Misschien een rare vraag maar wat hebben jullie allemaal in je luiertas? Kom nu nog niet verder dan luiers en billendoekjes (duh...) hydrofielen en monddoekjes. Wil borstvoeding geven dus flesjes niet nodig. Kleding pak ik ook pas op dag in. Verder eigenlijk geen idee...
Misschien een klein speeltje dat handig is om altijd bij te hebben om je kleine bezig te houden? Ik ben overigens ook erg benieuwd wat jullie allemaal in de luiertas hebben zitten
Ehm....hetzelfde hier.. en een extra reserve speentje. Meer niet, helemaal niet in het begin, dan hebben ze nog niks met speeltjes Alleen nam ik wel altijd een isoleerfles en voeding mee, maar ik gaf ook geen borstvoeding.
-luiers -billendoekjes -zinkzalf -zetpillen -thermometer -setje kleding -hydrofiel luier -reserve speentje -eventueel kunstvoeding, fles, isoleerfles voor kokend water, flesje koud water, lepel om te roeren -spuugdoekjes -dun dekentje
zoogkompressen (na t voeden moet ik ze echt wisselen) billen doekjes luiers reserve romper, truitje, sokjes en broekje, of pakje (want met een spuitluier zit t soms tot in de nek) een kleine tube billencreme een paracetamol en thermometer slabber hydrofiel (vind ik handiger dan een verschoonmatje, kan ik ook voor meerdere dingen gebruiken, verschoon meestal in de wagenbak) lijkt heel veel maar tas is nog niet eens half vol met al dat minispul.
Zonnebrand, Anti insecten spray en prikweg tegen insectenbeten, extra paar sokjes, Hoedje/mutsje, Vestje, Paracetamol zetpillen En dat was het wel buiten de 'basis' dingen
Wat er in mijn luiertas zat/zal zitten is afhankelijk van de dag. Maar standaard zitten er luiers+doekjes, hydrofiel, vaseline (die van mij kunnen niet tegen sudo), luierzakjes, zoogcompressen, spuugdoekjes en evt speentje in. Ook zal er altijd een reservesetje kleding incl sokjes en romper in zitten. En wat er bij mij ook wel in zal zitten, maar bij jou niet van toepassing is, zijn extra onderbroeken voor kleuter en peuter
Nee idd nijo dat laatste heb ik nog niet nodig! Hoe gaat het trouwens met jou? Bedankt dames. kan idd romper wel er vast indoen maar kleding ligt toch aan het weer dus dat wordt dan bekijken. Speeltje is idd ook makkelijk als ze wat ouder is lijkt me.
Haha mijn luiertas is echt een rotzooi - luiers (stuk of 3 standaard, als we lang weg zijn meer) - billendoekjes - luierzakjes - crème voor billen - zonnebrand - reserve speen - speeltje - 2 lepel - fruitpotjes - hydrofiel - reserve setje kleding - zetpillen, pleister en neusspray - portomonnee - reserve geld (20 euro) in zijvlak in geval van nood - fles met kokend water, poeder, slabbetje - flesje water (En lege snoeppapiertjes, bonnetjes, koekkruimels en een hoop andere zooi hahaha)
Avent poedertorentje, 2 flesjes, slabbetjes, lepeltje, Zwitsal zakdoekjes, 3 luiers, billendoekjes, tube Bepanthen, Zwitsal crème (op 't wangetje), hoedje tegen de zon, kleine tube nivea zonnecrème en een hydrofiele doek. Bij een lange trip gaat de Avent thermo bottle mee om de fles in op te warmen.
Hier gaat alles zijn gangetje, druk bezig met peuter en kleuter die vakantie hebben. Maandagavond nog wel ctg gehad ivm minder leven, maar muppet doet het goed en we wachten het gewoon af. Wel gaaf dat je bv wil gaan geven! Respect met alles wat er al aan je lichaam is gesold de afgelopen 2 jaar. Zonnebrand is trouwens ook iets wat ik in de zomermaanden in de luiertas heb zitten.
En het is nog niet klaar nijo.... weet dat ik zowiezo nog een gastroscopie krijg en alsnog een operatie om gaatjes in de buikwand dicht te maken. Maar ben zo blij met wat ik behaald heb want zou anders waarschijnlijk niet zwanger zijn geworden! Idd zonnebrand creme moet ik nog maar een tube bij halen. en een hoedje voor de zon maar vind dat nu nog lastig om te kopen want ben nog geen kleine hoedjes tegen gekomen. Dus maar eens zoeken!
Luiers Luierzakjes Bepanthen crème Extra kleding Speentje Hydrofiel luier Billendoekjes Zetpilletjes Slab Monddoekje Babyolie of bodylotion achtig spul Afhankelijk van het weer zonnecrème of juist een jasje Speeltje (Thermosfles met warm water en voedings torentje met voeding als de borstvoeding niet lukt)
In het begin: 5 luiers (en wat extra als we lang weggingen) pakje billendoekjes verschoonmatje + hydrofiel luierzakjes (action) desinfectiespul voor mn handen, voor als ik in het wild moet verschonen (idem voor de zakjes) 4 spuugdoekjes (twee tegelijk in gebruik bij het voeden. Eentje bij de andere borst, de ander onder zn kinnetje. Zonnebrand + zonnehoedje Weleda billencreme De billencreme alleen als de billetjes wat rood beginnen te worden of hij aan de diarree is ofzo. De zonnebrand en zonnehoedje alleen als het daar weer voor is. De tas is doorgaans behoorlijk leeg Vaak prop ik even een paar doekjes, een luier en een klein pakje billendoekjes in mn handtas. Klaar is klara!
In het begin: - Luiers - Schoonmaakdoekjes - Luierzakjes - Sudocréme - Romper - Spuugdoekjes - Verschoonmatje + hydrofiel - Slabbertje - Flesje water - Maandverband/inlegkruisjes Na bv periode(na 3 maand) ook thermofles heet water & melkpoeder. Na 6mnd ook fruithapje + lepeltje + snoetenpoetsers Nu: - Luiers - Schoonmaakdoekjes - Luierzakjes - Sudocréme - Spuugdoekje - Ondergoed - Snoetepoetsers - Pleisters/EHBO-reis setje - Mama-etui (neusspray, paracetamol(ook voor de kleine), vaseline, labello) - Nagelsetje (nagelschaartje, nagelknippertje en vijltje) - Pakje drinken - Koekje - Pen - Papier - Speeltje - Maandverband/inlegkruisjes En met het warme weer nu trouwens ook zonnebrandcréme
Toen ZL baby was: - billendoekjes - luiers - hydrofiele doek - fles en poedertoren melk - speentje - extra pakje Voor mijn zoontje nu (16 maanden): - speelgoed, boekjes - bordje + vork + mes - slab - eten (potje of zelfgemaakt) - petje - zonnebrandcrème - 3 luiers - billendoekjes