Ervaringen Mutsy Transporter....

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door sandra2, 17 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sandra2

sandra2 Bekend lid

10 nov 2010
    528
    0
    0
    Overijssel
    Hallo Dames,

Gisteren zijn wij bij babydump geweest, en daar was de mutsy transporter in de aanbieding voor 379.
    Leuke actie lijkt mij, maar hoe bevalt deze kinderwagen jullie?
    Alvast bedankt voor je reactie!:D

2. Isodora

Isodora Actief lid

4 jan 2010
    173
    0
    0
    Ik heb die ook gekocht. Mede omdat iemand me vertelde dat ze er zelfs mee door bos en duin kon gaan. Tot nu toe lijkt met me een hele handige wagen. Geen luchtbanden dus dat is ook fijn en makkelijk schoon te maken.

3. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Twee vriendinnen van me hebben 'm en die zijn dik tevreden, wij gaan binnenkort ook naar babydump...oa voor deze aanbieding :D

4. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.048
    2.186
    113
    Brabant
    wij hebben hem, maar dan het oude model.
    Wat we echt miste was een voetensteun wat omhoog kon (kan deze wel). Verder had hij een behoorlijke knik in de wandelwagen inzet (rug) en dat schijnt nu ook verbeterd te zijn.
    Wij vonden sowieso de wandelwagen inzet te ruim, ze verzoop erin. (ook door het missen van een voetensteun). Van Jewe hier een tip gekregen om de verkleiner van quinny erin te zetten en dat scheelt een hoop.

Ik zelf zou hem niet nog een keer kopen, maar met deze verbeterpunten is het best een leuke wagen geworden denk ik.

Hij rijdt iig HEERLIJK!!! is licht en makkelijk op te vouwen en vouwt ook klein op!

5. soley

soley Actief lid

11 jul 2010
    332
    0
    0
    Noord Brabant
    Heel tevreden mee! Klein en snel in te klappen, rijdt erg goed, soepel. En inderdaad ook hier door bos en duin en 15 centimeter sneeuw was ook geen probleem. Enige minpuntje is dat je de wandelwageninzet niet naar je toe kunt zetten. Maar dat is vooral voor mij ipv voor dochter, zolang die rond kan koekeloeren is het al goed :)

6. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Hier ook een tevreden gebruikster.
    Wij hebben het model 2009 maar is volgens mij dezelfde want hier wel een voetensteun.
    Wij hebben hem ook genomen omdat wij een wagen zochten waar we ook mee door het bos en op het strand konden lopen.
    En hij blijft lekker stabiel,ook als ik met onze hond ernaast loop.
    Verder vind ik de ruime boodschappenmand ideaal want kan daar makkelijk mijn big shopper in kwijt met boodschappen.
    En 4 ipv 3 wielen vind ik ook wel een pluspunt.
    Ook is hij heel compact en vlug in elkaar te klappen en het verwisselen van maxi cosi naar wagenbak gaat ook heel makkelijk.

Wat de adapters betreft,
    Let erop bij Babydump dat ze je niet nog een set a 30 euro aan willen smeren want die zitten standaard bij elke wagen.
    Bij mijn schoonzusje hadden ze gezegd dat ze die er los bij moesten kopen maar toen de wagen thuis werd geleverd bleken de adapters er al bij te zitten.

7. juf85

juf85 Niet meer actief

zitten die adapters standaard bij alle mutsy's? Ook de 4 rider? Wij hebben ze er namelijk niet bijgekocht/besteld. Volgende maand kunnen we hem waarschijnlijk halen.

8. misa

misa Niet meer actief

Ik denk dat je even goed moeten kijken naar wat je belangrijk vind aan een wagen. Wat moet ie juist wel en niet hebben.
    Wij hadden een aantal eisen:
    -zitje moet bijna helemaal plat kunnen (zodat het kindje in 1 rechte lijn ligt.)
    -grote wielen voor en achter
    -zwenkwielen voor
    -hoge duwstang
    -zitje moet beide kanten op kunnen
    -grote wandelwagen bak

We kwamen op de mura uit. :)
    (stiekem had die ook al de voorkeur hoor!)

