Welke pil?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door EnBee, 22 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EnBee

EnBee Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Voor mij is het jaren geleden dat ik aan de pil ben geweest. Inmiddels 3 kindjes rijker en het wordt weer tijd. Uiteraard overleg ik met de dokter, maar ik dacht misschien kunnen jullie mij helpen, zodat ik zelf een beetje weet hoe of wat.. Ik ben dus "op zoek" naar een pil waarbij
    -je je menstruatie kan uitstellen
    -je weinig kans hebt op gewichtstoename
    -waarbij de kans minimaal is op een depressie (dit omdat ik dit ooit eerder heb gehad, niet vanwege de pil, maar wil dit nooit meer meemaken en denk dat ik er toch een soort "gevoelig" voor ben.

Iemand een suggestie?

2. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    alle pillen zijn hormoonbommetjes dus denk dat elke pil wel die bijwerkingen kan hebben.
    ik slik zelf de minipil en daar word ik helemaal niet ongesteld van.
    verder kan je naar mijn weten met elke combinatiepil je menstruatie uitstellen of een keer overslaan door geen stopweek te houden

3. EnBee

EnBee Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Dus ook in de stopweek niet ongesteld? Ideaal!
    Ja, ik las iets van een bepaalde pil die minder bijwerkingen had, maar daar kon je dus niet je menstruatie mee uitstellen. Die moest je voortdurend doorslikken geloof ik. Eenfase pil ofzo?
    Het is voor mij al een tijd geleden en voorheen was ik niet zo moeilijk dus de eerste beste die de huisarts voorschreef vond ik prima. Heb mij er verder nooit in verdiept.

4. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    de minipil, cerazette, heb ik geen stopweek mee.
    gewoon strip na strip leeg maken.
    maar ik heb hier ook wel gelezen dat sommige er continu ongesteld mee zijn.
    ik heb dus het geluk dat ik het niet wordt.
    op Info over anticonceptie - Anticonceptie.nl kun je kijken hoe welke werkt en wat eventueel bij je past.
    ik heb zelf de minipil gekozen omdat ik van de gewone combinatiepil heel vaak schimmelinfecties kreeg.

5. EnBee

EnBee Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Thanks!!
    Vandaag overleg gehad met de ha. Hij heeft voor mij beslist welke het gaat worden. Geen idee alleen welke, want hij noemde volgens mij de bestandsnamen en ik kan t morgen pas bij de apotheek ophalen.

Deel Deze Pagina