Hallo dames, Ik ben van me zoontje bevallen via een spoed keizersnede. Dit is inmiddels al meer dan 5 jaar geleden. Nu zit ik soms wel in me hoofd er over na te denken hoe het bij een 2de kindje zou gaan kwa bevallen.. Ik heb heel erg die wens om op een normale manier te kunnen bevallen. Zijn er hier vrouwen met ervaringen met een normale bevalling na een keizersnede?
Ik ben afgelopen februari vaginaal bevallen na een "spoed"keizersnede in 2015.. ik had dan wel een ruggeprik, aangezien de ontsluiting weer niet op gang kwam en ik de weeënopwekkers niet meer trok, maar deze bevalling was zo veel mooier en fijner dan met de keizersnede! Geen last gehad van de eerdere keizersnede, alleen dat je continu aan een monitor moet
Hoi!! Ik heb in 2014 een geplande keizersnede gehad, en in 2018 ben ik voor een natuurlijke bevalling gegaan. Uiteindelijk is dat alsnog in een keizersnede geëindigd, maar dat neemt niet weg dat het zeker mogelijk is en ook heel vaak gewoon goed gaat Mijn gynaecoloog wilde absoluut geen risico lopen dat het litteken zou kunnen scheuren, dus in het ziekenhuis waar ik onder behandeling was mag je na een een eerdere keizersnede niet ingeleid worden danwel opwekkers krijgen. Mijn ontsluiting stagneerde, het enige was ze hebben kunnen doen was mijn vliezen breken in de hoop dat de ontsluiting weer verder zou gaan, maar helaas kreeg ik wel flinke weeën maar geen ontsluiting en mijn dochtertje had het niet meer fijn in mijn buik, vandaar alsnog keizersnede geworden. Ik ben er achteraf helemaal tevreden mee zoals het gegaan is, maar dat komt zeker doordat ik er echt alles aan gedaan heb om vaginaal te proberen te bevallen
Ik ben in 2015 bevallen van onze dochter dmv een spoedkeizersnede (sterrenkijker). In 2019 ben ik vaginaal bevallen van onze 2e dochter. Ik heb altijd de keuze gehad of ik het vaginaal wou proberen of toch voor een geplande keizersnede zou gaan, ik vond die keuze heeeel moeilijk. Ik moet zeggen dat een vaginale bevalling mij ook best wel tegen is gevallen, het is natuurlijk wel heel erg mooi maar ik had een knip en een scheur en heb na de bevalling veel meer pijn gehad als na de keizersnede. Ondanks dat heb nergens spijt van en ben ik enorm dankbaar dat ik beide mee heb mogen maken.
Ik ben zelf ook wel een beetje bang vaak voor doem scenario's Vooral nadat het ook een spoed keizersnede was nu des te meer. Wat je beschrijft lijkt me inderdaad een fijne gedachte dat je het tenminste geprobeerd hebt!
Heb je na je vaginale bevalling ook meer tijd nodig gehad kwa herstel? Ik heb na me keizersnede nog lang veel last gehad van me litteken waardoor sommige dingen heel moeilijk waren.
Conditioneel was ik na de vaginale bevalling sneller hersteld. Qua scheur en knip, pijn dus, niet, daar heb ik veel langer last van gehad. Maar ik heb sowieso weinig pijn gehad na de keizersnede, natuurlijk duurde het bij mij ook even voordat ik alles weer kon maar ik had geen pijn.
Mijn eerste was spoedkeizersnede na 48 uur weeën. Herstel duurde erg lang. Meer dan 9 maanden gevloeid. Wond was van binnen niet goed gehecht en geheeld. Mijn tweede was een vaginale bevalling maar veels te vroeg. Herstel was lichamelijk na 6 weken op orde maar psychisch veel langer. Mijn derde is een vaginale bevalling met ruggenprik geworden ik had al wekenlang weeën op en af en vliezen al gebroken. Was mij ook verteld als ctg ging afwijken ik alsnog naar de ok ging. Maar kwam verloskamer binnen met 6 cm en 3 uur later was ze er al. Herstel vond ik sneller gaan. Last van litteken heb ik niet gehad alles is op zijn plek gebleven. Als het alsnog een keizersnede was geworden dan was denk ik mijn herstel langer geweest.
Eerste geplande ks ivm stuitligging, tweede vaginaal. Beide voor en nadelen denk ik. Maar persoonlijk vond ik de beleving van de vaginale bevalling wel intenser en emotioneel "mooier". Herstel is bij beide goed gegaan.
Ik ben in 2015 bevallen van mijn oudste dochter dmv een semi spoed keizersnee, sterrenkijker.. na 13 uur weeënstorm. In 2016 ben ik normaal bevallen van mijn tweede dochter, ik heb er veel langer over gedaan maar oh het was zóveel beter dan een keizersnee. Ik heb nauwelijks ergens last van gehad na de bevalling. Van mijn keizersnee heb ik heel lang last gehad.. Ik zou mijn normale bevalling zo overdoen oke, met ruggenprik