We zijn eruit dat we een Mutsy kinderwagen gaan kopen. We twijfelen alleen nog tussen de Evo en de Igo Lite (dat is die met de reiswieg met gekleurde kap). De Igo zou een ergonomischer zitje hebben dan de Evo maar ik weet niet of dat geen verkoopspraat is ook. Iemand ervaringen?
Ik heb de Evo Urban Nomad net binnengekregen. Super makkelijk in elkaar te zetten en kleiner in te klappen dan de Igo. Mocht je een lekkere grote auto hebben is dat geen probleem natuurlijk. Verder vond ik de Igo dan wel net ff wat mooier alleen heb ik een erg kleine auto waardoor het toch de Evo is geworden. Meer ervaringen dan hem in elkaar zetten heb ik er nog niet mee
Ja, de Igo zou ook nog redelijk compact zijn in opgevouwde vorm. Ik heb een BMW 1-reeks 3-deur en mijn vriend een VW Scirocco, ook 3-deur dus. Geen heel kleine wagens maar ook geen typische gezinswagens . In het foldertje dat ik van de winkel meekreeg wordt de Igo toch nog in de koffer van een Fiat 500 gestopt, dus dat valt dan nog wel mee . Het schijnt dat Mutsy wandelwagens over het algemeen wel compact opvouwen, dat was voor ons ook wel een vereiste én ook dat het onderstel niet té zwaar is... De Urban Nomad is die met de bruin lederen handvat hè? Vind ik ook wel erg stijlvol moet ik zeggen!
Ik heb de musty evo bright blau zwarte stang en zwart lederen handvat. Vind het een mooie wagen en klein in te klappen ik heb namelijk maar een seat arosa!
Ik heb zelf de Mutsy Evo voor onze zoon, hij is inmiddels bijna 2jr. Heb heel veel plezier met de Evo gehad tot nu toe. Ook een grote boodschappenmand onderaan, kortom goede wagen voor het geld!
Ik weet het niet zeker, maar ik dacht dat de wandelwagen bij de evo beide kanten op kan staan en bij de igo niet? Wij hebben de evo gekocht iig.
Bij de Igo is het zitje ook omkeerbaar. Daar is tevens ook het beengedeelte verstelbaar en niet enkel de rug zoals bij de Evo. De reiswieg van de Igo is dan weer ietsje kleiner dan die van de Evo. Waarschijnlijk compenseert zicht dat (het feit dat je baby minder lang in de reiswieg past) met het ergnonomisch iets betere zitje. Namiddag gaan we terug en zullen we beslissen. Als we voor de Evo gaan nemen we hem in het zwart met de metalen frame. De Igo zouden we in het donkergrijs nemen met de metalen frame. Ik hou van neutrale kleuren die dan kunnen opgefleurd worden met een dekentje ofzo ....
Wij hebben de igo, alleen dan de comfort. Ik ben erg tevreden. Makkelijk en klein in en uit elkaar te klappen. Erg fijn dat de wandelwageninzet ook naar je toe te zetten is en makkelijk plat te leggen. Ook erg handig is de nieuwe boodschappenmand, kan super veel in! Succes met kiezen
Bij de evo kun je de benen ook omhoog doen. Misschien dat dit je kan helpen: http://m.youtube.com/watch?v=lJWFJVmRv0k http://m.youtube.com/watch?v=TP-KaUiAPzI De verschillen die ik zie is dat de wieg van de igo nog in standen te verstellen is. Ook heeft de evo een kantelbare duwstang wat wij wel fijn vonden en daarom voor dit model zijn gegaan. Ik denk dat de rest wel bijna allemaal hetzelfde is op een speciaal kijkvenster in de wieg na, maar dat gebruik je toch niet. Wat betekent lite dan nog bij de igo? Is die dan extra licht?
Ja die Lite slaat op de reiswieg die iets lichter is. Bij nader inzien zijn wij intussen toch ook meer te vinden voor de Igo Comfort zoals Annabel heeft. Als ik me niet vergis was er in de winkel toch nog een aanzienlijk prijsverschil tussen de Evo en de Igo (zo'n 200) en ik moet eerlijk toegeven of ik niet weet of dat het wel waard is. De Igo is natuurlijk de nieuwere versie, maar dat is daarom niet altijd beter persé hè ... In welke kleur heb jij hem Beepje?
