Heeft hier iemand verstand van? Ik wil schoonmaken bij iemand die pgb krijgt. Moet ik dat doorgeven aan de belasting? En worden hierdoor mijn toeslagen ook minder?
Als jij betaald krijgt uit een PGB, dan is het loon en dus dan moet het in box 1 opgegeven worden. Je krijgt ook pas uitbetaald als je een contract hebt met degene die het PGB heeft/beheert. En ja, dat kan dan eventueel gevolgen hebben voor toeslagen omdat je inkomen stijgt.
Moet inderdaad doorgegeven worden aan de belasting en kan dus van invloed zijn op je toeslagen. Wat logisch is, als je meer verdient zul je minder toeslagen krijgen.
Het is gewoon "wit" loon dus je betaald er ook belasting over. en ja, het is inkomen en heeft dus ook invloed op je toeslagen. Ik werk al een paar jaar via een PGB bij iemand. Ik krijg mijn loon via de sociale verzekeringsbank. Zij houden bepaalde heffingen van mijn loon in voor de belasting. daarnaast krijg ik in januari nog een jaaropgave welke ik nodig heb voor de belastingaangifte.
Laat de budgethouder het uitbesteden aan de SVB, die zorgen dan dat er belasting etc af gaat en krijg jij het gewoon netto. Heb je dat gedoe volgend jaar ook niet met de belasting aangifte en niet weten hoeveel je al die maanden opzij moet leggen
Het geld ja, maar de keuze tussen bruto of netto uit laten betalen is er nog wel. En dan is het wel handiger als de SVB het volledig regelt en je het netto krijgt vind ik