Ervaringen na 1ste behandeling bij Osteopaat

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Frieda, 3 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

He, nou, beter zo! Is toch elke keer weer zoeken, want kiss en kma hebben toch erg veel overeenkomsten he?
    Ben benieuwd hoe het nu verder gaat...

2. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Ik ben heel tevreden over de osteopaat! Het spugen is zo goed als over! het slapen gaat nog niet gelijk heel erg goed, maar het spugen is dus wel (bijna) over.
    Ik vind het echt een aanrader om naar de osteopaat te gaan!

3. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Naar aanleiding van o.a. dit topic ben ik vandaag met ons zoontje naar de osteopaat gegaan. Mijn zoontje heeft heel veel meegemaakt (extreme prematuriteit) en huilde heel veel. Heeft ook een voorkeurshouding en last van zijn darmen. Elke dag is het huilen van 16:00 - 21:30 uur.
    We zijn dus vandaag geweest en hij vond het al ontspannen! Hij ging steeds lachen van ontspanning en dat hebben we dus al heel lang niet meer gezien!
    Uiteindelijk heb ik hem slapend mee naar huis genomen en thuis aangekomen sliep hij nog steeds. Om 17:00 uur hoorde we hem even wakker worden en hebben we hem een flesje gegeven. Na het flesje was het weer de hele tijd lachen en ontspannen. Nu ligt hij weer de hele tijd te slapen en we hebben nog geen huiltje gehoord!
    Dit lijkt me echt niet toevallig, want we hebben al zeker 2 weken lang elke dag zoveel gehuil gehoord en nu helemaal niet.

Het was een beetje raar wat die man allemaal deed. We hadden zelfs het idee dat hij niet echt iets deed, we zagen het alleen aan ons zoontje dat hij wel degelijk iets met hem deed.

Anyway, bedankt voor dit topic (en andere osteopaattopics)!
    Over 2 weken gaan we nog een keertje ;)

4. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Als jullie kindje bij de osteopaat behandeld word huilen ze dan soms ook?

Ik ben nu 3x geweest, Tygo heeft zijn nekje vastzitten en misschien een werveltje scheef maar de afgelopen keer heeft hij zo gehuild het deed hem volgens mij echt pijn zo zielig.

5. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Hallo Allemaal,

Ik haal dit topic nog maar eens even weer naar boven, omdat er nog wel een aantal mensen op hadden gereageerd, die naar aanleiding van dit topic met hun kindje naar de osteopaat zijn gegaan of ook op dat moment al bij de osteopaat in behandeling waren. Ik ben dus even benieuwd hoe het met de kindjes van degenen, die ook reageerden nu gaat.

Zoals ik hier al eerder vertelde, vermoedden we bij Noëlle te zijner tijd ook dat ze misschien een koemelkallergie zou hebben en dat blijkt dus ook het geval te zijn. Ze krijgt nu al bijna 4 weken Friso Intensief HA (hypo-allergene voeding) en daardoor zit ze veel beter in haar vel. Het vele huilen en jengelen is over, ze is veel tevredener en kan nu dus ook wat langer tevreden wakker zijn en vermaakt zichzelf ook veel beter in de box.

Verder heeft ze uiteindelijk 3 behandeling bij de osteopaat gehad en het lijkt dat dat ook goed heeft geholpen voor de spanning in haar lijfje vanwege het vastzittende nekje. Echter ze bleef nog wel steeds heel slecht slapen overdag en 's avonds, dus in eerste instantie dacht ik dan ook dat ze misschien toch nog een extra behandeling bij de osteopaat nodig zou hebben. We dachten echter ook nog, dat het misschien met de 19-weken sprong te maken had, maar het lijkt er nu toch meer op dat ze het patroon van de laatste maanden gewoon in stand aan het houden is.

Doordat ze namelijk niet lekker in haar vel zat de afgelopen maanden, bleef ze steeds huilen, na het naar bed gaan, en dan haalden we haar er uiteindelijk maar weer uit en moesten we met haar rondlopen om haar in slaap te krijgen. Ze is er daardoor natuurlijk ook aan gewend geraakt dat ze wel weer uit bed gehaald wordt als ze huilt en daarmee houdt ze eigenlijk zelf het slechte slapen in stand. We merkten namelijk de afgelopen week dat ze meteen weer rustig werd als we kwamen en we haar oppakten, dus het was nu wel duidelijk dat er niets bijzonders met haar aan de hand was en dat ze gewoon bij ons wilde zijn, omdat ze daar aan gewend is geraakt.

We zorgen er nu dus voor dat we haar in elk geval in bed houden en troosten haar alleen in haar bed. We hanteren daarbij de 5-minuten methode (dit heeft bij onze oudste Anouk, van nu 8 jaar, destijds ook goed geholpen toen die, met 9 maanden, last van verlatingsangst kreeg en iedere avond bij het naar bed gaan huilde) en laten haar dus huilen en gaan dan iedere 5 minuten naar haar toe om haar te troosten en de speen weer te geven. Zo leert ze, dat we er wel voor haar zijn, maar wordt ook duidelijk, dat we haar niet uit bed halen en dat ze moet gaan slapen.

