Je moet het minimaal 3 mnd gebruiken voor het zou wetken heb ik altijd gelezen. Ik heb het na mn 2e miskraam geslikt in capsules van vitotaal dacht ik omdat mijn lf ineens maar 8 was (ei later, eerst dag 14, toen dag 19) en die werd wel langer ca. 11 en toen ook zwanger (3mnd), weer mk en daarna weer gestart, zelfde verhaal.. en daarna nog een keer en nog een keer haha. De eerste 3 zwangerschappen was ik zonder monnikspeper overigens ook ronde 1 en 2 zwanger dus tja..
Dacht dat het voor 2 maanden was maar is voor 4, komt helemaal goed, daarnaast als het na 2 maanden iets van verbetering had gegeven had ik bij besteld natuurlijk. Maar heb er nu al profijt van dus ben positief.
Ja ik heb een doorverwijzing naar de POP-poli. Hopelijk kunnen ze me daar helpen. Je mag me altijd taggen hoor
Kan toeval zijn geweest, geen idee.. maar in ronde 19 voor het eerst monnikspeper gaan gebruiken en die ronde was ik zwanger. Had ook altijd een korte lf (late eisprong). Juist die ronde geen ovulatietesten gebruikt, maar afgaand op de berekeningen en symptomen had ik die ronde een vroeg ei.
Wat een goed nieuws, en gefeliciteerd met je kleintje. Heb jij ook door geslikt tot de positieve test? En dus ook maar 1 maand gebruikt.. Was je eisprong eerder en je LF langer? Kun jij je symptomen nog herinneren?
Dankjewel! Klopt, vanaf cd1 tot positieve test heb ik het gebruikt.. normaal had ik veel last van pms klachten (hoofdpijn, negatieve stemming, bruinverlies), die ronde geen last van gehad, voelde me juist heel goed dus dat viel op. M'n eisprong is vermoedelijk ergens tussen dag 14 en dag 16 geweest (ipv rond dag 20), wel al positief getest op 8/9dpo dus m'n lichaam heeft het goed opgepakt. Ben de monnikspeper ook gaan gebruiken, omdat ik had gelezen dat het progesteron verhogend kan werken en voor een betere regulering van de cyclus. Maar kan toeval zijn geweest, maar baat het niet dan schaadt het niet dacht ik..
Ik ben pas dag 3 of 4 gaan gebruiken, had ze toen nog niet binnen. Heb endometriose en ook best wat PMS. (Dan te zwijgen over de ADHD, hartritme stoornis en PDS) Maar alles rustig tot nu toe (hopen dat het zo blijft) geen krampen, of hoofdpijn of wat dan ook. Normaal is mijn baarmoederslijmvlies iets aan de dikke kant (vind ik) voor heen, 2 jaar geleden, over de 11 mm, ronde voor deze 10 mm en nu 8 mm, misschien maakt dat wel het verschil voor mij, ook qua bloedingen. Ben alleen erg moe, heb best wat dikke lotion achtige afscheiding en heb al sinds 1 dag na de IUI gevoelige borsten en mijn temp is voor het eerst, voor mijn doen, best hoog. Andere kant, pin ik mezelf er niet op vast, zaad was maar 300.000 kans van 0.1 ofzo maar ja een kans is een kans toch? Ben al dankbaar als ik voorbij de 10dpo kom, alles daarna met hoge temp is hoopvol. We zullen zien, hoop dat ik net zo een gelukstreffer ben als jij een Dubbeltje.
Een kans is zeker een kans! Ben hier op het forum al meer bijzondere verhalen tegen gekomen ik ga duimen voor je
@Dubbeltje82, ik heb het vandaag weer, moest na 4 uur plassen, had lang geslapen dus getempt anders was het te kort tot kwart over 6 half 7 omdat ik dan niet direct in slaap val. Temp was 36.6, dacht hoppa innestelingsdip. Werd kwart voor 7 wakker weer getempt 36.9. Zo hoog heb ik nog nooit gehad. Ik dacht dat je temp dan zeker de hele dag laag bleef?? Nu te bedenken, je kunt hem natuurlijk ook de dag ervoor in de middag of avond hebben gehad of avond en nacht en dat je net de laatste temp dip te pakken hebt.. had gister avond en ik temp nooit s'avonds maar nu ineens deed ik dat wel. 36.4.. hmmmz misschien is dat het. Maar word wakker met rugpijn en datvis meestal niet zo goed bij mij...
@Asil phoe, dit is een lastige... Toch zou ik in dit geval uitgaan van je tweede meting. Reden: 4 uur ligt toch wat verder van jouw "natuurlijke" ontwaaktijd dan de meting om 6.45 uur. Verder zou ik je echt willen adviseren om niet te veel waarde te hechten aan individuele temperaturen. Je ziet immers pas enkele dagen na een dip of stijging wat het voor jou betekend. Laat dat per dag interpreteren los, je wordt er alleen onzekerder van. Bekijk je kaartje aan het eind van de cyclus als geheel. Rugpijn kan zowel pms als een vroeg zwangerschap symptoom zijn. Het kan dus echt alle kanten op.
Rugpijn is al weer over. En ja klopt. Je wilt zo graag dat ideale beeld zien, gele lichaam, innesteling enz. Zal het loslaten. Thanks girl.
@Dubbeltje82, ondanks het voornemen toch wat onzeker, wil jij je ongezouten mening geven over mijn kaartje?
9 dpo en je zit nog boven de gemiddelde basale luteale temperatuur. Het kan nog alle kanten op. Temp nog niet tot menstruatie-niveau gedaald.
Hoop zo dat deze hoog blijft... man wat is dit spannend hahaha. En thanks weer, hoe gaat het met je? Ups en downs? Ga je dienpoli wel inschakelen?
Zie handtekening, gok wel ongesteld te worden.. morgen weer tempen en als hij gelijk of hoger is heb ik nog hoop, lager dan is het klaar..
En negatieve test maar niet getreurd, ben nog niet ongesteld.. Als ik dat vandaag zou worden dan is min LF 12 en dat vind ik netjes. En beduidend minder/ mildere PMS klachten. Weet je, ik kan zelf heel veel voor mij doen maar met een semen aantal van 300.000 en 4% bewegelijk is de kans wel heel klein. Wij hadden gehoopt dat het in die 2 jaar beter was geworden maar is alleen maar slechter. Dus wat ga ik doen. Ik ga de monnikspeper doorslikken, deze maand helemaal niks, niet tempen geen ovutesten gewoon niks. In de tussentijd stap ik over naar een andere zorgverzekering die zonder medische keuring poging 4 & 5 vergoeden, en beginnen wij "opnieuw". 1 Feb evaluatie in ons ZH waarbij ik doorverwijzing vraag naar een ander ZH en dan gaan we aan poging 3 ICSI lang protocol en we zien wel.