ervaringen mirena-spiraal

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door raspberry, 8 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

*** Geeft popje een trap onder haar kont***

Hard genoeg? :)

2. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    AUWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWW :cry: ja,
    Ga van de week ff over leggen met de huisarts,
    Mijn vorige HA zette hem zelf.... dus vandaar.

3. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik ben van gedachten veranderd... minipil moet op vast tijdstip wordne ingenomen en dat ga ik vergeten :oops: dus ik ga ook voor het spiraaltje denk ik...

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hmm, verschillende verhalen dus. Nou, ga maar eens een afspraak met m'n huisarts maken, die kan misschien ook nog iets van eigen ervaringen delen, (vrouwelijke huisarts). Maar eens zien of dit voor mij idd de beste optie is.
    Na de volgende weet ik in ieder geval zeker wat de optie gaat zijn: dan mag manlief onder het mes, :-D Vind het dan wel zijn beurt om iets aan geboortecontrole te doen, LOL

5. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Roos is het resultaat van het mirenaspiraal :)

6. ProudMum

Fleur1, hoe wist je dan dat je zwanger zou kunnen zijn?

7. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik was al weken moe en flink misselijk.
    toen wel gedacht van zou ik zwanger zijn en toen toch een test gedaan en ja hoor.
    ik deed alleen na me menstratie effe voelenof hij er nog zat omdat het heel kort afgeknipt was.
    maar ze eiden dat het helemaal weg zou kunnen gaan dus dat daht ikl toen ook dom natuurlijk.
    Maar het is hier wel dat niks helpt op een of andere manier aan anticonceptie.
    We willen graag nog een derde helaas in dec een miskaam gehad we willen er na de zomer voor gaan als ik dan nog niet zwanger ben en daarna is er een knip in

8. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Ik ben toevallig vanmorgen bij de huisarts geweest met dit onderwerp.
    Ik heb gekozen voor het spiraaltje zonder hormonen, dit omdat ik ook vrij veel last had van de pil.
    De huisarts vertelde dat het redelijk makkelijk is om een spiraaltje te zetten, en zeker na de bevalling. Als ze niet recht in de baarmoeder kunnen komen dan trekken ze hem even aan met een soort tangentje en dat kan een vervelend gevoel geven. Hij adviseerde dus ook om een uurtje ervoor een ibuprofen te nemen, zodat je het wat minder voelt.

Ik kan het spiraaltje maandag bij de apotheek ophalen en daarna even een afspraak maken. Ik ben benieuwd!

9. ProudMum

Heeft jou ha ook verteld dat het risico groter is om zwanger te worden als je een koperspiraal hebt?
    Dat je langer en heftiger kan menstrueren EN dat je lichaam het ongemerkt af kan stoten?

10. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Friesland
    Nee dat heeft ie niet verteld, hij vertelde juist dat je minder heftig menstrueerd.
    Maar zal het volgende week nog eens navragen, bedankt!

11. ProudMum

Geen dank!
    Volgens mij is het nog iets te vroeg voor een 2e zwangerschap LOL.

12. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Friesland
    Haha, Heb een prima bevalling gehad, maar een 2e moet idd maar even wachten :)

13. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    http://www.prosan.nl/

Flexi-T heeft geen invloed op de hormoonhuishouding. De cyclus blijft daarom normaal, waardoor ook de menstruatie volgens het natuurlijke patroon verloopt. Bij sommige vrouwen neemt het bloedverlies iets toe of duurt de menstruatie 1 à 2 dagen langer.

14. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik heb tussen de zwangerschappen in een Mirena gehad. Ik vond het plaatsen niet echt pijnlijk, maar ook niet leuk. Een naar gevoel. Ik had wel de dag daarop een enorm opgezette buik en was misselijk. Naar de ha-post geweest, maar alles was goed. Ik heb een maand of vier onregelmatig gevloeid (inlegkruisje was voldoende) en daarna niet meer.
    Ik vond het op zich prima anticoncpetie, maar het idee dat er echt iets in mijn baarmoeder zat vond ik minder.

Pim

15. ProudMum

@ Pim, hoe was je cyclus na het verwijderen?
    Hoeveel rondes heb je erover gedaan om zwanger te worden?

16. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Cyclus na verwijderen was meteen weer regelmatig. Kon de klok er op gelijk zetten. We hebben er wel 13 rondes over gedaan om zwanger te worden (de vorige keer 4). Maar of dat aan de Mirena heeft gelegen... dat weet je niet he.

Pim

17. ProudMum

Thnx voor de info Pim!

18. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Truusdemier@ ik had voor dat ik mijn eerste kindje kreeg ook een spiraaltje. Toen ik hem heb laten verwijderen was ik na 6 weken voor het eerste keer ongesteld en toen was ik zwanger dus in 1 keer....

19. ProudMum

Het verschilt ook per persoon lijkt me toch?
    Al moet ik zeggen dat ik in de ontpilronde al zwanger was van Joey.

20. Het plaatsen vond ik niet pijnlijk maar daarna had ik wel krampen een soort beginwee.
    Ik had van te voren op advies een paracetamol genomen.

Ik had de nacontrole alleen een echo alleen bleef het niet bij die ene keer want ik heb 3 maanden gevloeid.
    het bleken cystes te zijn en dat komt door de spiraal, domme pech .
    Verder nu langer dan een jaar geleden vloei ik niet echt meer maar ik voel me dan wel 3 weken buh alsof ik ongesteld moet worden.

En de eisprong voel ik enorm. Echt heel pijnlijk ik wordt dan helemaal niet goed, draaierig zwart voor mijn ogen, ik moet dan echt een paracetamol nemen en op de bank ff in foetus houding gaan liggen. Gelukkig kon dit iedere x

Ik denk er over om 'm eruit te laten halen.

Deel Deze Pagina