Mijn nicht heeft een igo en ik een evo. Haar kleine man moest al heel vroeg in het zitje omdat hij niet meer in de bak paste (was bij een vriendin ook zo) en ook het zitje vindt ze niet bijzonder ruim Ik ben zelf heel tevreden met mijn evo. Het handvat dat neerklapt vind ik echt een pluspunt. De wagen neemt dan niet zoveel plek in als je m in de kamer hebt staan (onze gang is zo smal dat hij daar niet kan staan). En als je bijv. naar een restaurant ofzo gaat kan de wagen direct aan de tafel staan zonder dat er nog een stang tussen zit, heb zo dus altijd een passende kinderstoel Veel succes met het maken van je keuze!
Wij hebben deze uitvoering https://www.google.nl/#q=mutsy+evo+grey&facrc=_&imgrc=51iy_j_hhljtHM%253A%3Bundefined%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.kiddies24.de%252Fshop%252Fimages%252Fproduct_images%252Fbig_images%252F1015757_0.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.kiddies24.de%252Fshop%252Fen%252FMutsy-EVO-Multifunctionstroller-incl-Carrycot-Standard-GREY-2013%253A%253A31786.html%3B1000%3B1000 En wat is er aan de comfort dan nog anders?
De Comfort ziet er qua wieg hetzelfde uit als de Evo, alleen is ook deze wieg nog steeds een paar cm kleiner dan de Evo. Heb het even precies opgezocht op de website van Mutsy. De wieg van de Evo is 87cm op 45cm op 60cm en de Igo Comfort is 82cm op 42cm op 60cm. Dus scheelt toch wel een aantal cm en ik moet zeggen dat dat voor mij wel een minpunt is aan de Igo. Dyson, jouw argumenten zijn wel behulpzaam moet ik zeggen. Jij kan echt de vergelijking in de praktijk maken . Afgaande op jullie ervaringen en adviezen denk ik dat we voor de Evo gaan gaan. De uitvoering die jij hebt vind ik persoonlijk ook wel mooi en stijlvol ogen maar mijn vriend vindt de stang in lederuitvoering niet zo geweldig (en ja, hij moet er toch ook mee rondlopen hè ).
Klopt de stang is van leer, maar das wel fijn want dat slijt niet. Het schuim van de stangen van de andere wagen slijt mss sneller. Of hebben ze allemaal leer? Ik weet t niet meer. Ik zie zelf weinig verschil in de mutsy wagens eerlijk gezegd. De basis is allemaal hetzelfde. Op de filmpjes hebben ze nog een extra verstelbare wieg zeg maar, maar die zul je vast er nog bij moeten kopen en vind ik onnodig. Wij hebben voor de evo gekozen vanwege de verstelbare duwstang, ik ben niet de grootste, dus dit is voor mij ideaal.
Wij hebben de Igo lite. We zijn er erg tevreden mee. Onze dochter heeft tot 5 maanden in de reiswieg gelegen en daarna met gemak in de wandelwageninzet. Met 5 maande was dat ook wel fijn, want ze wilde om zich heen kijken en trok zich op in de reiswieg. Hij kan van je af en naar je toe en mooi plat. Ik zou hem zeker aanraden.
Wij hebben de evo navy blue met zwart onderstel en zijn er erg tevreden mee.De urban vond ikzelf erg mooi maar me man niet zo.
Hier een evo en tevreden! Mannetje past alleen bijna niet meer in de wieg en dat vind helaas al wel wat snel..
Ja Annelie daar vrees ik ook wel voor dat ons ventje niet lang in de wieg zal passen. Vind het daarom extra belangrijk dat ook de wandelinzet nog erg comfortabel ligt zodat ik hem daar toch ook nog knusjes in kan leggen . Maar ja, je bepaalt natuurlijk niet hoe snel je kindje groeit hè ...
De beslissing is gevallen. We hebben de Mutsy Evo gekocht in het zwart met zilveren frame . Was een totaalpakket inclusief voetenzak, verzorgingstas en autostoeltje met adapter. Ben er nu al blij mee . Nog 8 weekjes wachten wel tot we hem in huis hebben ... Bedankt om jullie ervaringen hier te delen! Heb ik echt wel wat aan gehad!!