Rainforest schommel/wipstoel of mobiel?

Discussion in 'De babyuitzet' started by fioon, Mar 22, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. fioon

fioon Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    1,361
    1
    0
    Flevoland
    We mogen een cadeautje voor Jamie uitzoeken van mijn vriend zn vader.
    Nu twijfel ik tussen deze 2.

Hij is 5 maanden.

Wat zouden jullie doen?
    En wat zijn jullie eventuele ervaringen?

OF......

2. fioon

fioon Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    1,361
    1
    0
    Flevoland

3. jantina

jantina Fanatiek lid

Aug 13, 2006
    1,551
    0
    0
    aangezien hij la 5 mnd is zou ik dit zelf niet uitzoeken denk ik...Maar de mobiel heb je langer wat aan al;s de schommel denk ik..

4. Hoihoi

Wij hebben net de grotere rainforest verkocht. Tot 9 kilo mogen ze daar in...onze dochter is 6 maanden en 7,5 kilo, dus erg lang kun je er geen plezier meer van hebben. Onze ervaring is ook..leuk., maar best een hoop geld voor zo'n korte tijd. Maargoed, dat zijn dingen die je niet weet met de eerste..
    succes met je beslissing...

5. Annemiek25

Annemiek25 Actief lid

Jun 4, 2007
    224
    0
    0
    mama
    Dordrecht
    Ik zou ze allebei niet nemen. De schommelstoel kan je nog maar heel kort gebruiken. Ik heb zelf de Jumperoo van de Rainforest serie. En mn dochter vind die helemaal te gek! Als aan het haar ligt is ze de hele dag aan het springen. En daar kunnen ze in tot 12 kilo. Daar heb je gewoon meer aan. Het is best veel geld voor speelgoed.

6. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

Apr 10, 2007
    1,778
    1
    0
    De wipstoel en de mobiel hebben wij allebei! Idd, omdat het maar tot 9 kilo is misschien niet zo handig voor jou. Wel kan ik zeggen dat onze Anna er vaak in ligt en het heel mooi vindt.
    De mobiel vindt ze ook leuk. Dus dan is de mobiel toch misschien het meest praktische voor jullie!

7. emmie

emmie Niet meer actief

wij hebben dat speelkleed (babygym), hebben we al vanaf dat seff een maand of 3 is denk ik en hij ligt er nog steeds dagelijks onder!
    er hangen allemaal speeltjes aan een er zitten geluiden en lichtjes bij!
    echt wel een aanrader voor lang speelplezier!

8. emmie

emmie Niet meer actief

er staat trouwens ook een foto van in mn album!

9. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Ik zou inderdaad ook voor iets als een leuk speelkleed ofzo gaan. De mobile hebben we hier tovallig gisteren weggehaald omdat Louise er niet meer naar omkeek en de wipper heeft ze ook al een tijd niet ingezeten omdat ze perse op haar buik wil ;)

10. Gup1982

Gup1982 Niet meer actief

De mobiel heeft dani ook maar er staat op dat het te gebruiken is van geboorte tot 5 maanden, waarschijnlijk omdat baby's van 5 maanden er dan naar willen grijpen(net als Dani) en dat mag niet.
    Dus zou ik kiezen voor de schommel,lijkt me een erg leuk ding.

groetjes

11. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,292
    0
    0
    Een bedje is om te slapen en dan kun je beter geen mobiel ophangen.
    En in de box is leuk voor de eerste maanden, maar ik denk niet dat hij het nu nog interessant vind. Mijn zoontje kijkt er ook bijna niet naar om.

Die schommelstoel hebben ze op het kdv en vind hij helemaal geweldig. Vooral voor uitbuiken na de fles. Ik vraag me alleen af tot hoeveel kilo ze gaan, de versie waar jij een plaatje voor hebt. Misschien is deze nog maar kort te gebruiken?

12. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

Oct 13, 2006
    994
    0
    0
    De mobiel heb ik zelf, en er staat op dat je die maar mag gebruiken tot ze kunnen zitten - staan of tot 6 maanden.. misschien heb je dan wat meer aan de schommelstoel of een speelkleed, want daar heb je dan nog langer plezier van denk ik...