Maar de transporter ziet er ook erg mooi uit. Ik vraag me alleen af hoe stevig het punt is waar je de duwstang verteld (geen enkel idee hoor). En hoe zet je het zitje in de ligstand, vraag ik me bij deze af. Maar goed, dat kun je in de winkel allemaal testen. :)

9. misa

misa Niet meer actief

Volgens mij is dat niet waar. Alleen bij de wagens die van MC zijn zitten er adapters bij, toch?

10. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    wij hebben de transporter vorig jaar gekocht bij de baby-dump!
    hier kregen we de adapters voor de maxi-cosi erbij maar ik zou het gewoon navragen!

ben het met bijna alle puntjes hierboven een behalve met het door het bos/duin te gaan... wij hebben vorige week een stuk over kinderkopjes (half afgeronde steentjes) moeten lopen en ik vond de kleine man erg liggen te schudden... ik zou dit dus niet doen als je een klein babytje erin hebt liggen/met de kinderwagenbak loopt (hoe het is met de buggy weet ik niet!)

11. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hier ook een tevreden gebruikster! De Mutsy Transporter bevalt ons en onze zoon uitstekend.

Hij rijdt heerlijk en is makkelijk in te klappen en is niet zo zwaar.

Wij hadden deze vorig jaar gekocht. Toen had Babydump een aanbieding dat je een gratis Maxicosi (+ adapters) erbij kreeg.

Wat Mutsevluts zegt, klopt wel trouwens. Toen het nog mooi weer was (inmiddels al zo'n ruime week geleden...) ben ik gaan wandelen in een natuurgebied vlak bij ons huis. Op een gegeven moment nam ik een schelpenpad. Had ik beter niet kunnen doen. Vond onze kleine man niet zo geslaagd, dat flinke gehobbel. Ben toen maar weer gauw omgekeerd.
    Ik moest ook nog over een houten brug. Dat hobbelde ook zo vreselijk erg, het arme kind lag behoorlijk te schudden.

Voor de rest: prima kinderwagen. Wij zijn er erg blij mee!

12. sandra2

sandra2 Bekend lid

10 nov 2010
    528
    0
    0
    Overijssel
    Oke thanks voor jullie reacties, denk dat we hem donderdag maar gaan bestellen!
    En de verkoper vertelde ons zaterdag dat de adapters er idd bij zaten....

13. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hier nog een tevreden transporter gebruiker! Ik vind de wagen echt super rijden en december 2010 met die mega sneeuw ook geen problemen gehad met rijden. Bos en duinen heb ik nog niete cht geprobeerd, maar dat zal ook wel lukken.

Het enige nadeel vind ik (tycho vind het midner erg) is dat je de wandelwageninzet niet naar je toe kunt zetten. Daar had ik wel een beetje moeite mee toen we overgingen van de bak naar de wandelwageninzet hahaha. Maar ja dat is niet anders, Inmiddels is hij al zo groot dat hij af en toe heel lief omdraait om naar me te lachen en om te zien of ik nog wel achter de wagen loop ;)

Ik vind verder de boodschappenmand die eronder zit erg handig. ik heb niet elke dag de beschikking over de auto en toch kan ik dan boodschappen halen.

Dat hobbelen in de bak is waar, maar ik heb mezelf maar een beetje aangepast door wat langzamer te wandelen. Met de wandelwageninzet is dat al veeeeeel minder.

Kortom: een hele fijne wagen!

xxx

14. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.048
    2.186
    113
    Brabant
    dat gehobbel heb je met elke kinderwagenbak... (denk ik:))
    met de wandelwageninzet knor ik werkelijk overal overheen..
    met de sneeuw van 2009 liep ik dwars overal doorheen, alleen moest ik de wagen trekken ipv duwen..
    onze wagen is trouwens wel echt "gebruikt" na t tweede kindje, maar ik gebruik hem dan ook echt heel vaak.

15. Viooltje

Viooltje Actief lid

17 mei 2011
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben deze ook gezien bij de Babydump en lijkt ook ons ideaal.
    Ik was zonder te kijken en ervaren helemaal gek van de MC Mura, maar nu we ze gezien en uitgeprobeerd hebben wordt het denk ik toch deze.

