Hoi meiden! Nu ik in het laatste trimester zit begint mijn kind al behoorlijk groot/lang te worden (moet ook wel met zo'n lange vader...) Wat ik eigenlijk best leuk vind, want de 'schopjes' zijn inmiddels flinke 'schoppen' aan het worden: m.a.w. ze vallen niet te missen Nu merk ik de laatste weken nog iets leuks: ik voel/zie regelmatig een bobbeltje uitsteken bij mijn buik. Dan duwt het, neem ik aan, met een voetje tegen de buikwand. Ik kan het zo vastpakken. Het is geen voetafdruk hoor haha, maar echt zo'n uitstekend bobbeltje. Zijn er meer meiden die dit hebben? Ik hoop elke dag dat ik het voetje weer even kan pakken haha
Ik zou willen dat het kon maar helaas ligt de placenta voor. Ik voel haar wel heel goed hoor en de billen of schouders steken duidelijk uit. Maar het vastpakken nee. Merk ook als ik op mijn zij lig in bed dat je dan soms wel kleinere bobbels voelt maar of dit haar elleboog, knieën, handen of voeten zijn geen idee. Lijkt dan wel een soort van hallo 😃 Maar geniet ervan en succes met vangen
Haha dank je! Als je placenta voor ligt, heb je dan ook meer last van getrappel in je ribben? Ben wel benieuwd!
Ik heb van het weekend een hakje vast gehad. Ook echt schattig. Ook voel ik geregeld een voetje of een knietje voorbij komen. En elke ochtend worden de billetjes tegen mijn hand aangedruk. En hoe meer ik die aai, zelfde als de rug, hoe harder deze tegen mijn hand aan wordt gedrukt. Duurt eventjes en dan is het weer klaar.
Hihi leuk is dat hè.. Had het bij de tweede heel goed. Kon echt de voetjes voelen dan kon ik echt omtrek van de teentjes voelen. Nu weer placenta aan de achterkant, ben benieuwd over een aantal weken. Geniet er maar van
Dat lukt hier helaas niet haha. Maar zijn kontje steekt wel heel vaak uit en zit altijd helemaal bovenin mijn buik. Heerlijk als ik zijn kontje dan langs mijn hand voel schuiven van links naar rechts!!
Hier ook, al heb ik nu ook vaak een uitpuilende elleboog Zie als het de elleboog of een knietje is de bobbel ook helemaal van links op de buik naar rechts schuiven bij bewegen. Kontje ook. Zie die nu ook nog af en toe voorbij schuiven, maar dat voelt echt niet fijn meer...
Bij mijn oudste deed ik dat altijd ze raakte wel in paniek lichtelijk en trok hard terug en kreeg een trap na maar na een tijdje leek ze er een spelletje van te maken dan duwden ze het tot ik het pakte of streelden..Nu is ze bijna 5 en houd van het krijgen van voetmassage's vooral voor het slapen gaan. Toeval of ze heeft het in de buik al ontdekt hihi
Nee ze is echt lief voor me gelukkig! Ze doet eerder haar billen in mijn ribben wat minder prettig is haha maar kan haar makkelijk daar wegduwen gelukkig! Maar ik was er ook bang voor dat ze me inderdaad bont en blauw zou maken maar heb een aardig rustige dame tot nu toe. Wie weet als er straks geen ruimte meer is? Maar ik duim dat het zo blijft!
Gelukkig maar Meca! Wat leuk dat er meer zijn die dit hebben, het is mijn eerste dus het is voor mij allemaal nieuw. Vind het wel een bijzondere ervaring!
Leuk hé, die uitsteekseltjes/bobbeltjes. Echt bijzonder! Ik hoop altijd dat ik echt een contour zie van een voetje of ellenboogje of dergelijke want nu heb ik er het raden naar wat ik aan het strelen ben Wat bij ons ook zo leuk is, als de papa 's avonds thuiskomt en hij legt zijn hand op mijn buik lijkt het wel alsof de kleine hem herkent. Hij drukt of aait altijd extra tegen zijn hand aan
Heerlijk al dat gefriemel in je buik! Als ik s' avonds op de bank zit gaat hij/zij helemaal los hahah. Mn buik golft dan gewoon helemaal. Helaas voel ik het niet altijd even goed omdat mn placenta aan de voorkant ligt, maar gelukkig zijn mn ribben tot nu toe gespaard gebleven Maar geniet ervan, tis zo bijzonder!!
Ja, heel vaak! Een uitstekend voetje aan de zijkant, billen die boven naar links en rechts schuiven, en beneden (zo echt bij mijn liezen) kriebelende handjes (dat steekt dan niet uit, maar vind ik ook zo'n grappig gevoel).
De laatste tijd zeg ik dikwijls: voetje pakken, ja moet ik uw voetje pakken de huid waar het voetje zit is ondertussen al zo gevoelig geworden. Ik zit namelijk met een echt wrikkelgat, ik denk datie een uur of 2 per dag rustig is, en de rest van de dag, duwen hier, en wrijven daar en dan de hik... Oh ik ben zo blij en het voelt zo leuk, maar soms denk ik: rustig kind, sebiet doe je mijn buik kapot, ik voel die al vanaf dat ik 16 weken was, en ik had gedacht dat je dit minder ging voelen, of toch dat die minder ging bewegen omdat het wat krapper is aan het worden in die buik, maar blijkbaar niet ik weet dat ik het later ga missen, maar af en toe is het een beetje hevig het is zelfs nog geweest dat ik dacht van het kind is een attaque'ske aan het krijgen, zo hevig schudden. ik hou mijn hart al vast, voor als mijn beebje ter wereld komt, want als dit een teken is van hoe die zal zijn, amai we zullen rap grijs worden.
Fantastisch he! Ik kan het hoofdje en de billen vaak goed voelen en daarom weet ik nu ook beter wanneer hij begint te draaien. Mijn buik is zooo anders dan bij de eerste, toen had ik geen idee. Deze ligt heel hoog en naar voren, waardoor ik echt goed voel of ie nog overdwars ligt. (voorlopig nog wel dus...) Als het enorm uitsteekt is het vaak rond mijn navel zo grappig!
Wat leuk om jullie ervaringen te lezen. @nieuwemoeder97 dat is weer het andere uiterste haha, succes ermee... Hier is het niet altijd meer raak met uitsteeksels de laatste dagen, hoop dat het wel weer wat erger wordt
Hier lag ook de placenta aan de voorkant, maar op het laatst zag ik toch idd echt wel een bult uitsteken haha..
Hier ook! Mijn zoontje ligt ook nog heel eigenwijs in stuit, dus voetjes steken voornamelijk links onderaan m'n buik heel erg uit. Ik kan ze elke dag wel een aantal keer vastpakken!