doorslapen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kikker28, 23 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kikker28

kikker28 Actief lid

10 okt 2007
    302
    0
    0
    Hallo, sinds de 4 maanden sprong komt onze zoon weer 2 keer per nacht voor zijn voeding :( Ook 's avonds komt hij weer meerdere keren.
    bijv. gisteren had hij:
    om 7.30 bv
    10.30 bv
    14.30 bv
    17.00 150 ml kv
    19.30 bv
    22.00 bv
    1.00 bv.
    4.00 bv
    7.30 bv.

Ik probeer wel een speentje, maar meneer brult het uit, en hij drinkt ook echt goed. Hij heeft geen vieze luier. Wat kan dit zijn?
    Voor de sprong sliep hij van 18.30 tot 23.00 en dan soms nog een nachtvoeding, maar nu is het echt weer meer geworden, kan dit aan de voeding liggen of aan iets anders?
    Hij weegt nu ruim 7 kilo, (geboortegewicht 3580) groeien doet hij dus prima!

2. jimmy

jimmy Bekend lid

14 jul 2006
    757
    0
    16
    Fryslan
    Hij heeft er gewoon weer behoefte aan.

Ik zou er gewoon aan toegeven, hoe vermoeiend ook..
    Met je voeding zal niks mis zijn, komt erg zelden voor dat er te weinig voeding in zit.

Zolang hij goed groeit en tevreden is na een voeding is er niets aan de hand.

3. roosje1201

roosje1201 Actief lid

20 aug 2007
    327
    0
    0
    hoi hoi

ik lees ook even mee

mijn zoon heeft dit nu ook weer sinds een paar weken dat hij gewoon weer lekker snachts wil drinken pfff

ik doe hem hier nu om kwart over 7 ongeveer in bed en dan om 10 uur half 11 de laatste fles
    maar meneer heeft gewoon om 3 uur of dan weer eens om 5 uur zin in drinken dat verschilt dus ook nog wel eens met de dag.

liefs mij

4. kikker28

kikker28 Actief lid

10 okt 2007
    302
    0
    0
    Hij groeit prima en is tevreden, als hij z'n eten maar krijgt :) Maar mamma trekt het op deze manier niet, er loopt ook nog een pittig tantetje van 3 rond. ik ben nog steeds heel erg moe en kom zo niet aan mijn rust toe. Als het niet anders kan, dan is het niet anders. Maar misschien is er nog wel iets anders waar ik wat aan kan doen, waardoor hij doorslaapt.

5. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Ben het helemaal met Jimmy eens, hij heeft er gewoon weer behoefte aan.
    Hij is ook nog maar zo jong!
    Lisa krijgt ook nogsteeds een nachtfles en tot 2 maanden terug nog heel vaak 2 ;)
    Komt goed, maar geef hem gewoon de tijd.

6. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Mijn dochter is ruim zes maanden. En krijgt ook nog een nachtvoeding, is inderdaad ook weer begonnen met ongeveer vier maanden....Ik geef in de avond, nacht en ochtend nog bv, dus dat is gelukkig wel makkelijk....
    succes!

7. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Jouw schema lijkt erg goed op die van mijn dochtertje aan 4-5 maanden. Zij is ook erg vaak wakker geweest 's nachts en heb toen ook vaak elke 3-4 uur de borst gegeven.
    Heb toen veel geprobeerd, zoals vaker aanleggen overdag, biobim granen aan de afgekolfde melk toevoegen, laten huilen (was drama), maar dit hielp allemaal niet (helaas).
    Het is beter gegaan vanaf 6 maanden toen ze vaste voeding kreeg maar nu nog steeds krijgt ze tussen 19u en 7u één fles. Heb de borstvoeding nu afgebouwd dus aan de bv kan het niet liggen.
    Heb helaas geen tips voor jou maar kan je bijvoorbeeld je vriend geen flesje afgekolfde melk laten geven 's nachts zodat jij even kan doorslapen?

8. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mirre heeft nu weer een periode (gehad? [-o< ) dat ze 2x voor een voeding kwam. Dus ik zou er in meegaan. Laten huilen of anderszins werkt gewoon niet ... tisunfase-modus aan ;)

En het heeft (denk ik) echt geen fluit te maken met BV/FV. Ik weet van genoeg kindjes die ook nog (vaak) wakker worden snachts ... maar dan voor een flessie ...

Succes!

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn beeld is: omdat je BV geeft, kan je niet goed doseren hoeveel je zoontje overdag binnenkrijgt. Je mannetje heeft bedacht dat 's avonds en 's nachts drinken heel fijn is en stemt daarop zijn hele drinkgedrag af. Of hij is weer aan het regelen door zijn ziekte (maar dat komt op zich op hetzelfde neer maar zou met een paar dagen over moeten zijn)
    Je kunt een paar dingen doen:

* het zo laten. Je ventje neemt wat hij nodig heeft en dat kan ook 's nachts
    * je leert hem weer overdag genoeg te drinken door 's nachts steeds minder voeding te geven (dan leert hij langzaam zijn voeding weer overdag te nemen). Dus bij BV afkoppelen en bij FV de flessen verkleinen (en overdag te vergroten). Dit vergt het nodige doorzettingsvermogen.

10. kikker28

kikker28 Actief lid

10 okt 2007
    302
    0
    0
    Hallo, vanacht was het beter :) Ik heb hem een romper met lange mouwen aangedaan(+pyama en slaapzak, net als anders) en goed strak ondergestopt, tot aan zijn kin :) En hij sliep van 23.00 tot 5.30! Toeval?Misschien had hij het koud?
    Hij kwam gisteravond om 21.30 en om 23.00 heb ik hem ook weer gewoon aangelegd.

11. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Deze "fase" van snachts vaker drinken begon hier ook rond 4 maanden, en duurt nu al ruim 3 maanden! ;)

Tot 4 maanden bouwde ze langzaam af naar 1x per nacht. Daarna ging het naar 3 keer per nacht en nu zitten we op 2x, met heel veel mazzel 1x.
    Ze gaat savonds om een uur of 10/11 slapen, drinkt dan om een uur of 2, en dan weer om 5/6 uur. Om 7 uur is ze helemaal klaar voor een nieuwe dag.

Eerst stond ik ook op de "tisunfase-mode", maar dan zat ik in mn achterhoofd met "het is bijijijna voorbij!". NOT. Dus nu heb ik het maar gewoon geaccepteerd. Ze drinkt al minder per keer, dus ik heb er vertrouwen in dat de behoefte om snachts te drinken vanzelf vermindert en verdwijnt. Ze begint nu nl. overdag ook steeds meer te eten, dus er komt ooit een nacht .... dat ik midden in de nacht alleen wakker ben, hahahah.

Deel Deze Pagina