Aan de pil en ovutesten

Discussion in 'Anticonceptie' started by Lynnami, Jan 19, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lynnami

Lynnami Actief lid

Dec 8, 2010
    425
    0
    0
    sahm
    sunnyside
    Ik ben sinds 2 maanden weer aan de pil en dacht altijd dat je dan niet ovuleerde. Vandaag een ovutest gedaan, omdat ik de gewoonlijke krampen en pijn van de ovulatie voelde, en die was positief! Ik had het er gisteren met iemand anders over en die zei dat je wel ovuleert tijdens pilgebruik.
    Wie weet wat waar is? Ovuleer je niet of wel als je aan de pil ben?
    En dan het volgende, wat als ik wel ovuleer terwijl dat niet de bedoeling is van de pil, kan ik dan alsnog zwanger raken?
    Ik zal julie details besparen maar als mijn pil niet werkt dan is de kans heel groot dat ik nu zwanger raak. 30 januari is wanneer ik ongesteld moet worden als het goed is. Vorige maand was ik ook 3 dagen laat met mijn menstruatie terwijl ik de pil gebruik.

2. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

Jan 30, 2007
    1,719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    ik durf er niks van te zeggen eerlijk gezegd, ik zou toch ook denken dat je dan niet ovuleert, ik dacht namelijk ook altijd dat je geen eisprong had, maar goed er zijn ook mensen die door de pil heen zwanger worden ondanks correct gebruik...
    ben wel erg benieuwd wie hier meer van weet...
    misschien reageert zon ovustick wel op de pilhormonen weet ik het, noem maar iets hoor..
    wel apart dat je dezelfde klachten had als met normale eisprong tis dus niet alleen het stickje dat het aangaf maar ook je klachten...
    ben benieuwd!

3. Within

Within Niet meer actief

De pil bootst je cyclus na, maar voorkomt dat het eitje daadwerkelijk springt. Bij goed gebruik is de kans dat je zwanger word echt ontzettend klein (0,3%) ookal is de pil te licht, beschermd deze alsnog tegen zwangerschap.

Het kan zijn dat de cyclus die nagebootst word je ovulatietest positief laat worden, maar dat er geen ei springt.. ik heb geen idee.

4. Lynnami

Lynnami Actief lid

Dec 8, 2010
    425
    0
    0
    sahm
    sunnyside
    Ik slik de pil elke avond tussen 10 en 11. Dat is toch regelmatig genoeg of niet?
    Ik zit er niet mee als ik zwanger zou zijn, maar gepland is het niet nee. Ik heb even genoeg meegemaakt met zwanger zijn en vele mk en een overleden zoontje. Als ik wel zwanger zou raken zie ik dat als een kadootje. Dan heeft die goed man daarboven toch andere plannen voor ons.
    Ik vind het alleen zo raar dat ik ovulatie pijn heb en dat dan de test ook nogeens positief is.

5. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Lynnami, volgensmij zijn er toch ook pillen die wel een eisprong toelaten maar geen innesteling toelaten? Welke pil heb je? FF bijsluiter kijken?

6. Lynnami

Lynnami Actief lid

Dec 8, 2010
    425
    0
    0
    sahm
    sunnyside
  7. Lynnami

Lynnami Actief lid

Dec 8, 2010
    425
    0
    0
    sahm
    sunnyside
    Ha en ik zie dat het ook gebruikt word voor acne... Ja mijn gat! want ik heb meer puisten dan vingers en tenen samen.
    Zou die pil gewoon niet werken voor mij?

8. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Lynnami, ik zou wel effe ovu doortesten en als de kans inderdaad zo groot is dat er zaadcellen bij je eitje kunnen meteen die pil laten liggen als ik die bijsluiter zo lees! En naar je huisarts maar want ik denk idd dat deze niet werkt. Denk ook niet dat een ovutest posi uitslaat door de hormonen in die pil....

9. Lynnami

Lynnami Actief lid

Dec 8, 2010
    425
    0
    0
    sahm
    sunnyside
    Ja ik was het wel van plan nu om nogeens te testen. Misschien niet morgen maar wel vrijdag ofzo. Gewoon om te zien of hij lichter word.
    26 januari heb ik al een afspraak met een familie dokter (wij hebben nietzoiets als een huisarts) en ga het dan wel voorleggen ja. En ja de kans is heel groot dat er zaadjes bij mijn eitje kunnen komen want we hebben zondag en dinsdag avond de babydans gedaan ;) alle andere keren ben ik zwanger geraakt van sex 2 of 3 dagen voor mijn ei.
    tja, ik zal de pil dan maar niet meer nemen denk ik. Hoewel het in de bijsluiter wel zegt dat het geen kwaad kan als je zwanger bent en de pil neemt... tegenstrijdige dingen!
    Ik neem dus nu maar aan dat mijn nod ergens tussen 30 jan en 2 feb is.

10. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Raar, ik lees dit:This medication can cause birth defects. Do not use if you are pregnant.
    En bij het kopje: Tri-Sprintec Use in Pregnancy & Breastfeeding staat ook erg duidelijk dat t niet best is.
    Waar zie jij dan dat t geen kwaad kan?

Nou, ik ben erg benieuwd. Een spannende tijd breekt weer aan voor jullie....en je wilde juist even rust :( sterkte hoor.

11. Lynnami

Lynnami Actief lid

Dec 8, 2010
    425
    0
    0
    sahm
    sunnyside
    Ik dacht dat ik het gezien had. hmm. Als jij het zegt zal het zo zijn en ik loop liever ook geen risico hoor.

12. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Bedoelde het ook niet vervelend hoor! Vind het erg naar dat dit gebeurd terwijl het zo belangrijk voor je is dat je even rust hebt....

Laat je het nog weten als je ovutest gedaan hebt?

13. Lynnami

Lynnami Actief lid

Dec 8, 2010
    425
    0
    0
    sahm
    sunnyside
    Ik ben het aan et lezen en kom heel veel dingen tegen die mijn gyn nieteens rekening mee heeft gehouden. Ik was net bevallen toen ze me die pil voorgeschreven had in 2009. Daarna gwstopt en direct zwanger. tussen nov 2010 en nu 4x zwanger geweest. En na de laatste curretage (eind okt) heeft de gyn meteen weer deze pil voorgeschreven. Volgens mij moet zij ook nogeens goed lezen. Ik stop accuut nu en bel morgen.

14. Lynnami

Lynnami Actief lid

Dec 8, 2010
    425
    0
    0
    sahm
    sunnyside
    deelight ik heb net weer een ovu gedaan. moet nog kijken wat het zegt. brb met de uitslag.

Nou dat is duidelijk lijkt me.
    View attachment 123073

15. ichtus

ichtus VIP lid

Mar 5, 2007
    14,841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Hey meis....

Mijn input!!... Toen ik na mijn mk weer aan de pil begon omdat wij eerst even de emoties een plek wilde geven voor we besloten om toch voor een 4e te gaan merkte ik op dag 16 dat ik mega vruchtbaar slijm had.. ik dacht nog:" HUH?? dat heb je toch niet met de pil.. een eisprong?" Ik heb het toen opgezocht en idd zou je niet moeten ovuleren met de pil.. Wij hadden toen net 3 dagen achtereen seks gehad.. Ik wist meteen dat t raak zou zijn.. en idd Ik was zwanger...Ik ben overigens toen wel met de pil gestopt.. aangezien hub toen al zei.. nou dan werkt die pil ook niet.. kun je m net zo goed niet slikken..
    Als ik dat wel had gedaan had t misschien wel een innesteling voorkomen, maar of dit ook zo werkt weet ik eigenlijk niet..

Ik was dus wel zwanger.. die maand ben ik niet aan de diarree geweest en ook niet overgegeven.. geen pil vergeten etc.. dus precies geslikt zoals t moest..

Jurian kwam ook door de pil heen alleen had ik (achteraf gezien) wel 2 dagen dunnen ontlasting gehad.. ik neem aan dat t daarvan kwam..wist ik toen veel.. ik was helemaal niet met zwanger worden bezig..;)..

Spannend meid.. hopelijk levert dit niet teveel vervelende stress op voor julllie!

16. ichtus

ichtus VIP lid

Mar 5, 2007
    14,841
    1
    38
    gelderland(noord)
    en uiteraard hoop ik dat de uitkomst is waar jullie op hopen!!!

17. Within

Within Niet meer actief

Hmm ik begin nu ook aan mijn eigen overtuiging te twijfelen dat als een pil te licht is, je niet zwanger kan raken.

Overigens heb ik altijd tijdens het pil slikken wel mijn afscheidings-cyclus gehad.

18. ichtus

ichtus VIP lid

Mar 5, 2007
    14,841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Ik ben bij MARIJN halverweg de pilstrip gestopt met slikken.. (mocht m weggooien van hub) die avond 1x seks gehad en niet meer ongesteld geworden.. ook geen ontrekkingsbloeding.. direct zwanger..

19. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

Oct 29, 2010
    1,527
    0
    0
    NULL
    NULL

wat zijn jullie vruchtbaar zeg!!! geweldig gewoon!

20. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Lynnami, dat is zeker duidelijk. Wel bizar zeg. En slordig van je gyn.
    Heb je nog gebeld?

Share This Page