ervaringen mutsy slider

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mama 2011, 5 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama 2011

mama 2011 Niet meer actief

hallo dames,

wie heeft er ervaring met de mutsy slider? goede of slechte ervaringen ik hoor ze graag!

2. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij hebben getwijfeld tussen de slider en de 4rider. uiteindelijk de 4rider genomen want:

- opvouwen van slider kan wel met zit er ook op, maar dat gaat niet handig, je moet de beugel eerst omhoogklappen, dan door je knieen, dan aan beide kanten van de wagen een lipje omhoog of iets indrukken (weet ik niet meer precies), dan vouwt het systeem naar beneden, maar krijg je dus die beugel wel op je hoofd. Bij de 4rider druk je met rechts iets in in de duwstang, en met links haal je wat lager iets omhoog. je krijgt dan niets op je kop gevouwen.
    - de slider heeft geen kijkvenster in de zonnekap van de zit.
    - de slider heeft een (veel) kleiner mandje onder de wagen.

maarreee. je tweede wagen-topic... terwijl je nog niet eens zwanger bent?

3. mama 2011

mama 2011 Niet meer actief

ben gewoon een beetje nieuwschierig:p dat mag toch:D

4. Piekie81

Piekie81 Actief lid

18 nov 2009
    364
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij zijn gister op kinderwagenoriëntatietocht geweest. De slider vind ik veruit de mooiste wagen, maar waarschijnlijk gaat het toch de 4 rider worden (of misschien wel de transporter, maar die hadden ze niet staan in de winkel, of we hebben er overheen gekeken).

Onze contra's voor de Slider tov de 4 Rider:

- De duwstang van de Slider zit 'vast' aan de bak of een het zitje. Hierdoor is de bak niet bruikbaar als wiegje in de eerste dagen (wat wij wel graag willen).
    - Het zitje van de Slider kan niet plat, als het kindje ligt, blijft het in de zit-houding (dus kontje in een kuiltje)
    - De wielen van de Slider zijn van kunststof, wat iets minder comfortabel rijdt op oneffen terrein
    - Het handvat van de Slider is van schuimmateriaal, wat voor mijn man niet handig is ivm de zuurtegraad van zijn handen (zachte pastics worden heel plakkerig als hij er aan heeft gezeten)

Onze pro's voor de Slider tov de 4 Rider:

- De stof van de Slider is mat, wat ik veeeeel mooier vind dan de glimstoffen van de 4 Rider.
    - De Slider heeft een mooi strak ontwerp.
    - De Slider kan klein worden opgeklapt, omdat de duwstang aan de bak of aan het zitje vastzit.

5. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    dat van die stang en gebruik als wiegje snap ik niet. je kunt de bak er toch ook gewoon afhalen, zonder stang? dat doe je nl. ook als je de bak verwisseld voor zitje of maxi cosi.

4rider heeft ook matte stoffen, bijv de team navy cord (die heb ik!). moet wel je smaak zijn. Ik vond vooral de kleuren van de slider frisser dan die van de 4rider, want die heeft ongeveer 25 kleuren grijs, bruin of creme in het assortiment, wat ik geen leuke kinder/babykleuren vind.

6. Piekie81

Piekie81 Actief lid

18 nov 2009
    364
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ha DJ Momo,

Als je de maxicosi er op zet, moet je de duwstang inclusief twee stukjes 'frame' van de reiswieg loshalen. Dan is de reiswieg niet meer stevig. Als je googled op afbeeldingen met de maxicosi, zie je twee aluminium buisjes net onder de maxicosi zitten. Dat zijn dus de twee stukjes die anders in het frame van de reiswieg of van de wandelinzet zitten. Door deze contructie is de reiswieg niet meer los te gebruiken.

Wat betreft de glimstofjes heb je helemaal gelijk over de navy cord, maar dat is dan ook de enige niet glimmende die ik tot nu toe gezien heb!

7. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Ik heb de Slider nu ruim 1 jaar in gebruik en ben er erg tevreden over. Eerst even een paar opmerken over bovenstaande reacties:

-De wielen zijn niet van hard kunststof, maar er zit een soort schuim in ofzo, net als bij de Bugaboo. Het rijdt als luchtbanden, maar ze kunnen niet lek.
    -Het in- en uitklappen is zo gepiept, niet moeilijk door je knieen en je stoot ook niet je hoofd. Natuurlijk moet je de handigheid er even inkrijgen, maar dat is met iedere wagen......

Verder las ik iemand die twijfelde tussen 4rider, slider of transporter. Ik raad de transporter toch wel een beetje af, je kunt de kleine daar niet naar je toe laten zitten in de wandelwagen.

Maar oke, hier mijn voordelen:
    - Mooi ontwerp
    - Wandelwageninzet 2 kanten op de te plaatsen
    - Rijdt erg soepel
    - Is erg klein in te vouwen (met de reiswieg iets minder, maar dat geldt voor iedere wagen)

Nadeel:
    - Kleine tas hangt onder de wagen, dus veel boodschappen kunnen er niet mee.

8. Black Angel

Black Angel Actief lid

23 jul 2008
    221
    0
    0
    wij zitten ook naar de slider en de 4rider te kijken.. mijn man heeft de voorkeur voor de 4rider... die is wat lomper en dat vind ie mooier en vind ie steviger aanvoelen... maar dat is iets persoonlijks...

de transporter wil ik ook niet omdat het zitje inderdaad maar 1 kant op kan...

9. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    wij zaten ook te twijfelen tussen de 4-rider en de slider.
    maar manlief is 2 m, dus wilden we wel een wagen waar hij goed achter kan lopen.
    de sliderduwstang kan maar op 3 standen, de 4-rider kan nog een standje hoger!

vind die paars-zwarte slider nog steeds wel het mooiste, maar ja, dan maar de geheel paarse 4-rider hihi.

10. Piekie81

Piekie81 Actief lid

18 nov 2009
    364
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij gaan deze week toch maar de Slider kopen... Na lang twijfelen, voors en tegens afwegen, nog een keer uitproberen en goed kijken hoe de slider nou echt in elkaar zit, heeft de aanbieding van Babypark (zie folder op hun website) het laatste zetje gegeven.

Nou nog verzinnen welke kleur we willen en welke assesoires we willen hebben... Gelukkig zijn er maar 9 kleuren om uit te kiezen, da's toch weer 7 minder dan bij de rider :p

Dus over goed 4 maanden kan ik je meer vertellen over hoe hij bevalt ;)

11. Piekie81

Piekie81 Actief lid

18 nov 2009
    364
    0
    0
    Zuid-Holland
    Het is bij ons toch niet de Slider geworden. Hij leek zo veel handiger, maar doordat de duwstang aan de wagenbak blijft zitten, past hij niet in de auto...
    Daarnaast moeten ook de grote wielen er vanaf om hem in ons autotje te proppen. Dus helaas, pindakaas.

We hebben toch de 4-rider gekocht, net iets makkelijker in de auto te krijgen!

Deel Deze Pagina