed lag. Bleef hem nog vasthouden en gaande weg steeds losser laten.

Nog steeds als hij overdag moeite heeft om in slaap te vallen, lig ik zowat in zijn ledikantje om hem geborgenheid te geven.

Misschien vind hij het fijn om een doekje over zijn gezicht te hebben? (mijn zoontje ligt graag met een hydrofiel in bed), of op zijn buikje slapen (als je dit durft)?

9. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Je kindje is nog zo klein, dat komt vanzelf wel! Lekker bij je houden en leg hem anders beneden te slapen in bv de kinderwagenbak of de box, dan kan jij gewoon rustig je ding doen.

10. angel1990

angel1990 Niet meer actief

Onze dochter van 7,5 maand heeft nu ook weer is een fase...
    Papa niet okay alleen mama...
    In eigen bed slapen?? Lukt niet laten huilen is geen optie want ze word zo ontzettend boos dat ze alles eronder spuugt!!
    Bij mama in bed slapen gaat goed maar zelfs dan gaat ze 's nachts af en toe liggen spelen haha.
    Wij leggen ons er maar gewoon bij neer het is natuurlijk nog maar een baby.

Moet zeggen Mylène is overal enorm snel en vroeg mee en volgens de huisarts en cb heeft het slapen ook daar mee te maken.

11. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Geen tips voor je mbt slapen! Ik sluit me aan bij de voorgangers. Je kindje is nog zó klein en net op de wereld! Negen maanden heeft hij lekker warm in jou buik gezeten en ineens moet hij nu in een groot bed liggen. Bied hem die geborgenheid en laat m lekker bij jou of partner slapen. Het slapen in t bedje dat komt.
    Hier is met 4 maanden een ritme gekomen, maar overdag sliep hij nog wel bij ons. Hij slaapt sinds 6 maand ook s middags in zn bedje, zodra ik zie dat hij moe is.

12. Ikzelf

Ikzelf Bekend lid

1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    Weten jullie wat nou vreemd is?....we hebben vandaag het consultatiebureau geraaleegd en zij zeggen dat we hem gewoon in zijn eigen bed moeten leggen en een kwartier moeten laten huilen. Daarna even naar hem toe als hij nog huilt om zijn speen weer in zijn mond te doen, hem een aai te geven en dan qeg gaan. Nou vind ik dat echt onmenselijk!!!!!!! Schandalig toch?!

13. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.186
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Niet naar die lui luisteren hoor. Lekker je kleine bij je houden komt vanzelf goed

14. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Je hoeft er niets mee te doen, behalve van genieten! Mijn meisje sliep tot 9 weken alleen maar in onze armen. Soms ergerde ik me eraan, heb van alles geprobeerd maar ook niets hielp. Alleen 's nachts sliep ze wel heel goed. Beetje zelfde verhaal dus. Nu slaapt ze vanaf de 9 weken (om precies te zijn, vanaf de dag van de eerste vaccinaties) supergoed. Elk slaapje in haar eigen bedje en ik leg haar wakker in bed en ze valt zelf in slaap. Nu slaapt ze niet meer in mijn armen en vind ik dat stiekem weleens heeeeeeeeeel jammer!!!
    Maar ik snap je zorgen/frustratie wel hoor, maar het komt vast goed!

15. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Oja, desnoods een draagdoek kopen zodat je kindje lekker tegen je aan kan liggen en jij nog je handen vrij hebt om wat te doen. Dat gaf mij soms wel een beetje verlichting, je kan niet dagenlang op de bank zitten met een baby op schoot, soms moet je nu eenmaal ook even boodschappen doen ofzo...

16. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Gewoon lekker aan toegeven je kindje is nog hartstikke klein joh!
    Gaat anzelf over...
    Misschien je kijken of ze in de reiswieg wol slapen? Dat is wat kleiner en 'knusser' zeg maar..

En wacht maar over een tijdje als ze niet eens meer bij je wil slapen dan ga je het zoooooo missen!!;)
    Ik mis het echt heel erg al nu..

Daarom vind ik het ook heerlijk als ie soms niet kan slapen ik dan even met m in mijn bed ga liggen en dan slaapt ie zo en wacht ik nog lekker 5 mibuutjes voor k m in zn eigen bed leg:D

17. angel1990

angel1990 Niet meer actief

Wij deden Mylène eerst trouwens ook in de reiswieg of op aankleedkussen tussen onze kussens en eigen deken over...

18. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    En daarom luister ik niet naar het CB! Bij de eerste huisbezoek hadden ze het al verprutst. Ze zei namelijk: mochten jullie eens niet verschijnen op een afspraak, dan staan we de zelfde dag nog met jeugdzorg voor de deur!

En ja! Dit zei ze echt! We zijn 2 normale mensen ( wel met redelijk wat tattoos, misschien was dat het! ) ik ben 23 en mn man 27, zijn getrouwd en hebben er 3 jaar overgedaan om eindelijk zwanger te mogen raken/blijven.
    En dan komt zo'n CBmuts met zo'n opmerking!

Tijdens de 6mnd controle kwam tersprake dat Levi s nachts nog wel eens komt voor een flesje en die mocht ik niet meer geven van dr. Ik heb ja en amen gezegd... Als mn zoon s nachts nog een klein flesje wil, dan krijgt hij dat. Daarna slaapt hij direct verder! Ik ga geen uren rond hobbelen met mn kind, terwijl hij na een klein flesje direct weer slaapt.

Nee het CB heeft er geen kaas van gegeten.

19. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.827
    3.623
    113
    Je gaat het nog missen straks, die slapende baby in je armen! Het is misschien soms onhandig, maar ik zou er zoveel mogelijk van genieten.

Mijn zoontje heeft de eerste maanden overdag ook vooral in mijn (of papa's) armen, de box, kinderwagen, of de draagzak geslapen. In zijn eigen bedje werd hij wakker of ging hij huilen, en ik kon het ook niet over mijn hart verkrijgen om hem te laten huilen.

Met een maand of 3 lukte het steeds beter om wel in zijn eigen bedje te slapen, dat ging eigenlijk bijna vanzelf. Niet druk om maken dus, en gewoon lekker genieten.

20. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ja zoals iedereen al zegt: heerlijk van genieten want het gaat voorbij!
    En als jij zelf graag wilt dat de kleine in bed leert slapen dan probeer je het toch gewoon regelmatig? Als het dan niet lukt pak je hem gewoon weer eruit en laat je hem bij jou inslapen. Komt helemaal goed. Enne, het CB weet heel goed hoe je voor elkaar krijgt dat een baby alleen leert slapen. Het is de manier waarop die mij tegen de borst stoot..

Deel Deze Pagina