Vorige week is onze directe buurman op mijn verjaardagsborrel langsgekomen en omdat wij er regelmatig last van hebben dat onze slaapkamer naar rook stinkt vroegen we hem of hij wist welke van onze buren het is, die sinds een paar maanden rookt. We wonen al een paar jaar in een appartement en ineens hebben we de laatste maanden last van een rokend buurtje. 'S nachts word ik wakker van de rook en stinkt onze slaapkamer verschrikkelijk. Ik ben gevoelig voor rook, de boel gaat lekker prikken en wateren en ik slaap voorlopig niet. Daarbij ben ik zwanger en wil gewoon niet in die troep liggen. En straks wil ik onze kleine niet in die troep leggen, we wilden hem toch een maand of 6 bij ons op de kamer houden. Daarbuiten vind het het gewoon verschrikkelijk smerig. Blijkt het dus onze directe buur te zijn die zijn liefde voor sigaren en sigaretten heeft herondekt. Hij rookt zijn eigen huiskamer vol en zet dan zijn achterdeuren open om de boel bij hem te luchten. Leuk voor hem maar zijn deuren zitten op 1 a 2 meter van ons slaapkamerraam en de rook trekt hier naar binnen. We hebben hem gevraagd rekening met ons te houden. Had ie heel veel begrip voor en zou het zeker doen. Maar in plaats van dat het minder wordt heeft ie nu al 4 nachten voor ons verkloot met zijn gestink en ik ben razend. Hij heeft eerder zoiets geflikt toen we geluidsoverlast hadden. Is ie de boel harder gaan zetten. Het mag toch niet zo zijn dat wij altijd met het ventilatieluikje dicht moeten slapen (ruiken we het nog steeds) omdat hij sd ie smerige gewoonte heeft, bah. Voel me gevangen in mijn huis! Is hier nog wat aan te doen, behalve hem nogmaals aanspreken? Kun je hier juridisch ofzo wat mee, nee zeker? Een andere manier? Ik ben zo ontzettend pissig, smerige kinderachtige vent!
Hier hetzelfde gedoe. Alleen rookt onze buurman jointjes. Van half 7 in de ochtend en rond elf uur in de avond de laatste. Daartussen rookt ie de gehele dag door joints. Moet ie allemaal zelf weten maar hij rookt t buiten precies onder onze ramen. Waardoor mijn hele bovenverdieping gruwelijk stinkt. En dus ook de kamer van de kleintjes. Heb al vaak zat schone kleding weer kunnen wassen of de net gewassen gordijnen weer kunnen doen. hebben hier al bij de buren over geklaagt. Dan gaat t twee dagen goed en dan begint t weer. Toen de draakjes net uit t zkh waren zelfs de schuifpui continu dicht kunnen houden omdat mnr stond te roken aan een joint. En t was behoorlijk warm dus is een schuifpui wel lekker..... heb nu eigenlijk t voornemen om de woonmaatschappij te benaderen om een klacht in te dienen. Juist ook omdat we hem al vaak erop hebben geattendeerd. Heb jij niet ook zoiets wat je dan in kan schakelen? Misschien kunnen zij wat voor je betekenen.....
Maar wat moet die man dan? Stoppen met roken omdat jullie er last van hebben? Of niet meer in huis roken omdat jij er niet van kan slapen? Ik begrijp heel goed dat het vervelend is hoor, ik zou er denk ik ook niet blij mee zijn, maar die man doet het in zijn eigen huis dus je kan er niet zoveel mee denk ik..
Hier kun je niks mee, die man rookt in zijn eigen huis. Misschien nog eens praten met hem en vragen of hij een raam aan de andere kant kan open zetten. Weet niet hoe jullie woning is maar misschien kan hij vanaf de andere kant luchten ofzo
Je kunt hier verder niks mee doen helaas. Het is zijn huis en wat hij daar rookt moet hij zelf weten. Het is duimen dat moeder natuur de wind de andere kant opblaast zodat je er minder last van hebt. zelfde zou zijn als er bij taise mensen elke dag hun soort eten klaarmaakt en dat voor mijn zou stinken. Kan haar dan ook niet verbieden Hollandse pot te eten omdat haar eten zo stinkt in mijn ogen.
ehh het is zijn huis dan zet je zelf maar een raam aan de andere kant open. als lucht nog binnenkomt als je 2 dagen alle roosters dicht heb, dan moet de woningbouw/vve even kijken want dan zit ergens een tochtgat(je).
Voor mij hoeft ie niet te stoppen met jointjes roken hoor. Als ie maar ff ergens anders gaat staan. Wonen meteen bij een parkeerplaats. Kan ie daar gaan staan. Gewone sigarettenrook okee maar zon wietlucht vind ik niet nodig.
wat wil je dat hij doet dan stoppen met roken? Tis zijn huis dus kun je weinig tegen doen.. je kan hem moeilijk verbieden te roken omdat jij er niet tegen kan..