Dit hebben we nu de afgelopen 3 dagen, vanaf Eerste Paasdag, overdag en 's avonds zo gedaan en ze heeft elke keer een langere tijd achter elkaar doorgeslapen in plaats van de hazenslaapjes van maximaal een uur. Ze heeft nu zelfs, vanaf de avond, de hele nacht doorgeslapen tot 6/7 uur 's morgens. Dus het lijkt erop dat we van de laatste fles om 23:00 uur ook meteen af zijn.

Met de slaapjes overdag hoef ik soms niet eens meer naar haar toe en anders gaat ze na 10 minuten huilen wel slapen, maar de avonden (wat altijd al het grootste probleem was) gaan nog wel wisselend, de eerste avond duurde het anderhalf uur, de tweede avond ging ze al vrij snel slapen en gisteravond hield ze het weer vol tot 22:15 uur tot ze zich overgaf.
    Maar we houden vol, want ze slaapt nu ten minste wel vanaf de avond de hele nacht door en we hopen toch, dat we het nu eindelijk voor elkaar krijgen, dat we onze avonden weer voor onszelf hebben. Na 5 maanden lijkt hier eindelijk de rust weer terug te keren………

;) Frieda

6. raspberry

Lekker!
    Hier gaat het ook echt lekker nu. Thirza heeft de afgelopen dagen echt mega-veel geslapen, daar was een virusje ook wel debet aan. Vanaf een uur of 4 trouwens drama, (zie m'n topic: Ik snap er niets meer van), maar de rest van de dag dus alles rustig en zonder huilen slapen. De afgelopen dagen steeds een keertje 3 uur en een keertje 2 uur slapen overdag.
    En 't is misschien ook een sprongetje erbij, want de dame begint ineens langer tussen de voedingen te laten, (vanochtend om 7 uur en toen ze om 10 uur wakker werd, dacht ik: ze zal wel honger hebben... (de afgelopen dagen pakte ze namelijk na anderhalf tot 2 uur weer, na de eerste ochtendvoeding), maar nee dus....
    We zijn benieuwd, want ook wel lekker als we het aantal voedingen wat omlaag krijgen hier, ;)

7. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Even weer een update:

Sinds we met Noëlle met de 5-minuten methode zijn begonnen en er dus voor zijn gaan zorgen dat we haar in bed hielden als ze ging huilen na het naar bed brengen, hebben we nauwelijks meer problemen met het inslapen. We kunnen haar nu zonder problemen naar bed brengen en dan horen we haar eigenlijk haast nooit weer en gaat ze meteen slapen. Vooral overdag gaat dit heel goed. 's Avonds (dat is altijd de tijd geweest dat ze het meeste huilde) wil ze nog wel eens een tijdje zeuren en de laatste tijd halen we haar er dan soms toch nog even weer uit voor een kwartiertje of een half uurtje en als we haar dan later weer naar bed brengen, gaat dat zonder problemen. Blijkbaar heeft ze het er dan nog niet helemaal aan toe.

Wel is het nog steeds zo dat ze heel licht slaapt en snel weer wakker wordt en overdag deed ze nog steeds wel alleen maar hazenslaapjes van zo'n 3 kwartier tot een uur. Vorige week ben ik dus toch nog een keer weer met haar naar de osteopaat geweest om na te laten kijken of er lichamelijk nog iets was wat haar hinderde in haar slaap. Hij heeft nog wat lichte spanning weggenomen in haar buik bij de ingang van de dikke darm en in haar hals en nek. Al met al was het niet noemenswaardig wat er nog aan schortte, maar de laatste dagen slaapt ze nu wel elke keer een langere tijd achter elkaar dan maar 3 kwartier.

Dus het lijkt erop dat nu alles echt lekker begint te gaan met onze kleine meid. Ze vermaakt zich prima zelf als ze wakker is, is nu altijd vrolijk en tevreden, huilt alleen als er echt iets is en ook het slapen gaat dus steeds beter. Al met al gaat hier nu eindelijk alles veel meer ontspannen en dat doet ons allemaal goed.

;) Frieda

Nog meer mensen die zulke goede ervaringen hebben na behandeling bij de osteopaat?

8. Tess11

Tess11 Actief lid

12 jul 2008
    317
    1
    0
    Hoi,

Mijn zoontje is nu 10 weken en heeft vanaf zijn geboorte al een sterke voorkeurshouding. De fysio hielp niet voldoende dus ben ik 2 dagen geleden ook naar de osteopaat geweest. Zijn nekje zat goed vast en deze heeft hij "losgemaakt". Ook lag hij een beetje krom en dat heeft de osteo ook geprobeerd te herstellen. (Finn werd even gezellig ondersteboven gehangen maar vond het helemaal niet erg!) Verder heeft hij ruimte gemaakt in zijn nek en achterhoofd. Het ene moment moest ie huilen en dan viel hij opeens bijna in slaap heel schattig om te zien. Hij is helemaal niet vervelend geweest erna en na zijn slaapje draaide hij zomaar zijn hoofd naar links (wat hij dus nooit deed!) Nu moet ik hem veel stimuleren om naar links te kijken en merk al dat het makkelijker is voor hem om te bewegen. Even afwachten hoe het verder ontwikkeld. Over 2 weken mag ik weer terug komen.

9. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Wat geweldig om te lezen Lieke.
    Het gaat vast helemaal goed komen met Finn.
    Een osteopaat bereikt wat dat betreft toch veel sneller iets dan de fysio. Wanneer die zijn werveltjes echt los maakt, zit alles gewoon weer goed op zijn plaats en heeft het met fysiotherapie ook meer zin zijn houding te stimuleren. Mijn eigen fysiotherapeut vertelde mij dat hij ook wel eens doorverwijst naar een osteopaat of chiropractor om betere en snellere resultaten te bewerkstelligen. Ik denk dat je veel bereikt zo.

;) Frieda

10. Tess11

Tess11 Actief lid

12 jul 2008
    317
    1
    0
    Ik vind het alleen zo jammer dat sommige mensen er zo negatief op reageren..Een osteopaat klinkt bij veel mensen vaag en zweverig terwijl een fysio de normaalste zaak van de wereld is..Ik vond het zelf totaal niet vaag en zweverig. Ik moest toevallig langs de huisarts en liet het woord osteopaat vallen en kreeg meteen een rare blik van die man (niet mijn eigen huisarts gelukkig..) hij schudde nog niet geen NEEE..Ik had echt spijt dat ik er iets over had gezegd..zit ik helemaal niet op te wachten dat veroordelen door anderen..Je moet doen wat je zelf denkt dat goed is..

Succes iedereen met de behandelingen!

11. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.170
    2.283
    113
    Ik heb dit topic met veel interesse gelezen.
    Ik heb een zoontje van 7 weken oud. Hij slaapt goed, vooral 's nachts en overdag, maar 's avonds is het een drama. Hij huilt de laatste weken van 17.00-21.00 en regelmatiger ook nog wel langer. Ook overdag huilt hij veel als hij wakker is. Tenminste, ik hoor van anderen dat ze vinden dat hij veel huilt. Hij is meestal ongeveer een uur wakker overdag en in die tijd voed ik hem, ik verschoon hem en 'speel' een beetje. Hij huilt meestal vlak na het voeden en poept dan ook met veel lawaai. Ik denk dat ie dan krampjes heeft. Na het verschonen gaat het meestal wel weer en dan is hij best gezellig. Gelukkig slaapt hij overdag wel goed, meestal 1,5-2 uur per slaapje en 's nachts 3 á 4 uur achter elkaar. Hij valt ook wel goed in slaap, meestal.

Alleen als hij wakker is huilt hij dus best veel en bovendien heeft hij vrij veel last van krampjes, ondanks middeltjes als Infacol voor hem en venkelthee voor mij. Nu kreeg ik de tip om naar een osteopaat te gaan met hem. Ik heb zelf niet echt het idee dat er nu zo heel veel mis is met hem, behalve dan min of meer 'normaal' babygedrag, als krampjes en huiluurtjes. Mijn oudste zoontje huilde nog veel meer (maar die had een voorkeurshouding en lag helemaal verkrampt in 1 houding). Denken jullie dat het dan toch zin heeft om naar een osteopaat te gaan?

12. raspberry

Het klinkt wel echt als krampjes, en een osteopaat kan daar wel bij helpen, maar misschien is het eerst een tip om het voeden even anders te gaan doen? Ik hakte zelf de voeding in 2-en, en ging dan halverwege even verschonen en boeren. En dan na de tweede helft voeding ook weer, (boeren dan, verschonen enkel als ze dan idd overduidelijk had liggen poepen).
    Dat hielp hier in combinatie met de Infacol goed tegen de krampjes, (ze had ze toen nog wel, maar meer normaal: dat was overigens wel helemaal over toen we bij de osteopaat waren geweest).

13. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.170
    2.283
    113
    Dank je,
    ik voed eigenlijk al in stukken. Mijn melk schiet ontzettend hard toe en na een paar minuten kan m'n zoontje het niet meer goed wegwerken. Als hij loslaat spuit het hem meestal nog in z'n gezicht na, haha, arm kind.
    Ik stop dan, laat hem uitgebreid boeren en even tot rust komen en dan krijgt hij nog wat. Daarna weer boeren, even kroelen, verschonen, even in de box en nog even spelen op schoot en dan vlak voor het slapen gaan krijgt hij soms nog weer wat (niet altijd, soms is hij er dan al te moe voor). Als hij dan bijna in slaap valt, leg ik hem weer in bed. Al die voedingen krijgt hij trouwens wel uit 1 borst. Aan de tweede komen we meestal helemaal niet toe, die kolf ik soms af als voorraadje, omdat ie anders over gaat lopen.

Deel Deze Pagina