ervaringen mirena-spiraal

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door raspberry, 8 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Mijn ongi's komen weer terug na het bijna 9 mnd niet te zijn geweest. Kent iemand dit? de 23e moet ik zowiezo naar de gyn, moet ik het hem voorleggen aangezien ik voor een baarmoederonderzoek moet?

2. Monique4

Monique4 Niet meer actief

Heb ook sinds vorige week donderdag weer t spiraaltje.
    (1ex plaatsen voor zwangerschap ging mis) Nou het is bullshit dat het minder pijn doet als je al eens bevallen bent. Vond het ook dit keer weer flink pijnlijk. Sommige vrouwen merken dr nix van. Zo zie je wel weer dat elk lichaam er anders op reageert.

3. mootjen

mootjen Bekend lid

10 mrt 2008
    575
    0
    0
    wat is het verschil tussen een mirena spiraaltje en een koperspiraaltje? ik had een foldertje.. maardie ben ik kwijt

4. ProudMum

De Mirena geeft een heel klein beetje hormoon af, het koperspiraal bevat koper.

5. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik veeg tegenwoordig ook weer rose. na sinds juni niet meer ongi geweest te zijn :(.

6. ProudMum

Balen he Dais

7. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    Ik heb een mirena spiraal en koper spiraal gehad.

Mirena; plaatsen niet pijnlijk, Ik heb het laten plaatsen in een kliniek in groningen. Een beetje verdoving en klaar is kees...Bij me HA geven ze geen verdoving..Dusseh ik naar groningen voor een beetje verdoving scheelt heel enorm...Pfff want pogingen bij me HA om het te laten plaatsen zijn mislukt...Elke maand een beetje roze afsheiding (1/2 dagen), soms werd ik helemaal niet ongie en bovendien geen krampen...

Koper; plaatsen ook niet pijnlijk; kliniek in groningen :) :)
    Elke maand heftig bloeden, veel krampen (eerste 2 dagen) en me menstruatie duurde 5/6 dagen...Grrr

Maar ik kies deze x toch voor een koper, want ik wil niet aan denken dat ik na 3/4 maanden achter komt dat ik zwanger ben, dat kans heb je met een spiraal..Me nicht raakte zwanger met een mirena spiraal en had het niet in de gaten, want voor haar was het normaal dat ze een paar maanden geen menstruatie kreeg...

8. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    pff dat lijkt me ook erg, ken ook iemand die zwanger was, al een paar maanden, en het kindje had het spiraaltje iets in het hoofdje zitten.
    ze is overigens gezond geboren

9. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    lees op de site van de koperspiraal dat deze geschikt is voor vrouwen die max 3 kinderen hebben gehad. ik heb er 4 :oops:

10. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    waarom dat dan?

11. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    Waarom dan? Oke dat wist ik niet...Maar voor mij geen kids meer, hoop ik, denk ik... :)

12. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik wil ook een spiraaltje laten zetten bij de eerst volgende ongi, ik ben er alleen nog niet uit welke..dat is dan ongeveer 4,5 maand a 5 maanden na mijn bevalling. Ik zie er eigelijk wel tegenop omdat ik bang ben voor de pijn ( scheiterd dat ik ben :) ) maar goed hij komt er hoe dan ook haha ik ben die condooms helemaal zat en mijn mannetje ook :)

13. sammie2002

sammie2002 Actief lid

16 feb 2009
    107
    0
    16
    Hoi Meiden,

Ik denk dat het voor iedereen verschillen is.....Ook ik heb de mirena gehad maar mijn ervaring is ronduit slecht.Het leek me ook heerlijk om minder tot helemaal niet meer te vloeien,en me stukken beter te voelen als ik mijn vriendinnen moest geloven,nou ik heb t geweten.Mijn spiraaltje is in t ziekenhuis geplaatst omdat ik ook nog geen kinderen had gehad.....het plaatsen was erg pijnlijk omdat mijn baarmoeder iets moest woren opgerekt,het schijnt dat als je bent bevallen het veel minder gevoelig is.Heb toen een week lang erge krampen gehad.In de maanden daarna was ik erg ongesteld en bleef pijn houden.Ook verloor ik (sorry voor de omschrijving)grote slijmproppen.Ben terug gegaan naar de dokter die me doorverwezen heeft naar t ziekenhuis en die arts reageerde heel lullig van wat zeur je nou,je moet er nog aan wennen en iedereen voelt wel eens wat....maar om je gerust te stellen zal ik wel ff kijken.(ik had dus aangegeven dat er iets niet goed voelde)Een inwendig onderzoek en echo verder kon de arts mijn mirena niet vinden?Uiteindelijk bleek dat de mirena buiten de baarmoeder was gegaan en is operatief verwijderd.Wil niemand bang maken maar voor mij geen mirena meer.Toch hoor ik er meer positieve dan negatieve dingen over.Maar een ding weet ik wel....iedereen moet luisteren naar zijn eigen lichaam.Ben daarna weer ad pil gegaan en in jan ben ik gestopt ivm kinderwens.Succes met kiezen....gr x

14. ingie

ingie Bekend lid

8 dec 2006
    604
    0
    0
    Verkoopster
    Twente
    Heb even een beetje meegelezen. Zit met hetzelfde probleem. Ben na de bevalling ook weer begonnen met de pil (mercilon), maar voel me anders dan voor die tijd. Heel lang gedacht dat ik vreselijk moest wennen aan die kleine. En dat ik de vroeggeboorte nog niet goed verwerkt had. Nu ik hier een beetje aan het lezen ben, zie ik veel bekende verhalen voorbij komen. Ik ben ook lusteloos, hoofdpijn in de stopweek en een 0,0 libido. Man word er ook een beetje radeloos van. Heb ook weinig puf overal voor. Ben niet voorruit te branden. Ga toch maar eens met de huisarts praten. En anders weg met die pil.

Deel Deze Pagina