bij mijn 2e meiden waren mijn weeen niet krachtig genoeg voor ontsluiting, ik heb daarvoor weeen opwekkers gekregen wat er voor zorgde dat ik in een weeenstorm terecht kwam. Bij mijn 2e kindje vroegen ze toen of ik een ruggenprik wilde hebben, ik was niet op de hoogte daarvan dus ik zei nee... nu ben ik weer zwanger van de 3e en ik denk er nu over na om mocht dit weer gebeuren dat ik wee opwekkers nodig heb, toch voor een ruggenprik te gaan. Op internet is veel te lezen, maar zou toch ervaringen willen lezen van dames die met een ruggenprik zijn bevallen.....
Ik ben met een ruggenprik bevallen, mijn zoon was een sterrenkijker en ik had een weeënstorm met persweeën vanaf 2 cm. De ruggenprik hielp goed tegen de pijn, maar de persweeën bleven, die kon ik door de prik rustig wegpuffen. Helaas kreeg ik koorts, complicatie bij 10% van de ruggenprikken, en moest mijn zoon een week in het ziekenhuis blijven en ik op een andere afdeling. Als het even kan wil ik deze bevalling geen ruggenprik, maar ga ik voor het medicijnpompje wat ik ook bij mijn jongste zoon heb gehad.
Ik heb dezelfde ervaring als Berte, ik kreeg koorts en mijn zoontje moest 5 dagen blijven op de kinderafdeling. Dat was echt geen leuke kraamweek, het ging ook niet super met hem. Hij lag aan de beademing, infuus, hartbewaking etc. Het kan ook gekomen zijn doordat mijn vliezen lang gebroken waren. Ik zou wel opnieuw de gok willen wagen want de ruggenprik heeft me er doorheen gesleept, hij was een sterrenkijker en het ging allemaal heel moeizaam en langzaam.
Ik kreeg een ruggenprik bij mijn tweede kindje, vanwege een keizersnede. De ruggenprik zelf deed geen pijn, maar voelde wat ongemakkelijk, omdat je voorover gebogen moet zitten. En dat is met een dikke buik nou eenmaal niet zo prettig. Verder voelde ik zo de verdoving vanaf mijn middel langzaam naar mijn tenen trekken tot het gevoelloos was. Kans is natuurlijk aanwezig dat je een kleinere dosering krijgt wanneer je natuurlijk bevalt, omdat je minder pijnstilling nodig hebt. Verder waren er bij mij geen nare effecten na de ruggenprik.
Wee opwekkers en een ruggeprik zijn interventies die een veel grotere kans geven op kunst grepen ( knip, vacuüm verlossing, keizersnee ) dus dit wetende, zou ik zelf zeggen "Nee" maar ik weet ook dat iets pijnstilling net die boost kan geven om het wel te kunnen. Ik heb bij mn eerste na gebroken vliezen en meconiumhoudend vruchtwater, een infuus met wee opwekkers gekregen. Ik kreeg wel een weeën storm maar geen voldoende ontsluiting. Na 18 uur weeën had ik 2cm gevorderd. Toen heb ik dus een spoed keizersnee gekregen. Bij de tweede begon het weer met gebroken vliezen maar wel natuurlijke weeën en was hij er heel vlot, na 5 uurtjes.
Hier een Gelukkige moeder die fan is van de ruggenprik. Geen complicaties gehad en mocht 2 uur later al naar huis. Heerlijk geen pijn gehad.
Ik ben ook ingeleid en kwam in een weeen storm terecht. Kwam maar niet vooruit met de ontsluiting dus een ruggenprik laten zetten. Zetten zelf tijdens de wee is wat vervelend maar daarna was ik zo opgelucht. Geen complicaties verder gehad. Moest wel uit toen ik volledige ontsluiting had want ik had nog niet voldoende persdrang. Ik was er op moment erg blij mee. Wist de risico's maar wilde een goede oplossing gezien het niet te dragen meer was. Ik voelde overigs niks meer qua pijn. Wel de persdrang maar niet genoeg dus.
Ik heb een ruggeprik gehad. Helemaal top, kan niet zeggen dat ik kapot ben gegaan van de pijn tijdens de bevalling. Ruggeprik moest alleen uit bij het persen omdat het niet goed ging, duurde 1,5 uur. Ik ga nu denk ik weer voor de ruggeprik. Waarom pijnlijden als het niet nodig is? Bij de tandarts neem ik ook altijd verdoving
Hier ook eem ruggenprik gehad, maar hier werkte hij beide keren niet goed. Toen ik uiteindelijk de ks kreeg werd ie opnieuw gezet (andere manier), toen ging het wel goed. Ik kon alles nog steeds voelen daarvoor.
Bij de eerste bevallen zonder ruggenprik, niemamd stelde het voor en toen ik er zelf om vroeg was het al te laat. En bij de 2de bewust gekozen voor ruggenprik (wilde de pijn niet voelen) vond het zetten wel eng maar toen het eenmaal goed zat wel als fijn ervaren. Alleen vond het lang duren voordat het helemaal uit was gewerkt, kreeg ook last van koorts en onzettende jeuk. Hoorde erbij zeiden ze als de ruggenprik uitwerkt. Bij deze wil ik het weer zonder proberen.