13. dorey

dorey Nieuw lid

Mar 23, 2008
    2
    0
    0
    Mobiel is idd maar tot ongeveer 5 maanden, maar als je het beweegbare gedeelte eraf haalt blijft het lampje en muziekje over.. Dus heel zonde is het dan niet..Schommel kan idd maar tot 9 kilo das misschien dan wel kort en een heleboel geld..Ze hebben van de Rainforrest serie ook leuke speelkleden..Kijk maar eens op de site..echt geweldig ! Heb zelf het muziek mobieltje voor boven haar bed( valt ze heerlijk mee in slaap en na 10minuten gaat hij vanzelf uit, er zit ook een afstands bediening bij) en het kleine speelkleed..Ligt ze nu nog mee in de box..erg blij mee! :D

14. lindavg

lindavg Fanatiek lid

Feb 25, 2007
    1,458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Heb Amy gisteren voor het eerst in de jumperoo gezet, is eigenlijk nog te klein denk ik maar ze vind het geweldig.

Ze heeft al door wat ze moet doen om de geluidjes te krijgen.
    Laat haar er maar eventjes in.

En wat de andere zeggen een speelkleed is denk ik ook leuker.
    Omdat de andere 2 dingen niet lang meer in gebruik zijn.
    Ik heb ook de grote schommelstoel van fp en daar kan zij idd maar tot 9 kg in dus nog een maandje of 2 en dan is het over alhoewel ze dat ook erg leuk vind.

15. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

Jun 24, 2007
    685
    0
    0
    Wij hebben de schommelstoel met vissen. Die blauwe. Echt ideaal. Alles van fisher price trouwens. Hij valt echt zo in slaap bij het horen van de deuntjes en bij het schommelen.

16. fioon

fioon Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    1,361
    1
    0
    Flevoland
    Dank jullie wel voor de vele reacties!

Jullie hebben ook eigenlijk wel gelijk :rolleyes:
    Ik vind die dingen er gewoon zo leuk uitzien, maar voor je het weet is hij er inderdaad uitgegroeid.

Ik heb wel al zo'n speelkleed met 2 bogen gekruist eroverheen.
    Opzich wel leuk, maar zocht nog iets anders.

Dan weet ik even niet zo goed wat ik cadeau ga vragen. We mochten eigenlijk een kinderstoel uitzoeken, maar kwamen bij de ikea een ontzettend dure tegen (jaja 12 euro!) dus die hebben we maar meegenomen.

Vandaar dat we nu iets anders mochten......

Meer ideeën altijd welkom! :D

17. fioon

fioon Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    1,361
    1
    0
    Flevoland
    Ok, ben even verder gaan struinen...

Nu zit ik te denken aan een loopstoeltje. Of zo'n Jumperoo, maar dat is denk ik wel een behoorlijke sta in de weg of niet?

Vanaf welke leeftijd mag je deze twee gebruiken?

Ik heb wel gehoord dat je een loopstoeltje niet te vaak mag gebruiken. Dat ben ik overigens ook niet van plan, maar Jamie is een kind wat (nu al, sinds 3 maanden eigenlijk al) graag rechtop zit, beweegt en staat. Vandaar dat ik denk dat hij het leuk zal vinden..

Iemand ervaring met een loopstoeltje of nog meer mensen ervaring met de jumperoo?

18. sim

sim Niet meer actief

19. fioon

fioon Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    1,361
    1
    0
    Flevoland
    Jeetje! Dat is wel schrikken zeg, hoop dat iedereen het hier leest die dit stoeltje heeft (anders nieuw topic aanmaken?)

20. sim

sim Niet meer actief

kwam het eigenlijk per toeval tegen, we kregen van het weekend die kralenfopspeenhouder terug in de winkel, maar die komt bij de hema weg en niet bij prenatal, ik heb m namelijk zelf ook. dus ik dacht laat ik eens een kijkje nemen op die site en zo zag ik dit. ik zal er wel even een topic over maken ;)

Share This Page