Ik ben nu 24 weken zwanger en sinds 2 weken kan ik niet goed meer uitplassen. Dan denk ik klaar te zijn, blijf ik zelfs wat langer zitten, wiebel een beetje etc. na 5 min kan ik echter opeens weer plassen. Hierna is het dan wel klaar, maar ik heb het idee dat ik hierdoor wel af en toe een heel zeurderig gevoel heb in onderbuik. (Geen blaasontsteking, 2x gecontroleerd) Herkennen jullie dit? En hebben jullie tips??
Heel herkenbaar! Helaas geen tips .. Maar ik lees graag mee , wie weet komt er iemand met de gouden tip!
Inderdaad erg herkenbaar, en nu 20 weken zwanger. Voor ik savonds naar bed ga ben ik zeker 3x wezen plassen in 15 minuten voor ik echt leeg ben. Jammer genoeg geen tips voor je
Dit idd. Even opstaan, even wiebelen, even je buik optillen en weer proberen. Echt irritant is het, voor mijn gevoel vouwde mijn baarmoeder mijn blaas een beetje dubbel, waardoor ik niet alles eruit kreeg.
Ja en het gevoel hebben dat je op knappen staat. Vervolgens plas je maar een paar druppeltjes.. Hier ook nog niet de gouden tip gevonden.
Helaas niet bij iedereen het geval haha ! Heb er bij mn eerste 2 tot aan de bevalling last van gehad , en nu ook deze zwangerschap is het al een behoorlijke tijd ! Wel fijn dat het bij jou minder werd
O dat is ook maf! Hier echt geen last meer nee. Maar draag wel heel hoog en naar voren, dat scheelt misschien ook nog wel. Daarbij ligt mijn uk altijd helemaal rechts met het lijfje, dus wie weet krijg ik er weer last van als ze indaald. Hopelijk duurt dat nog even
Als je wat naar achteren leunt kan je iets beter uitplassen. en tip 2 is, gewoon rekening mee houden. Er zijn vervelendere kwaaltjes
Nou precies, dit was wat mij betreft niet eens een kwaaltje, wel toen het na de zwangerschap niet over ging. Elke nacht meerdere keren eruit terwijl je al een baby hebt, irritant. Of als je net onderweg bent, nergens kunt plassen, je bent net geweest en je moet weer grrrr.
Nee eigenlijk niet.. Was in de veronderstelling dat een blaasontsteking pijn moest doen? Heb werkelijk geen idee heb het nog nooit gehad. Ga maandag wel eens langs de dokter, thanks voor de tip!
Nee, als je zwanger bent schijnt blaasontsteking (soms) geen pijn te doen. Dus zeker even laten controleren
Ook ik heb hier last van! Afgelopen donderdag nog mijn urine laten checken maar geen blaasontsteking gelukkig! Dus ik wiebel ook maar elke keer in de hoop dat er nog wat uit komt 😁.
Ik had dit ook. Op cursus kreeg ik de volgende tip: goed rechtop zitten tijdens plassen, als je uitgeplast bent je rug bol maken en weer recht, dit een paar keer herhalen. Werkte bij mij heel goed!
Herkenbaar! -goed rechtop zitten tijdens het plassen. -en heel belangrijk, waar bijna niemand aan denkt: je bekkenbodemspieren trainen! Doordat deze verslapt zijn, kun je niet meer goed uitplassen. In het slechtste geval krijg je een blaasontsteking. Dus trainen die spieren! Ik had al snel resultaat en kon weer beter plassen. -belangrijk is ook om met een volle blaas te plassen. Dan kan je blaas meer kracht zetten en kun je beter uitplassen. Door de baby in je buik heb je snel het idee dat je moet plassen, met het gevolg dat je maar een klein beetje plast. Dit is niet goed om je blaas te legen, er blijft dat een beetje urine achter. Met het gevolg dat je een blaasontsteking kunt krijgen. Dus als je denkt dat je moet plassen, maar je bent net geweest, kun je het beter nog even ophouden. Goed door je buik ademen helpt om het "gevoel van plassen" te verminderen. Hopelijk hebben jullie wat aan deze tips!
Bij mij helpt het om een beetje te gaan staan en dan het laatste restje nog uit te plassen. Hetzelfde idee denk ik als wanneer je goed rechtop zit maar dat lukt me met mijn buik niet helemaal meer haha, dan gaat een beetje staan beter!