voorlichting? waar komt de baby vandaan??

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door ikkin08, 21 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkin08

ikkin08 Bekend lid

17 okt 2009
    622
    0
    0
    Hoera ik ben zwanger!
    Maar onze 5 jarige (bijna 6) dochter wil nou toch wel is weten waar die baby's vandaan komen. Lezen vind ze geweldig, dus daarom dacht ik als ik nou is een boek aanschaf.
    Bij de vorige zwangerschap had ik liselotje krijgt een zusje dit gaat gewoon over dat mama haar buik wat dikker wordt en dat ze met papa een kamer maakt en dat er dan "ineens" een zusje is.

Maar nu had ik bij bol..com een boek besteld: ik vind je lief
    Maar dit vind ik iets te ingewikkeld.

Dus hebben jullie nog tips zag dat er veel meer boekjes zijn maar om nou een leuke en niet al te "plastische"versie te vinden vind ik lastig.

2. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Misschien even bij de bieb kijken? Daar zullen ze vast wel boekjes voor haar leeftijd hebben.

3. gaiamaria

gaiamaria Actief lid

17 jun 2009
    154
    4
    18
    Mijn dochter van 5 vindt dit ook heel interessant en ik heb haar verteld dat er een zaadje en een eitje samenkomen in de buik van de moeder en dat daar een baby uitgroeit. Hoe het daar dan kwam vroeg ze niet maar ze vertelde het wel net als ik haar heb verteld aan een vriendinnetje die zei dat je moest trouwen en dat er dan een baby kwam.

4. Lutty

Lutty Actief lid

26 okt 2012
    469
    0
    0
  5. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Ben ik het eigenlijk mee eens, leg het eens uit en kijk of zij er wat mee kan. Als ze nou vastloopt in de fantasie of ze kan er niets van maken en heeft er last van dan kun je altijd nog een boekje halen.
    Maar ik weet natuurlijk niet in hoeverre ze op de hoogte is. Mijn ouders hebben toen ik 4 was wel een boek gekocht omdat ik wilde weten hoe zo'n baby groeide en eruit ziet in de buik, de uitleg kende ik toen wel en daar nam ik geen genoegen mee.

6. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik ben op het platteland opgegroeid, misschien dat dat scheelt ;) maar ik kon op mijn tweede al haarfijn uitleggen hoe het zat met zaadjes en eitjes.

7. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Ik heb hier wel eens gelezen dat jet eerst eens aan je kindje zelf moet vragen wat zij denkt en daar dan op inhaken. Niet teveel en te plastisch willen uitleggen. Kinderen kunnen er zo ook hele eigen ideeën op nahouden.

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Die hebben wij ook en al zat ik zelf wel met blozende wangetjes te lezen, mijn kinderen bleven er erg nuchter onder en vonden het allemaal heel helder. Daarna hadden ze er geen vragen meer over en dat hadden ze bij het boekje van de bieb nog wel met wat grappige plaatjes enzo, duidelijk was dat niet.

9. grietje84

grietje84 Actief lid

17 jan 2009
    413
    0
    16
    rotterdam
    Die vraag kwam hier laatst ook, toen we onze trouwdvd aan het kijken waren: 'maar waar was ik toen???'
    Verteld dat zij nog een zaadje was. Papa's bewaren de zaadjes. Als een papa en mama elkaar lief vinden stopt papa een zaadje in mama's buik en dan groeit de baby.
    Niks gelogen toch??

Deel Deze Pagina