weet niet of het hier goed staat. maar wist niet waar het moest staan. sinds de bevalling heb ik ontzettend veel last van haaruitval. het valt me nog mee dat ik nog niet kaal ben. als ik met haar uitkam zit de hele kam vol haar. (hand vol haar) als ik douche zit het doucheputje helemaal vol (bijna verstopt) met haar. als ik met mn hand door mn haar gaat zit mn hand ook vol haar. wat is er aan te doen. (ik geef borstvoeding, ligt het daaraan???) wie heeft tips?
hoi lovelyengeltje. heb hier hetzelfde. verlies zo ontzettend veel haar sinds de bevalling. haal ook steeds grote plukken uit het doucheputje. ik geef geen borstvoeding meer. dus daar ligt het niet aan. heb wel eens gehoord dat als je zwanger bent je geen haren verliest. dit verlies je dan na de bevalling weer. en dit lijkt dan veel maar dat heb je dan 9 maand opgespaard zeg maar. of dit zo is weet ik niet zeker. hoop in ieder geval dat het gauw stopt ben bang voor kale plekken en ik wil mn haar kleuren maar durf dit ook nog niet aan.
Ik heb er nog niet heel veel last van (zal nog wel komen), maar heb er wel al het een en ander over gelezen. Tijdens je zwangerschap verlies je minder haar door de hormonen, na de zwangerschap verlies je de 'te veel bewaarde' haren, het zou maar tijdelijk moeten zijn. Omdat ik zelf vrij dun haar heb heb ik Schwarzkopf Activ Dr Hoting Shampoo Vrouw gekocht dit gaat de haaruitval tegen, ook heb je Priorin, dit zijn vitamines ook tegen haaruitval. Mss het proberen waard? Ik zelf gebruik alleen de shampoo en ik moet zeggen dat ik wel al wat meer haren verlies maar het zijn nog geen bossen gelukkig.
ach zal wel weer over gaan (hopelijk) zijn er ook huis, tuin en keuken middelen tegen ipv dure shampoo of dure vitamines??
Dure shampoo's met vitaminen hebben naar mijn idee geen nut, omdat het van binnenuit werkt en het haar als het ware 'dood' materiaal is. Misschien dat een vitamine B-complex kan helpen.
Ik kreeg ook ontzettende haaruitval wel pas na 2 maanden na de bevalling ofzo, komt doordat je tijdens de zwangerschap bijna niks bent verloren en nu verlies je dit dus in een keer, erg lastig maar het kan nog even duren helaas..... En die shampoo is echt onzin na mijn mening, ik geloof hier nooit in!!! Maar ieder het zijne
Wat Muppie en Astrid zeggen klopt hoor, het is echt tijdelijk. Net als je denkt dat je nu écht kaal gaat worden, wordt het meestal minder Speciale dure shampoos zou ik mijn geld ook niet aan uitgeven, ook zonder die spullen verdwijnt het vanzelf. Het beste middel is geduld
Ben nu al 2 maand haar aan het verliezen, het lijkt nu eindelijk wat minder te worden. Geef geen borstvoeding dus daar ligt het echt niet aan. Is dus heel normaal. Had er van gehoord, maar dacht, zal wel meevallen. Totdat in 1 nacht mijn hele kussen vol haar lag, ik schrok er van, hahaha
Ja, klopt, volkomen normaal, maar ow zo vervelend... een vriendin van mij rade me aan vitamine B complex te slikken, hielp wel redelijk...
Is normaal, hoor! Het begint ongeveer 3 maanden na de bevalling. Bij mij was het ook heel erg, je kon er zo hele plukken uit trekken. Het heeft zo'n 2-3 weken geduurd en daarna was het vrij snel weer over.
ik kreeg na de uitval van al dat haar ook weer nieuw en meer haar terug. er is dus hoop je moet er alleen even doorheen.
Ben blij te lezen dat ik niet de enige ben. Als ik mn haren heb gewassen heb ik echt hele plukken in mn hand. Wist wel dat dit zou komen, maar zo erg had ik hetniet verwacht. Hoop dat het snel over gaat, wordt er echt gek van! Inmiddels duurt het al langer dan een maand..pfff
Dat valt nog mee selle Mijn dochtertje is nu 5 mnd 1 week en 1 dag. En ik heb er nog steeds heel erg veel last van.
Ik ben begonnen met vit. B, een hoge dosis (Davitamon) en het helpt goed. Ik verlies nog wel haar maar lang niet zo veel als een paar weken geleden. En van die opgespaarde haren die je nu verliest geloof ik niet zo veel. Ik heb nog nooit zo weinig haar gehad als nu.