ervaringen na een blinde darmoperatie

Discussie in 'De lounge' gestart door oxbow, 18 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oxbow

oxbow Niet meer actief

Even een update is misschien wel op zijn plek.

ik heb jullie advies opgevolgd en ben gisteren regelmatig aan het lopn geweest, gisterenavond was het vrijwel helemaal weg, heel af en toe vlamt het nog wat op, maar verder is het zo goed als weg.

De pijn aan de wondjes ging ook goed, ja het is gevoelig en pijnlijk, maar met pijnstillers en rustign doen goed te doen.

Helaas begin ik nu toch wel meer last van het wondje in mijn navel te krijgen, deze voelt branderig, ziet niet rood, maar bloed wat en begint wat pussig te worden, ik hou deze dus ook maar goed in de gaten.

Verder heb ik een plek in mijn rechteronderbuik die heel pijnlijk is als er wat druk opkomt, dit straalt dan uit naar mijn lies, maar gewoon voel ik hem niet echt.
    Dit heeft vast nog met de operatie te maken,omdat er inwendig ook een wond zit natuurlijk.

Mijn temp is verder niet te hoog.
    Hou die wel in de gaten, gisteren was hij weer normaal rond de 36,4.
    Vanmorgen was hij 37,2 maar dat had ik voor en na de operatie ook en is geen verhoging of zoiets.
    Al heb ik van mijn eigen altijd een temp tussen de 36 en de 36,5.

Maar al met al gaat het een stuk beter dan het ging, schrijf die dingen ook even op in de hoop op herkenning, want heb geen zin in complicaties en ben er dan liever op tijd bij, maar hoe het nu gaat lijkt me een normaal verloop, al hou ik het wondje wel even in de gaten.

2. jijenikke

jijenikke Niet meer actief

Ook ik heb hier ervaring mee, heb er maanden mee rondgelopen, na 1,5 week doodziek en 6 kilo lichter, toch maar naar het ziekenhuis. Zwaar uitgedroogd en geknapte darm waren het resultaat. Ik moest ook 5 dagen blijven en kon de eerste 3 dagen mijn bed niet uit. Ik mocht ook niet eerder weg, dan nadat ik gepoept had. Het is dus niet vreemd dat het later komt. Ook als het er vreemd uitziet is dat niet vreemd, als het maar gebeurd.

Zeker twee weken moest ik rust houden, een operatie aan je darm is ook je lichaam! Pas goed op jezelf en neem vooral je rust... Beterschap!

Deel Deze Pagina