Kan iemand me vertellen of de kinderwagenbak een beetje lang meegaat? Kan je kindje er lang in?

16. babyproject

babyproject Niet meer actief

Hier niet zo lang, maar ik ben gezegend met een flinke baby :D Ik ken geen andere wagens, dus weet niet hoe de bak is in verhouding... Als je gaat vergelijken: let vooral op de breedte. Lengte is meestal wel oke, maar de bak moet niet te smal zijn.

17. Viooltje

Viooltje Actief lid

17 mei 2011
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens de verkoper zijn de bakken allemaal zo'n beetje gelijke groot, ook ivm standaard maten matrasjes die erin kunnen.... Toch lees ik veel verschillen over de grootte van de bak van verschillende wagens... vandaar dat ik naar mijn idee nu nog niet veel wijzer ben in dat opzicht ;)

Ik ben helemaal weg van de wagen, maar hoop dat de bak groot genoeg is voor een paar maanden plezier.
    Misschien nog meer mensen die kunnen vertellen tot wanneer hun kindje erin paste?

18. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Een tip om maten van de kinderwagenbak te vergelijken; haal het matrasje eens uit de wagen van je keuze en leg hem in een wagen waarvan je denkt dat hij ruimer is. MC Mura en Joolz Day zijn bijvoorbeeld beiden ruim en even groot trouwens. Onze dochter is flink groot, ze is geboren met 56 cm en kon met 7 maanden nog in de bak liggen. Toen was ze toch al ruim 70cm. Een kennisje van me heeft een musty, ik weet alleen niet welke, en haar kleine kindje ging met een maand of 5,5 al over naar de wandelwagen ivm het smalle formaat.

19. Viooltje

Viooltje Actief lid

17 mei 2011
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is idd een goede tip! Zal het de volgende keer op die manier vergelijken :)

20. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Wij hebben de mutsy transporter eind 2010 gekocht, en inmiddels 7 maanden in gebruik. Het is zeker voor de prijs een prima wagen, toch denk ik dat als ik nu opnieuw kon kiezen deze niet had gekocht.

De wagenbak is krap, onze dochter kon er net tot 5 maanden in, en zij is qua lengte en gewicht heel gemiddeld.

Daarnaast rijd de wagen met de wagenbak erop best zwaar, kleine hoogteverschillen van tegels op straat liep hij al op vast, waardoor ik constant de wielen moest optillen om vooruit te komen.

Dit probleem had ik trouwens niet meer bij de buggyinzet, die rijd een stuk lichter en gaat ook makkelijker over een stoepje of verschoven tegeltje heen. Maar in het bos, strand of duinen rijden was daarvoor niet te doen. Op elke kiezel kon ie vastlopen.

De wagen is daarnaast niet heel schokbestendig, een straat met kinderkopjes leek inderdaad een aardbeving voor onze dochter. Door zand (strand of duinen) rijden is niet te doen, d´r achterwaards doorheen trekken dan weer wel, maar dat is niet aan te raden tijdens een strandwandeling.

Het probleem met de rugleuning hebben wij hier ook. In de rechtste stand ligt onze dochter nog vrij veel naar achter, en helemaal plat kan hij ook niet, en het riempje dat het verstellen van de rugleuning regelt trekt alleen het bovenste gedeelte van de rugleuning aan, waardoor de stoel gekromd raakt (de rugleuning bestaat uit 2 delen met een knik ertussen) wat me niet echt een goede zithouding lijkt.

Persoonlijk vind ik dat je kindje ook ver van je af is. Niet alleen dat je kindje van je af zit in de buggy, maar de ruimte tussen jou en je kindje is ook wat groter dan bij andere wagens. Dat is een kwestie van wennen.

Ondanks deze punten zijn we voor nu tevreden, het is een degelijke wagen voor die prijs. Ik denk alleen dat ik als ik nu zou moeten kiezen, ik toch wat meer geld had betaald voor een wagen die bovenstaande probleempjes niet had.

Deel Deze Pagina