Ik ben ook een mega fan van de ruggenprik. Ik koos hiervoor vanwege een weeënstorm, en man wat was dat hemels. Heerlijk daarna lekker een kopje thee gedronken samen met manlief en gezellig zitten kletsen terwijl de ontsluiting vorderde. Terwijl ik daarvoor half van de wereld was van de pijn. Ze is om 14.15 uur geboren en 2 uur later waren we onderweg naar huis. Ik ga nu weer voor een ruggenprik!
heerlijk lijkt me dat! ben wel bang voor de complicaties idd.. en ook de prik zelf.. wat als ze verkeerd prikken? Ik zie er erg tegen op om weer een weeenstorm mee te moeten maken. die pijn is echt ondraagelijk! Dus denk er nu echt over om een ruggenprik te gaan nemen mocht het weer gebeuren. bedankt voor de reacties !
bij de 2 werd ik ingeleid en heb ik voor het pompje gekozen. achteraf was ik liever voor de ruggenprik gegaan omdat het pompje tijdens de weeenstorm geen effect meer had. je kan het maar om de paar minuten indrukken en de weeen kwamen sneller dan dat ik weer op het knopje kon duwen.. mocht ik ooit weer kiezen zou ik wel voor de ruggenprik gaan
Ik heb een ruggenprik gevraagd ivm niet vorderende ontsluiting. Ik vind het super. Heb nog even kunnen slapen. Wel is hij ca 45 minuten voor het persen uitgezet en met 2.15 uur persen had ik wel weer ontzettende rugweeen. Ik had geen persdrang maar weet niet of dit perse door de ruggenprik kwam (mijn moeder heeft ook geen persdrang gehad) en ze is uiteindelijk met vacuüm gehaald maar dit kwam door haar hand naast haar hoofdje (en ze had een flink hoofd. Was 4196 gram). Ik zou bij een volgende weer proberen zonder te doen(ben niet ingeleid) maar op het moment dat ik het echt niet meer trek en nog steeds erg weinig ontsluiting heb dan vraag ik hem eerder dan dat ik bij dl heb gedaan.
Ik ben 10 dagen geleden trotse mama geworden na een bevalling / KS. Ik heb 23 uur aan de weeënopwekkers gelegen maar door een niet vorderende ontsluiting hebben ze mij een ruggenprik gegeven. Het zetten stelt niets voor, deed geen pijn en ook geen last van de houding tijdens het zetten zoals ik hierboven lees. Enige nadeel is dat ik een allergische reactie had, en jeuk kreeg als een malle. Maar dit blijkt vaker voor te komen, evenals je tempratuur die stijgt. Uiteindelijk hebben ze ingegrepen d.m.v. en keizersnede en is er gewoon bijgespoten.
Bij de tweede ben ik ingeleid en waren de weeen door het opwekken echt heftig, voor ruggeprik gekozen toen mijn vk het ook aanraadde ivm de inleiding en andere weeen daardoor. Geen spijt gehad; toen de ruggeprik zat, ging ik binnen een half uurtje van 3 naar 10cm, dat was zelfs met ruggeprik nog puffen en wegzuchten. Wij hebben er vervolgens geen bijwerkingen van gehad.
Hier bij de eerste ook een ruggenprik gehad. Ik werd i geleid ivm dreigende zwangerschapsvergiftiging. Helaas was hij mij niet goed gezet en werkte hij alleen op mijn linker helft. Aan de rechterkant had ik dus gewoon nog weeen....! Ik was er dus niet heel blij mee...! Bij de tweede en derde (6 dagen geleden) bevallen zonder pijnstilling en moet zeggen dat ik dat toch fijner vond, ondanks de pijn. Maar een volgende bevalling gaat over het algemeen ook vlotter dus dat scheelt zeker!
heftig... ja mijn 2e ging niet vlotter helaas... ben wel beide keren zonder ruggenprik bevallen. maar nu de 3e zou ik bij een evt weeenstorm kiezen voor een ruggenprik... maar toch wel angstig ervoor...
Ik was de nacht voordat mijn weeën begonnen ontzettend ziek geworden, waardoor ik niet had geslapen. Ik had echt 0 energie. Toen bleek dat de ontsluiting niet vorderde en ik sinds de vorige controle nog geen centimeter was opgeschoten heb ik om een ruggenprik gevraagd. Ik wist dat het nog wel even ging duren en ik viel tussen iedere wee een minuutje in slaap van de vermoeidheid. Uiteindelijk kreeg ik kort na mijn ruggenprik weeënopwekkers, in de hoop dat mijn zoontje toch nog via de natuurlijk weg zou komen. Zonder resultaat helaas. Voor de ks is toen bijgespoten, waardoor ik dat als heel relaxt heb ervaren. Ik hoefde voor mijn gevoel alleen nog maar naar de ok gereden te worden. Het zetten van de ruggenprik vond ik een eitje. Eerst krijg je een prikje voor de verdoving die werd aangekondigd als pijnlijk. Dat vond ik reuze meevallen. Ik verwachte echt een ultieme doorboring van mijn rug Het was gewoon een prikje als bij de tandarts. Gezien de omstandigheden voelde ik sowieso niet meer zo goed wat er allemaal gebeurde. De echte ruggenprik heb ik helemaal niets van gemerkt, want ik was toen al verdoofd. Ik vond het heel fijn dat alles achter me gebeurde, want van allerlei naalden en slangetjes was ik vast niet zo relaxt gebleven. Ik was wel als de dood voor de blaaskatheter en die hebben ze gelukkig daarna pas ingedaan. Achteraf ben ik blij met de keuze die ik toen heb gemaakt. Hopelijk wordt ik nog eens zwanger en krijg ik dan geen sterrenkijker. Dan is het hele circus wellicht niet nodig. Beter niet dan wel.
Ik ben ingeleid en toen ik het niet meer trok gevraagd om een ruggenprik. Helaas werkte deze niet en ben ik bevallen dmv keizersnede. De ruggenprik in de ok is heel anders als de ruggenprik tijdens de bevalling. Die wordt hoger gezet en ben je echt tijdelijk verlamd. De laatste werkte wel.