Super vervelend situatie natuurlijk voor jullie maar zoals hierboven al is neergezet kun je er denk ik weinig aan doen ...die man rookt in zn eigen huis....wellicht nogmaals met hem praten of als het weer zo stinkt hem naar jou kamer halen en het hem zelf laten ruiken....praten lost meer op dan klagen bij een woningbouw etc. Succes en sterkte!
helaas kun je er inderdaad weinig aan doen dan vragen of hij er rekening mee wil houden. Maar als hij dat (zoals ik lees) dus niet doet heb je eigenlijk pech. \ik heb hetzelfde helaas, woon in een flat en mijn onderbuurvrouw rookt als een ketter.. we hebben helaas hetzlefde luchtafvoerkanaal in de badkamer en wc zitten, waardoor onze badkamer en wc altijd enorm naar rook stinken (kan er zelf ook heel erg slecht tegen en vooral nu ik zwanger ben) Heb t zaterdag wel weer duidelijk gemaakt dat ik er slecht tegen kan, maar kan haar niet verbieden te roken in haar eigen huis. ook hebben we zowel op t balkon voor, en bij ons slaapkamerraam er veel last van. kan zomers niet erg lekker op t balkon zitten door haar lucht
Zo, inmiddels gekalmeerd. Vind het zo irritant en soms moet je je ff afreageren. Hij hoeft van mij niet te stoppen met roken, maar laat hem lekker zijn eigen slaapkamer blauw zetten ipv die van ons. Als hij daar zou roken of in zijn logeerkamer dan hadden wij er geen last van. Maarja dat wil ie niet want dan gaat zijn beddengoed zo stinken. En ja, nu ons beddengoed! Grrr..... Vriendlief is er vannacht nog een keer langsgeweest. Hoop dat de boodschap nu duidelijk is en hij meer rekening met ons gaat houden!
Herkenbaar hoor, hier vooral in de zomer wanneer je toch liever wel een raampje open hebt. Onze onderbuurman gaat dan altijd tot diep in de nacht met vrienden op het balkon zitten en paffen het 1 en ander weg zo. Kan er gewoon niet van slapen die vieze stank.
Haha sorry hoor, maar wat moet hij dan? Stoppen? Juridisch iets doen omdat hij in zijn eigen huis rookt? Accepteren of jullie ramen dichthouden en via iets anders luchten.. deuren tegen elkaar openzette vanaf een ander raam ofzo. Weet ik het. Die man rookt en hij doet dat in zijn eigen huis. Hoe kom je bij juridische stappen haha. Ik snap echt wel dat het vervelend is hoor.. zeker als je er niet goed tegen kunt.. dus een gesprek kan je altijd aan gaan maar die man zit in zijn eigen huis en misschien als hij buiten gaat roken heb je er nog meer last van.
Iemand die keihard muziek draait in zijn eigen huis en daarmee overlast bezorgt aan zijn buren is wel degelijk juridisch te benaderen. Waarom dat met roken anders is weet ik niet (heb er wel een mening over, maar dat doet er niet toe ). Maar ook al zou je dat via juridische stappen kunnen aanpakken, dat zou ik dus niet doen. Dat verziekt de relatie meteen. Ik zou het allereerst vriendelijk proberen - leg uit dat je er last van hebt en of er voor hem mogelijkheden zijn om daar rekening mee te houden. Heel vervelend. Maar wees blij dat hij niet buiten rookt. Dat doet onze buurman af en toe, en dat waait fijn bij ons naar binnen, straks ook in de nieuwe babykamer. Dan ga ik het wel aankaarten, de betreffende buur heeft ook kinderen en rookt buiten voor hun Lekker dubbelop, want wij niet-rokers kunnen er nu extra van genieten :x
Nou fruity, iets minder sarcastisch mag ook wel. Voor ons is het een probleem, wij liggen 4 nachten per week een paar uur wakker. Mag je best ff serieus nemen. Ramen tegen elkaar openzetten gaat niet. Ons raam is tegenwoordig al dicht. Maar vraag me af hoe dat van de zomer gaat, met de hitte en een baby bij ons op de kamer. Daar maak ik me best zorgen over. Het duurt zo'n 2 uur met de afzuiger op de hoogste stand voor de ergste rook weg is. Dan pas kunnen we weer slapen. Hij heeft een balkon van 8 meter en op het balkon roken is voor mij dus wel een optie, dan zou hij zon 9 a 10 meter van ons raam zitten en ik vermoed dat er dan minder rook bij ons naar binnen komt. Maar nee want dan krijgt meneer het koud...
Ik vind het ook een serieus probleem en eigenlijk belachelijk dat we dit soort overlast dus maar moeten tolereren Ik zou bijna zeggen dat je een luchtfilter of iets kunt aanschaffen en dan de kosten op hem verhalen :x Als hij niet meewerkt vrees ik dat er heel weinig is wat je kan doen Wat voor woning is het? Huur? Woningbouw? Koop? Kan je het aankaarten via iets hogers, zoals een corporatie? Het is overlast, ik vind het uberhaupt belachelijk dat je daar niet hetzelfde tegen kan doen als tegen geluidsoverlast , maar ik geloof toch echt dat hier geen wetten tegen zijn. Ik heb gegoogeld maar kom ook niet verder dan mensen met soortgelijke verhalen.
Nou precies, tuurlijk kun je die vent niet verbieden te roken. Maar laat anderen hier aub geen last van hebben dag in dag uit..
Koopwoning, en in de huisregels staat alleen wat over geluidsoverlast na 10 uur. Jammer dat het geen huur is, dan kon de corporatie misschien nog bemiddelen, maar nu zijn we op onszelf aangewezen. En wij weten het verder niet.... Voor de geluidsoverlast van hem hebben we oordoppen aangeschaft, maar kan moeilijk zo'n ding in m'n neus pluggen.
ts, he vervelend zeg!! ben het met evenstar eens, met muziek kun je er nl wel wat tegen doen en dit moet je accepteren? Helaas ben ik het ook met haar eens dat de sfeer goed verziekt wordt, mocht je echt proberen stappen te ondernemen. Ik herken het van hier in de straat. We wonen in een rijtje van 4, de buurvrouw in huis 1 heeft ook last van de rook van buren van huis 2. Die ruiken het op de overloop en in de keuken enz. Ik woon in huis 3 en wij hebben er geen last van. Gelukkig maar. Maar ik zie haar frustratie gewoon oplopen.