Allereerst voorop gesteld: Je bent natuurlijk sowieso blij met je zwangerschap en je kindje. Maar misschien heb je wel al 3 jongens en zou je graag nog een meisje willen. Of heb je een jongen en vind je het juist zo leuk om er voor hem een broertje bij te hebben, of wat dan ook. Op internet kom je allerlei dingen tegen die je kunt doen om het geslacht te beïnvloeden. Bepaalde diëten, gemeenschap op het juiste moment, de Chinese kalender, de babydust methode, de shettles methode (beetje vergelijkbaar allemaal), standjes, enz. Ik heb er zelfs (Amerikaanse) fb groepen van gezien, waar het gewoon openlijk besproken wordt en voor iedereen daar normaal lijkt te zijn om een voorkeur te hebben. Maar waar ze ook gewoon blij zijn als het toch iets anders is geworden. Ik vroeg me af of daar hier ook ervaring mee is? Zijn er hier mensen die bewust hebben geprobeerd voor een jongen of een meisje? Wat deed je dan en is het ook gelukt wat je wilde? Geen oordeel, gewoon benieuwd! (Ik heb het zelf nooit gedaan. Ik heb een jongen en 2 meisjes).
Hier is een tijdje geleden ook een topic over geweest en eigenlijk kwam het er op neer dat er niks is om dat te beïnvloeden Het is deels genetisch bepaald bij de man, je ziet in sommige families meer mannen of meer vrouwen. Het kan dan van vader op vader overgaan dat er meer x of meer y zaad aanwezig is. Bij de een lijkt het wat gedaan te hebben en dan bij de ander die hetzelfde geprobeerd heeft niet. Vind het altijd wel interessant maar nee ben inmiddels overtuigd er is geen manier om het te beïnvloeden.
Tuurlijk, het blijft altijd een kans. Maar vind dat gewoon leuk om te lezen haha. Ik heb dat topic niet gezien van een tijd terug. Maar dat een man meer y heeft omdat hij zelf ook alleen maar broers heeft enzo schijnt ook weer niet altijd te kloppen.
Nee klopt, klopt ook niet altijd want een man heeft natuurlijk ook nooit alleen maar y zaad. Plus denk ook dat dat meer is als het echt op generaties over gaat en niet puur alleen je vader. Maargoed er is niet echt heel veel onderzoek naar en in alle andere dingen geloof ik dus niet meer. ze zeggen 51% kans op een jongen en 49% kans op een meisje gemiddeld en ik denk dat iedereen het daar mee moet doen Niks om dat te beïnvloeden.
Ik denk niet dat er een betrouwbare methode voor is. En ik zie ook niet in waarom iemand dit überhaupt zou proberen
Nee je vraag is of hier mensen zijn die dit geprobeerd hebben. Mijn antwoord is dat ik me niet kan voorstellen dat mensen dit proberen
Welk topic bedoel je? Ik heb wel een topic gezien over welk eten voor een jongen/meisje zou zorgen. Bleek ook onzin te zijn. Maar die bedoel jij volgens mij niet. Toch?
ja zou best kunnen dat het die is, uiteindelijk ging het ook om of je net voor of tijd voor eisprong seks moest hebben etc.. of het was een andere maar kon net zo snel niet vinden
Ik denk dat er best veel zijn.. Zijn best veel mensen die heel erg hopen op een meisje of jongen en dan hoop je dus ook dat er een manier is om dat voor elkaar te krijgen.. Nou zal niet iedereen dat proberen met een voorkeur, maar denk wel dat er vrouwen/mannen zijn die het toch willen proberen en hopen dat het werkt.. Het is niks voor mij en ben ook blij dat dat niet kan..